BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF EMPLOYMENT BY EDUCATION LEVEL ON GDP

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 22, 249 - 266, 01.07.2014
https://doi.org/10.11611/JMER206

Öz

The aim of the study is to examine the relationship between education levels of employment and GDP in Turkey over 2000:1-2013:1 by using quarterly data. Four educational variables (unlettered, below high school, all high school level, and higher education) of employment were regressed over GDP using ARDL (Autoregressive Distributed Lag) bounds testing approach. Our main result suggests that there exist cointegrating relationships between unlettered and high school levels of education and the GDP but no relation with below high school and higher education level. High school has positive impact on GDP while unlettered has negative.

EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 22, 249 - 266, 01.07.2014
https://doi.org/10.11611/JMER206

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin 2000:1-2013:1 döneminde çeyrek yıllık veriler kullanarak, eğitim düzeylerine göre istihdamla GSYH arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. İstihdam, eğitim düzeyine göre okuma-yazma bilmeyen, lise-altı, lise ve yükseköğretim olmak üzere dört kategoride ARDL sınır test yaklaşımı kullanılarak regresyona tabi tutulmuştur. Bulgularımıza göre okuma-yazma bilmeyenler ve lise düzeyinde eğitime sahip olanlarla GSYH arasında uzun dönemli ilişki bulunmuş ama lise altı ve yükseköğretim ile ilişki bulunamamıştır. Lise düzeyinin GSYH üzerinde pozitif etkisi varken okuma-yazma bilmeyenlerin etkisi negatiftir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Kibar Çetin Bu kişi benim

Murat Mustafa Kutlutürk Bu kişi benim

Hakan Kasım Akmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Çetin, A. K., Kutlutürk, M. M., & Akmaz, H. K. (2014). EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 12(22), 249-266. https://doi.org/10.11611/JMER206
AMA Çetin AK, Kutlutürk MM, Akmaz HK. EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Temmuz 2014;12(22):249-266. doi:10.11611/JMER206
Chicago Çetin, Ahmet Kibar, Murat Mustafa Kutlutürk, ve Hakan Kasım Akmaz. “EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 12, sy. 22 (Temmuz 2014): 249-66. https://doi.org/10.11611/JMER206.
EndNote Çetin AK, Kutlutürk MM, Akmaz HK (01 Temmuz 2014) EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 12 22 249–266.
IEEE A. K. Çetin, M. M. Kutlutürk, ve H. K. Akmaz, “EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 12, sy. 22, ss. 249–266, 2014, doi: 10.11611/JMER206.
ISNAD Çetin, Ahmet Kibar vd. “EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 12/22 (Temmuz 2014), 249-266. https://doi.org/10.11611/JMER206.
JAMA Çetin AK, Kutlutürk MM, Akmaz HK. EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2014;12:249–266.
MLA Çetin, Ahmet Kibar vd. “EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 12, sy. 22, 2014, ss. 249-66, doi:10.11611/JMER206.
Vancouver Çetin AK, Kutlutürk MM, Akmaz HK. EĞİTİM DURUMUNA GÖRE İSTİHDAMIN GSYH ETKİSİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2014;12(22):249-66.

Cited By