The aim of the study is to examine the relationship between education levels of employment and GDP in Turkey over 2000:1-2013:1 by using quarterly data. Four educational variables (unlettered, below high school, all high school level, and higher education) of employment were regressed over GDP using ARDL (Autoregressive Distributed Lag) bounds testing approach. Our main result suggests that there exist cointegrating relationships between unlettered and high school levels of education and the GDP but no relation with below high school and higher education level. High school has positive impact on GDP while unlettered has negative.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin 2000:1-2013:1 döneminde çeyrek yıllık veriler kullanarak, eğitim düzeylerine göre istihdamla GSYH arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. İstihdam, eğitim düzeyine göre okuma-yazma bilmeyen, lise-altı, lise ve yükseköğretim olmak üzere dört kategoride ARDL sınır test yaklaşımı kullanılarak regresyona tabi tutulmuştur. Bulgularımıza göre okuma-yazma bilmeyenler ve lise düzeyinde eğitime sahip olanlarla GSYH arasında uzun dönemli ilişki bulunmuş ama lise altı ve yükseköğretim ile ilişki bulunamamıştır. Lise düzeyinin GSYH üzerinde pozitif etkisi varken okuma-yazma bilmeyenlerin etkisi negatiftir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 22 |