Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Polislerin Hizmetiçi Eğitimi ve Yaratıcı Drama

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 5, 143 - 158, 01.06.2008

Öz

On yıldan bu yana polislerin katıldığı hizmetiçi eğitimler, değişik yaratıcı drama çalışmalarıyla devam etmiştir. Polis eğitiminde; hem kendi bireysel birikimlerinden sürekli yararlanmak, hem de gerektiğinde bu birikimi “canlandırarak” başkalarıyla paylaşmak kendiliğinden yer alabilir. 24 saat halkla birlikte olan ve her yurttaşa örnek davranma sorumluluğunu taşıyan polislerin, kendilerine ilişkin bilişsel, duyuşsal ve bedensel farkındalık düzeyi önemli görülmektedir. Bu farkındalık, polislerin başkalarıyla kurdukları iletişimin niteliğini doğrudan etkileyebilir. Polislerin hizmetiçi eğitiminde değişik başlıklarla sürdürülen etkinliklerin, yaratıcı drama ve örtük programla doğrudan ilişkili olduğu düşünülmektedir. Türkiye’de pek çok kurum ya da kuruluşla yapılan işbirliğinde olduğu gibi; topluma örnek olan yurttaş polislerin yetiştirilmesinde yaratıcı dramayla sürdürülen birliktelikten, istenilen yeterlikte ve keyifli yaşantılar doğabilir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (1999). Yaratıcı dramayı tanımlayabilmek. Türkiye 1. Drama LiderleriBuluşması.Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi, Ankara: Fersa Matbaacılık.
  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Yaratıcı drama kavramı, bileşenleri ve aşamaları. Çağdaş DramaDemeği Yaratıcı Drama Dergisi. 1(1), 17-29.
  • Akın, S. (1999). Polis’de farklı boyut Eğitimde Tiyatroda Yaratıcı Drama. Çağdaş DramaDemeği Bülteni. 3-4, 36-37.
  • Bal, İ. ve Beren, F. (2007). Polis Etiği. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Kıvrak, A. ve Koral, H. Ö. (2004). Polis eğitiminde yaratıcı olma. Abece Eğitim ye EkinDergisi. 212, 18-21.
  • Levent, T. (1999). Polis eğitiminde drama. Eğitimde Tiyatroda Yaratıcı Drama. Çağdaş DramaDemeği Bülteni. 3-4, 5-6.
  • Mieruch, G. (1997). Öğrencilerle nasıl oyun çıkarırım. VII. Uluslararası Eğitimde YaratıcıDrama Semineri. {Yay.Haz. Prof. Dr. înci San). Ankara: Natürel Yayıncılık
  • Üstündağ, T. (2007a). Dramada öğrenme ve Öğretme süreci. İlköğretimde Drama. (Ed. Ali Öztürk). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yaym No. 915,49-73.
  • Üstündağ, T. (2007b). Dramada program geliştirme. İlköğretimde Drama. (Ed. Ali Öztürk).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yaym No. 915,75-97.
  • (1) http://www.egm.gov.tr/egitim/index-l.html, 03.10.2008
  • (2) http://www.isref.org/index.php?pid=43&page=view&id=1231, 03.10.2008
  • (3) http:// www.egm.gov.tr/egitim/index-11 .html, 03.10.2008
  • (4) http ://www.isref.org/index.php?pid=43&page=view&id=l 176,05.10.2008
  • (5) http://www.yaraticidrama.org/index.php?option=com_content&task=view&id=162&Ite mid=l, 05.10.2008
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derleme
Yazarlar

Tülay Üstündağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Üstündağ, T. (2008). Polislerin Hizmetiçi Eğitimi ve Yaratıcı Drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 143-158.