Bu araştırmanın amacı, Türk halk danslarının öğretiminde yaratıcı drama yönteminin
bir öğretim yöntemi olarak kullanılması sürecini incelemektir. Bu çalışma için Sakarya
Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Halk Oyunları Bölümü 1. sınıf öğrencileri ile
toplamda 6 atölye uygulanmıştır. Çalışmaya 20 öğrenci katılmıştır (10 kız, 10 erkek).
Her atölye toplam 3 saat sürmüştür. Atölyelerin ilk 3 haftası hazırlık atölyesi olarak
belirlenmiş olup bu çalışma ile öğrencilerin yaratıcı drama yöntemini tanımaları,
tanışma, iletişim, etkileşim ve uyum sürecinin pekişmesi ile sürece hazır olmaları
amaçlanmıştır. Uygulama sürecinin 2. aşamasında ise yaratıcı drama ile Türk halk
danslarının öğretilmesi süreci incelenmiştir. Bu araştırma, Türk halk danslarının
öğretilmesi sürecinde yaratıcı dramanın etkin bir şekilde kullanılabilmesi amacıyla
eylem araştırması şeklinde desenlenmiştir. Uygulama sürecinde gözlem, bireysel
görüşme, odak grup görüşmeleri, öğrenci ve araştırmacı günlükleri, teknikleriyle veri
toplanmıştır. Çalışmanın sonunda yaratıcı dramanın katılımcı öğrenciler arasında
iletişimi, etkileşimi, güveni, uyumu artırıcı bir etkisi olduğu; halk danslarının
öğretiminde bu uyum ve güven sayesinde daha etkili ve kalıcı bir öğrenme sağlayan,
özgürleştirici, yaratıcı bir yöntem olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma sonucunda
yaratıcı dramanın Türk Halk Oyunları bölümlerinde zorunlu ve/veya seçimlik ders
olarak yer alması, benzer çalışmaların diğer dans türleri ve farklı yaş gruplarına
yönelik olarak uygulabilmebi yönünde öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Performans Sanatları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International