Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 188 - 202, 15.08.2024

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama (1.baskı), Ankara: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akdemir, H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130. https://doi.org/10.21612/yader.2020.007. Aksoy, A. N., Koçtürk, M. (2019). Ebeveyn tutumlarını algılama ve internet bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 63-70. https://doi.org/10.18506/anemon.473873
  • Ay, Y. (2017). The effect of learning types/styles on student achievement. In: Karadag E. (Ed) The factors effecting student achievement. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56083-0_19.
  • Balkul, H. İ. (2020). Deneyimsel öğrenme kuramının çeviri teknolojileri eğitimine uyarlanması. H.İ. Balkul (Ed.), Çeviride teknoloji: süreç ve uygulama içinde (Sayı: 1, ss. 99-124).

Yaratıcı Dramanın 0-6 Yaş Çocuk Sahibi Annelerde Olumlu Ebeveyn Tutumları Geliştirmesine Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 19 Sayı: 2, 188 - 202, 15.08.2024

Öz

Aile, birbirinin davranışlarını etkileyen anne, baba ve çocuk üçgeninden oluşan bir yapıdır. Bu ortam çocuğun sosyal, bilişsel, duygusal, dil ve psikomotor gelişiminin yanı sıra öz bakım becerilerinin gelişimini de etkiler. Bu gelişimin olumlu seyri, ebeveynlerin çocuğa karşı tutumlarında ne gibi değişikliklere neden olabileceklerinin farkında olmalarına bağlıdır. Bunu keşfetmenin ve farkındalık yaratmanın bir yolu da “yaratıcı drama yöntemi”dir. Bu çalışmada da 0-6 yaş grubundaki çocukları olan ebeveynlerin kendi tutumları ve bu tutumların çocukları üzerindeki etkisi yaratıcı drama yöntemiyle gösterilmiştir. Bu çalışmada gönüllü 12 ebeveyne 6 seans 180 dakikalık ve 2 seans 60 dakikalık ebeveynlik ve yaratıcı drama atölye çalışmaları yapılmıştır. Çalışmada nitel, nicel ve betimsel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Analiz sonucunda yaratıcı drama uygulamalarının demokratik tutumlarda anlamlı bir artışa [t(11) = -3.44, p < 0.005] ve otoriter tutumlarda anlamlı bir azalmaya [t(11) = 6.89, p) neden olduğu bulunmuştur. < 0,001]. Ayrıca koruyucu ve hoşgörülü tutumlarda beklenen değişim yönünde bir azalma olsa da istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır (0,10 < p < 0,05). Sonuç olarak yaratıcı drama, ebeveynlerin çocuklarına karşı davranışlarında olumlu değişiklikler yaratabilen bir tekniktir.

Destekleyen Kurum

Çağdaş Drama Derneği

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama (1.baskı), Ankara: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akdemir, H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130. https://doi.org/10.21612/yader.2020.007. Aksoy, A. N., Koçtürk, M. (2019). Ebeveyn tutumlarını algılama ve internet bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 63-70. https://doi.org/10.18506/anemon.473873
  • Ay, Y. (2017). The effect of learning types/styles on student achievement. In: Karadag E. (Ed) The factors effecting student achievement. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56083-0_19.
  • Balkul, H. İ. (2020). Deneyimsel öğrenme kuramının çeviri teknolojileri eğitimine uyarlanması. H.İ. Balkul (Ed.), Çeviride teknoloji: süreç ve uygulama içinde (Sayı: 1, ss. 99-124).
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Drama Yazarlığı
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serap Ercan

Levent Aslantaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 25 Ekim 2023
Kabul Tarihi 22 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ercan, S., & Aslantaş, L. (2024). Yaratıcı Dramanın 0-6 Yaş Çocuk Sahibi Annelerde Olumlu Ebeveyn Tutumları Geliştirmesine Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 19(2), 188-202.