Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ

Yıl 2019, , 180 - 199, 30.12.2019
https://doi.org/10.11611/yead.592483

Öz

Bu çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Biga Uygulamalı
Bilimler Fakültesi, Biga Meslek Yüksekokulu ve Gökçeada Meslek Yüksekokulu’nda
eğitim gören öğrencilerin Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nden
beklentilerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Gökçeada ve Biga’da ilgili yılda
eğitim gören öğrencilere anket çalışması yapılmış olup verilerin analizinde
SPSS istatistiki paket programı kullanılmıştır.
Araştırma sonucuna göre, Biga Uygulamalı Bilimler
Fakültesinde eğitim gören öğrenciler 3.9 ortalama ile diğer iki okula göre
kütüphane hizmetlerinden memnundur. Gökçeada Meslek Yüksekokulu’nda eğitim
gören öğrenciler 3.5 ortalama ile diğer iki okula göre kantindeki yiyecek
içeceklerin sağlıklı ve lezzetli olduğunu düşünmekle birlikte, okulun sunmuş
olduğu sosyal ve kültürel faaliyetlerden 2.7 ortalama ile diğer iki okula göre
daha iyi olduğu kanısındadır. Sonuç olarak, Gökçeada Meslek Yüksekokulu
öğrencilerinden alınan yanıtların ortalamaları her iki okulun öğrencileri
tarafından verilen cevapların ortalamalarından yüksek bulunmuştur.

Destekleyen Kurum

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

Proje Numarası

2654

Teşekkür

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bağımsız Araştırma Projesi

Kaynakça

  • Aktaş, Y., (1997), “Üniversite Öğrencilerinin Uyum Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma’’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13: 107-110.Asefı, F., Delaram, M., Derıs, F., (2017), “Gap Between The Expectations And Perceptions Of Students Regarding The Educational Services Offered İn A School Of Nursing And Midwifery’’, Journal of Clinical and Dıagnostıc Research, Cilt 11, Sayı 4.Brınkworth, R., Mccann, B., Matthews, C., Nordstro¨M, K., (2008), “First Year Expectations And Experiences: Student And Teacher Perspectives’’, High Educ, 1-17. Burgaz, B., Ekinci, C., E., (2007), “Öğrencilerin Hacettepe Üniversitesi’nce Sunulan Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri’’, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 71-89.Crısp, C., Turnbull, D., Nettelbeck, T., Ward, L., (2009), “First Year Student Expectations: Results From A University-Wide Student Survey’’, Journal of University Teaching and Learning Practice, Cilt 6, Sayı 1, 1-18. Domınıcı, G., Palumbo, P., (2013), "How To Build An E-Learning Product: Factors For Student/Customer Satisfaction", Business Horizons, Cilt.56, Sayı.1, (87-96).Douglas, J., Douglas, A., Robert M., Davıes, J., (2015), "Understanding Student Satisfaction And Dissatisfaction: An Interpretive Study In The Uk Higher Education Context", Studies In Higher Education, Vol 40, No 2, 329-349.Holdaway, E., Kelloway, K., (1987), “First Year at University: Perceptions and Experiences of Students’’, The Canadian Journal of Higher Education, Cilt XVII, Sayı 1, 47-63.Insch, A., Sun, B. (2013), “University Students’ Needs And Satisfaction With Their Host City’’, Journal of Place Management and Development Cilt 6, Sayı 3, 178-191.Kandıko,C.,Mawer ,M.,(2013),“Student Expectations and Perceptions Of Higher Education’’, 1-82., Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 34(1), 1-14.Naralan, A., Kaleli, S., (2012),” Üniversite Öğrencilerinin Üniversiteden Beklentileri ve Bölüm Memnuniyeti Araştırması: Atatürk Üniversitesi Örneği’’ Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 1-11.Poon, J., Brownlow, M., (2015), "Real Estate Student Satisfaction İn Australia: What Matters Most?", Property Management, Vol.33, No.2, (100-132).Saydan, R., (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Kalite Beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği’’, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 / 1, 63 – 79.Serenko, A., (2011), "Student Satisfaction With Canadian Music Programmes: The Application Of The American Customer Satisfaction Model In Higher Education", Assessment & Evaluation In Higher Education, Vol.36, No.3, (281-299). Torun, İ., Öztürk, S., Gelibolu, L. (2009) “Yöre Halkının Üniversiteye Bakışı ve Beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi Örneği’’, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 21, 169-189.

COMPARATIVE ANALYSIS OF UNDERGRADUATE AND ASSOCIATE STUDENTS EXPECTATIONS FROM UNIVERSITY: CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITY EXAMPLE OF BIGA AND GOKCEADA

Yıl 2019, , 180 - 199, 30.12.2019
https://doi.org/10.11611/yead.592483

Öz

This study was conducted to measure the expectations of the students of Biga Faculty of Applied Sciences, Biga Vocational School and Gökçeada Vocational School from Çanakkale Onsekiz Mart University in 2018-2019 academic year.A questionaire was conducted for the students studying in Gökçeada and Biga in the relevant year and SPSS statistical package program was used in the analysis of the data.According to the result of the study, the students studying at Biga Faculty of Applied Sciences are satisfied with library services compared to two other schools with an average of 3,9. While they’re the students studying at Gökçeada Vocational School think that the food and beverages in the canteen are healthy and delicious compared to the other two schools with an average of 3,5,  they think that social and cultural activities of the school is better than the other two schools with an average of 2,7. As a result, the averages of the responses received from the students of Gökçeada Vocational School were higher than the averages of the answers given by the students of both schools.

