Bu sistematik derlemenin amacı Türkiye’de hemşirelik alanında yapılan lisansüstü tezlerde bir eğitim yöntemi olarak yaratıcı dramanın kullanıldığı çalışmaların incelenmesi ve ulaşılan sonuçların ortaya konulmasıdır. Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi veri tabanı kullanılarak “yaratıcı drama” ve “hemşirelik” anahtar kelimeleri ile lisansüstü tezler taranmış, tarama kriterlerine uyan tüm tezler çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu sistematik derlemede yedi lisansüstü tez incelenmiştir. Tüm tezler deneysel desende olup, müdahale gruplarına yaratıcı drama yöntemiyle hazırlanmış eğitim programları uygulanmış ve sonuçlar 5 tezde niceliksel, 2 tezde karma(yöntem) kullanılarak değerlendirilmiştir. Bir çalışma dışında tüm çalışmalarda yaratıcı drama yoluyla yapılan uygulamalar, çalışma gruplarının ölçek puanlarında kontrol gruplarına göre anlamlı artma veya azalma sağlamıştır. Yaratıcı drama, hemşirelik eğitimi ve sağlık eğitimi uygulamalarında etkili bir yöntemdir. Yaratıcı drama, hemşirelik kuramlarına temellendirilebilir ve kuramların alanda aktif olarak kullanılmasını kolaylaştırabilir. Deneyimleyerek öğrenmeyi sağlayan yaratıcı drama yöntemi, hemşirelik alanında yeni kavramaların ve modellerin ortaya konmasına yardımcı olabilir.
Bu sistematik derlemenin amacı Türkiye’de hemşirelik alanında yapılan lisansüstü tezlerde bir eğitim yöntemi olarak yaratıcı dramanın kullanıldığı çalışmaların incelenmesi ve ulaşılan sonuçların ortaya konulmasıdır. Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi veri tabanı kullanılarak “yaratıcı drama” ve “hemşirelik” anahtar kelimeleri ile lisansüstü tezler taranmış, tarama kriterlerine uyan tüm tezler çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu sistematik derlemede yedi lisansüstü tez incelenmiştir. Tüm tezler deneysel desende olup, müdahale gruplarına yaratıcı drama yöntemiyle hazırlanmış eğitim programları uygulanmış ve sonuçlar 5 tezde niceliksel, 2 tezde karma(yöntem) kullanılarak değerlendirilmiştir. Bir çalışma dışında tüm çalışmalarda yaratıcı drama yoluyla yapılan uygulamalar, çalışma gruplarının ölçek puanlarında kontrol gruplarına göre anlamlı artma veya azalma sağlamıştır. Yaratıcı drama, hemşirelik eğitimi ve sağlık eğitimi uygulamalarında etkili bir yöntemdir. Yaratıcı drama, hemşirelik kuramlarına temellendirilebilir ve kuramların alanda aktif olarak kullanılmasını kolaylaştırabilir. Deneyimleyerek öğrenmeyi sağlayan yaratıcı drama yöntemi, hemşirelik alanında yeni kavramaların ve modellerin ortaya konmasına yardımcı olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International