Eğitimde Yaratıcı Drama seminer ve kongrelerinin, farklı ülkelerden katılan eğitmen/
liderlerin atölyeleri kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
ilgili atölyeler; atölye yapılandırmaları, uygulamaları ve süreç yönetimi, kullandıkları
teknikler ve Türkiye’deki yaratıcı drama alanın gelişimine katkıları bağlamında
değerlendirilmiştir. Araştırma temel nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Çalışma
kapsamında incelenecek dokümanlar amaçlı örneklem tekniği ile belirlenmiştir.
Bu doğrultuda kongre/seminer kitaplarında yer alan “farklı ülkelerden katılan
yaratıcı drama eğitmen/liderlerinin atölyeleri” seçilmiş, 68 eğitmen/lider tarafından
gerçekleştirilmiş, 108 farklı atölye incelenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak
doküman inceleme yönteminden yararlanılmıştır. Eğitmen/lider atölye dökümleri
araştırmacı tarafından uzman desteği ile oluşturulan çerçeve doğrultusunda
incelenmiş, veriler betimsel analiz aracılığı ile kodlanarak nihai bulgular elde
edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, Uluslararası Eğitimde Yaratıcı
Drama Seminer ve Kongre (UEYDS/K)’lerine farklı ülkelerden katılan atölye eğitmen/
liderlerinin ağırlıklı Almanya ve İngiltere’den katılım sağladığı, lisans mezunu,
yaratıcı drama eğitmeni ve/veya tiyatro pedagogu mesleki alanında uzman kişilerden
oluştuğu görülmüştür. Atölyelerinin içeriği incelendiğinde, genel olarak yaratıcı
dramanın araç boyutuna ilişkin çalışmalardan oluştuğu, uygulamalarının büyük bir
kısmında ısınma/hazırlık ve canlandırma aşamalarına yer verirken, Değerlendirme/
Tartışma aşamasının atölyelerin yarısında olmadığı görülmüştür. Bu anlamı ile atölye
yapısı bakımından Türkiye ile benzeşirken, atölye yapılandırma sistemi bakımından
farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Türkiye’de yaratıcı drama alanının bu seminer/
kongrelerle birlikte yapılanmaya, gelişmeye başladığından hareketle Türkiye’deki
atölye yapısının oluşumunda kongre ve seminerlerin önemli bir rol oynadığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Eğitimde yaratıcı drama Yaratıcı Drama Kongreleri Yaratıcı drama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International