Proje Numarası

2654

Kaynakça

  • Aktaş, Y., (1997), “Üniversite Öğrencilerinin Uyum Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma’’, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13: 107-110.Asefı, F., Delaram, M., Derıs, F., (2017), “Gap Between The Expectations And Perceptions Of Students Regarding The Educational Services Offered İn A School Of Nursing And Midwifery’’, Journal of Clinical and Dıagnostıc Research, Cilt 11, Sayı 4.Brınkworth, R., Mccann, B., Matthews, C., Nordstro¨M, K., (2008), “First Year Expectations And Experiences: Student And Teacher Perspectives’’, High Educ, 1-17. Burgaz, B., Ekinci, C., E., (2007), “Öğrencilerin Hacettepe Üniversitesi’nce Sunulan Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri’’, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 71-89.Crısp, C., Turnbull, D., Nettelbeck, T., Ward, L., (2009), “First Year Student Expectations: Results From A University-Wide Student Survey’’, Journal of University Teaching and Learning Practice, Cilt 6, Sayı 1, 1-18. Domınıcı, G., Palumbo, P., (2013), "How To Build An E-Learning Product: Factors For Student/Customer Satisfaction", Business Horizons, Cilt.56, Sayı.1, (87-96).Douglas, J., Douglas, A., Robert M., Davıes, J., (2015), "Understanding Student Satisfaction And Dissatisfaction: An Interpretive Study In The Uk Higher Education Context", Studies In Higher Education, Vol 40, No 2, 329-349.Holdaway, E., Kelloway, K., (1987), “First Year at University: Perceptions and Experiences of Students’’, The Canadian Journal of Higher Education, Cilt XVII, Sayı 1, 47-63.Insch, A., Sun, B. (2013), “University Students’ Needs And Satisfaction With Their Host City’’, Journal of Place Management and Development Cilt 6, Sayı 3, 178-191.Kandıko,C.,Mawer ,M.,(2013),“Student Expectations and Perceptions Of Higher Education’’, 1-82., Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 34(1), 1-14.Naralan, A., Kaleli, S., (2012),” Üniversite Öğrencilerinin Üniversiteden Beklentileri ve Bölüm Memnuniyeti Araştırması: Atatürk Üniversitesi Örneği’’ Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, 1-11.Poon, J., Brownlow, M., (2015), "Real Estate Student Satisfaction İn Australia: What Matters Most?", Property Management, Vol.33, No.2, (100-132).Saydan, R., (2008), “Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Kalite Beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF Örneği’’, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10 / 1, 63 – 79.Serenko, A., (2011), "Student Satisfaction With Canadian Music Programmes: The Application Of The American Customer Satisfaction Model In Higher Education", Assessment & Evaluation In Higher Education, Vol.36, No.3, (281-299). Torun, İ., Öztürk, S., Gelibolu, L. (2009) “Yöre Halkının Üniversiteye Bakışı ve Beklentileri: Kars Kafkas Üniversitesi Örneği’’, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 21, 169-189.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suat Uğur Bu kişi benim 0000-0001-8009-6361

Nur Dilbaz Alacahan 0000-0002-9277-5019

Yağmur Akarsu Bu kişi benim 0000-0002-8156-0020

Proje Numarası 2654
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Uğur, S., Dilbaz Alacahan, N., & Akarsu, Y. (2019). LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 17(4), 180-199. https://doi.org/10.11611/yead.592483
AMA Uğur S, Dilbaz Alacahan N, Akarsu Y. LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Aralık 2019;17(4):180-199. doi:10.11611/yead.592483
Chicago Uğur, Suat, Nur Dilbaz Alacahan, ve Yağmur Akarsu. “LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17, sy. 4 (Aralık 2019): 180-99. https://doi.org/10.11611/yead.592483.
EndNote Uğur S, Dilbaz Alacahan N, Akarsu Y (01 Aralık 2019) LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17 4 180–199.
IEEE S. Uğur, N. Dilbaz Alacahan, ve Y. Akarsu, “LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 17, sy. 4, ss. 180–199, 2019, doi: 10.11611/yead.592483.
ISNAD Uğur, Suat vd. “LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17/4 (Aralık 2019), 180-199. https://doi.org/10.11611/yead.592483.
JAMA Uğur S, Dilbaz Alacahan N, Akarsu Y. LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2019;17:180–199.
MLA Uğur, Suat vd. “LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 17, sy. 4, 2019, ss. 180-99, doi:10.11611/yead.592483.
Vancouver Uğur S, Dilbaz Alacahan N, Akarsu Y. LİSANS VE ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEDEN BEKLENTİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ BİGA VE GÖKÇEADA ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2019;17(4):180-99.