Lider-üye etkileşimi, güven ve samimiyete dayalı bir iletişim sürecidir. Bu süreçte lider, üyelerini (çalışanları) ortalama bir değer ile değerlendirmek yerine bilgi, yetenek ve katkı açısından ayrı ayrı değerlendirmektedir. Bu süreç, hem bireysel hem de örgütsel açıdan, olumlu ya da olumsuz çıktılar sağlamaktadır. Kuşkusuz bir çalışanın başarılı olması, hem amiri ile sağlıklı iletişimine hem de örgüt kültürüne bağlıdır. Güç mesafesi; güç dağılımındaki eşitsizliğin, çalışanlar tarafından kabul görme derecesidir. Buna göre; düşük güç mesafesinde çalışanlar, eşit olarak kararlara katılırken; yüksek güç mesafesinde, emir-komuta hâkimdir. Güç mesafesi, kararların şeklini ve kariyer başarısını etkilemektedir. Kariyer memnuniyeti, çalışanın beklenen ve gerçekleşen karşısında hissettiği mutluluktur. Bu araştırmanın amacı; lider-üye etkileşiminin, kariyer memnuniyetine etkisinde güç mesafesinin aracı rolünü incelemektir. Bu amaçla, bir kamu bankasının 205 çalışanı ile anket yapılmıştır. Araştırma verileri, korelasyon ve hiyerarşik regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; güç mesafesinin, lider-üye etkileşimi ve kariyer memnuniyeti ilişkisinde aracılık rolü tespit edilmiştir.
Leader-member exchange is a communication process based on trust and sincerity. In this process, instead of evaluating members (employees) with an average value, the leader evaluates them separately in terms of knowledge, ability, and contribution. This process causes positive or negative consequences, both individually and organizationally. Undoubtedly, the employee’s success depends on his healthy communication with his superior and the organizational culture. Likewise, power distance is about to what extent employees accept power inequality. According to this, while workers in the low power distance participate in decisions equally, the command is dominant in the high power distance. This difference is important because power distance effects the form of decisions and career success. As another important fact in terms of work environment, career satisfaction is the happiness that the employee feels depending on what they expected and what happened. Therefore, this research aims to examine the intermediary role of power distance in the effect of leader-member exchange on career satisfaction. For this purpose, a survey was conducted with 205 employees at a public bank. Research data were analyzed by correlation and hierarchical regression method. As a result of the research, the mediator role of power distance in the relationship between leader-member exchange and career satisfaction has been determined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |