Bu araştırmada öğretmen ve öğretmen adayları için yaratıcı drama yöntemini kullanmaya ilişkin özyeterlik algısı ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek için öncelikle 45 yargı bir araya getirilmiş ve madde havuzu oluşturulmuştur. Kapsam geçerliliği kapsamında 8 alan uzmanı tarafından incelenmiş olan maddelerden bir kısmı elenmiştir. Böylece kapsam geçerliliği sonrasında ortaya çıkan 41 maddeye 5’li likert eklenmiş ve aday ölçek elde edilmiştir. Yaratıcı Drama Özyeterlik Algısı Ölçeğinin (YDÖ) güvenirlik çalışması için eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarına ve yeni mezun öğretmenlere ulaşılmıştır. Çalışma kapsamında 489 katılımcıya ulaşılmıştır (kız=383; erkek=106). Bu katılımcılardan 199’u eğitim fakültesi mezunu öğretmenlerden oluşmaktadır. Verilerin 249’una Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA), 240’ına ise Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) uygulanmıştır. Yapılan AFA analizlerinde KMO değerinin .975 ve Bartlett’s testi sonucunun ise anlamlı olduğu saptanmıştır. Analizlerde ölçeğin iki faktörlü bir yapıda olduğu görülmüştür. Birinci alt ölçete 20; ikinci alt ölçekte ise 10 madde yer almaktadır. Ölçek toplamda 30 maddeden oluşmaktadır. Ölçekte yer alan maddelerin özyeterlik değerlerinin 0,56 ve 0,85 arasında değiştiği görülmektedir. DFA analizlerinde sıklıkla kullanılan uyum değerlerinden, RMSEA = .08; SRMR = .04 şeklinde belirlenmiştir. Ölçeğin tümü için saptanan Cronbach’s Alpha değeri ise 0.98’dir.
Öğretmen adayı Öğretmen Özyeterlik Ölçek geliştirme Pre-Service Teacher Teacher Self-Efficacy Scale Development.
-
-
-
For these working teachers and pre-service teachers, the perception of self-efficacy regarding the use of creative drama is focus-oriented. For the scale, first of all, 45 judgments were brought together and the item room will go. Within the scope of content validity, some of the items examined by 8 field experts were eliminated. Thus, a 5-point Likert scale was added to the 41 items that emerged after the validity of the scope and the candidate scale was obtained. For the reliability study of the Creative Drama Self-Efficacy Scale (YÖS), teacher candidates who excel at schools and newly graduated teachers were reached in the Faculty of Education. Within the scope of the study, 489 views were reached (female=383; male=106). 199 of this information consists of teachers who graduated from the Faculty of Education. Exploratory Factor Analysis (EFA) was applied to 249 of the data and Confirmatory Factor Analysis (DFA) was applied to 240 of the data. In the AFA analyzes, the KMO observations are .975 and interpret the results of Bartlett's test if evaluating. The devices in the analyzes have a two-factor structure. 20 in the first subscale; In the second subscale, there are 10 items. The scaled setup consists of 30 items. It is seen that the self-efficacy values of the information in the scale vary between 0.56 and 0.85. From the fit values used in the CFA analysis, RMSEA = .08; SRMR = .04. The Cronbach's Alpha value determined for the overall scale is 0.98.
Pre-Service Teacher Teacher Self-Efficacy Scale Development.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International