BibTex RIS Kaynak Göster

GERMAN CONSUMERS’ INTENTION OF PURCHASING TURKISH PRODUCTS: A STUDY ON THE EFFECTS OF COUNTRY IMAGE AND CONSUMER ETHNOCENTRICISM

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 22, 328 - 347, 01.07.2014
https://doi.org/10.11611/JMER216

Öz

Considering Turkey’s current position and future goals, to remain competitive in the international markets, consumer attitude towards Turkish products should be understood. This study aims to increase available knowledge about factors which contribute to attitude of consumers at international market towards products produced in Turkey. Fort his aim, the study focuses on analyzing the effect of Turkey image of consumers in German market, one of the most important foreign markets for Turkey, and consumer ethnocentric tendency on their intention of purchasing Turkish goods. Within this scope, a survey study was carried out on 405 consumers in 4 different cities of Germany. Analyses revealed that the beliefs of German consumers about development level and labor quality of Turkey influence their attitude towards Turkish products. Results also show that German consumers who have high ethnocentric tendency make rather negative evaluations about workmanship, design, durability of Turkish goods. All findings of study were discussed in details and suggestions were provided for future studies

ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 22, 328 - 347, 01.07.2014
https://doi.org/10.11611/JMER216

Öz

Türkiye’nin geldiği aşama ve ulaşmak istediği konum itibari ile uluslararası pazarda rekabet gücünü koruyabilmesi için, tüketicilerin Türk mallarına karşı tutumlarının daha iyi anlaşılması gerekmektedir. Bu araştırma, uluslararası pazarlardaki tüketicilerin Türkiye’de üretilen ürünlere yönelik tutumlarını şekillendiren faktörlere ilişkin mevcut bilgi birikimini artırmayı hedeflemektedir. Bu hedefe yönelik olarak araştırma, Türkiye için en önemli dış pazarlardan biri olan Almanya pazarındaki tüketicilerin zihnindeki Türkiye imajının ve tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin Türk malı satın alma eğilimlerine etkilerini incelemeye odaklanmıştır. Bu kapsamda Almanya’nın 4 farklı şehrinde toplam 405 tüketici üzerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Analizler, Alman tüketicilerin Türkiye’nin gelişmişlik seviyesi ve sahip olduğu işgücü kalitesi hakkındaki inançlarının Türk mallarına yönelik tutumları etkilediğini ortaya koymaktadır. Sonuçlar ayrıca, etnosentrik eğilimleri yüksek Alman tüketicilerin Türk ürünlerinin işçilik, tasarım, dayanıklılık gibi özellikleri hakkında nispeten daha olumsuz değerlendirmeler yaptıklarını göstermiştir. Tüm araştırma bulguları detayları ile tartışılmış, gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnci Dursun Bu kişi benim

Ebru TÜMER Kabadayı Bu kişi benim

Kutalmış Emre Ceylan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Dursun, İ., Kabadayı, E. T., & Ceylan, K. E. (2014). ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 12(22), 328-347. https://doi.org/10.11611/JMER216
AMA Dursun İ, Kabadayı ET, Ceylan KE. ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Temmuz 2014;12(22):328-347. doi:10.11611/JMER216
Chicago Dursun, İnci, Ebru TÜMER Kabadayı, ve Kutalmış Emre Ceylan. “ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 12, sy. 22 (Temmuz 2014): 328-47. https://doi.org/10.11611/JMER216.
EndNote Dursun İ, Kabadayı ET, Ceylan KE (01 Temmuz 2014) ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 12 22 328–347.
IEEE İ. Dursun, E. T. Kabadayı, ve K. E. Ceylan, “ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 12, sy. 22, ss. 328–347, 2014, doi: 10.11611/JMER216.
ISNAD Dursun, İnci vd. “ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 12/22 (Temmuz 2014), 328-347. https://doi.org/10.11611/JMER216.
JAMA Dursun İ, Kabadayı ET, Ceylan KE. ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2014;12:328–347.
MLA Dursun, İnci vd. “ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 12, sy. 22, 2014, ss. 328-47, doi:10.11611/JMER216.
Vancouver Dursun İ, Kabadayı ET, Ceylan KE. ALMAN TÜKETİCİLERİN TÜRK MALI SATIN ALMA NİYETLERİ: ÜLKE İMAJI VE TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİNİN ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2014;12(22):328-47.