In the dynamic environment of the market in the purchasing behavior of consumers, importance of innovation is increasing nowadays. The purpose of this study is to determine the relationship between the behavior of consumers with hedonistic innovation, social and voluntary simple lifestyle size. This research is considered as a descriptive study, 324 university academics of Dumlupınar University structured questionnaire administered data was obtained by convenience sampling method. In data analyze, data was obtained with factor analysis, hypothesis testing was performed with regression analysis. According to the results obtained from the research, the highest …has been found between behavior of consumers with hedonistic innovation and cautious attitude which is on of dimensions of the voluntary simple lifestyle.
Pazarın dinamik ortamında tüketicilerin satın alma davranışlarında yenilikçilik özelliğinin önemi günümüzde giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin sosyal ve hazcı yenilikçilik davranışları ile gönüllü sade yaşam tarzı boyutları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırma tanımlayıcı araştırma niteliğinde olup Dumlupınar Üniversitesi’nde görev yapan 324 akademisyene uygulanan yapılandırılmış anketle kolayda örnekleme yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Verilerin analizinde açıklayıcı faktör analizi ile boyutlar elde edilmiş, hipotezlerin testi regrasyon analizi ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre en yüksek ilişkinin tüketicilerin hazcı yenilikçilik davranışı ile gönüllü sade yaşam tarzı boyutlarından ihtiyatlı tutum arasında olduğu tespit edilmiştir.
Yenilikçilik Tüketici Yenilikçiliği Gönüllü Sade Yaşam Tarzı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 24 |