Bu çalışmanın amacı matematik eğitimi ve dramayla ilişkili makalelerin incelenmesidir.
Bu amaçla araştırmada 2003-2021 yılları arasında İngilizce veya Türkçe olarak
yazılmış ve bilimsel hakemli dergilerde açık erişimli olarak yayımlanmış toplam 67
makale sistematik derleme yaklaşımından yararlanılarak incelenmiştir. Makaleler
yayımlandıkları yıllara, kullanılan anahtar kelimelere, amaçlarına, yöntemlerine,
örneklemlerine/çalışma gruplarına, veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine,
inceledikleri matematik öğrenme alanlarına/konularına, sonuçlarına ve sundukları
önerilere göre değerlendirilmiştir. Yapılan betimsel analiz sonucunda konuyla ilgili
yayınların oldukça az olduğu ve sıklıkla dramanın matematikle ilgili değişkenler
üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlayan çalışmaların yapıldığı tespit edilmiştir.
Üzerinde en çok çalışılan öğrenme alanı geometri ve ölçme iken daha çok nicel
yaklaşıma dayalı çalışmalarda kullanılan ölçme araçlarına ve veri analiz yöntemlerine
başvurulmuştur. Ayrıca en çok öğretmenler ile öğretmen adaylarına ilişkin sonuçlara
yer verildiği ve önerilerin sırasıyla araştırmacılara ve karar alıcılara/kanun yapıcılara
yönelik olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularından hareketle öğretmenlere,
karar alıcılara ve araştırmacılara yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International