This study has been conducted in order to argue how institutionalist views' arguments answer strategic management problems and how the positioning school and the resource based school and its arguments have a place within this discussion. Secondarily, we have attempted to identify the arguments the institutionalist perspective offered as a solution to the main problems of strategic management. Lastly, we have identified to what degree the institutionalist view finds a response within the strategic management discipline and whether the positioning school or the resource based school could offer a third alternative in this context. The results have shown that the institutionalist views offer an explanatory position in solving organizational problems through the positioning school and resource based school's ideas, as these disregard the institutional framework firms are located in. However, as institutionalism has not yet offered a set of theories for the formation and application of strategies, it is regarded as insufficient for the strategic management discipline and thus it is not yet a viable third alternative for the positioning school and resource based school.
Institutional Based View Position School Resource Based School.
Bu çalışmanın amacı, kurumsal temelli görüşün stratejik yönetim disiplininin cevap aradığı sorulara karşı geliştirmiş olduğu argümanların, pozisyon okulunun ve kaynaklara dayalı okulun argümanları karşısında stratejik yönetim disiplini içindeki yerini tartışmaktır. Bu çerçevede araştırmada ilk olarak kurumsal temelli görüşün ortaya çıkmasına neden olan durumlar değerlendirilmiştir. Akabinde ise, kurumsal temelli görüşün stratejik yönetimin temel sorularına ilişkin sunmuş olduğu açıklamaların neler olduğu incelenmiştir. Son olarak da kurumsal temelli görüşün argümanlarının stratejik yönetim disiplini içerisinde ne derece karşılık bulduğu ve bu karşılığa bağlı olarak pozisyon okulu ve kaynaklara dayalı okula alternatif üçüncü bir yaklaşım olup olamayacağı tartışılmıştır. İnceleme kurumsal temelli görüşün argümanlarının pozisyon okulu ve kaynaklara dayalı okulun, firmaların içinde bulunduğu kurumsal bağlamı dikkate almamalarından kaynaklanan sorunların çözümünde önemli bir açıklayıcılığa sahip olduğunu göstermektedir. Ancak, kurumsal temelli görüşün strateji oluşturma ve uygulamaya ilişkin henüz bir varsayımlar seti sunmamasından dolayı stratejik yönetim disiplininde pozisyon okulu ve kaynaklara dayalı okula ek olarak üçüncü bir yaklaşım olarak kabul edilebilmesinin henüz pek mümkün olmadığı sonucuna varılmıştır.
Kurumsal Temelli Görüş Pozisyon Okulu Kaynaklara Dayalı Okul.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 13 Sayı: 3 |