BibTex RIS Kaynak Göster

Identifying Olive Oil Producer Companies’ Marketing Related Problems During The Global Financial Crisis And Suggestions For Solutions: The Example Of Edremit Bay

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 14, 177 - 192, 01.05.2010

Öz

The objective of this study is identifying what kind of marketing strategies have been used by the olive oil producer companies located in Balıkesir-Edremit region for coping with the global fi nancial crisis. The study also aims to examine marketing related problems of these companies and to offer solutions to those problems. The study comprises a fi eld research on olive oil producer companies functioning in the region. A list of the companies (and their contact information) was acquired from the Chamber of Trade. Noncontinuous companies and companies who were not holding at least one registered trade mark were excluded from the list. Face to face interviews were conducted with the owners/administrators of the remaining companies who produces, bottles and makes trade of olive oil and who admitted to participate the study. Increasing the level of domestic olive oil consumption would be benefi cial for the national economy as well as the public health. Because of the the fact that almost half of the domestic olive oil production is exported; defi ning the problems and providing solutions to olive oil producers is a necessary step to be taken. Findings of this research indicate that inadequate domestic demand, a limited geographical coverage of olive oil demand, consumer misperceptions (about price, quality, taste etc.) and lack of enough government support are the main and most important problems of olive oil producers. Managerial implications of these fi ndings are discussed and recommendations are presented.

KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 14, 177 - 192, 01.05.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı, Balıkesir ili Edremit Körfezi’nde faaliyet gösteren ve en az bir tescilli markaya sahip zeytinyağı üretim işletmelerinin küresel ekonomik kriz döneminde uyguladıkları pazarlama stratejilerini ortaya koymak ve pazarlama sorunlarını irdeleyerek bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Araştırmanın saha çalışması için öncelikli olarak bölgede bulunan ilçelerin Ticaret Odası kayıtlarından faaliyet gösteren zeytinyağı üreticisi işletmelerin iletişim bilgileri alınmıştır. Bu işletmeler arasından faaliyetleri sürekli olmayan ve en az bir tescilli markaya sahip olmayanlar amaca uygun olmadığı için araştırma kapsamına dahil edilmemiştir. Çiftçiden aldığı zeytini yağa dönüştürüp şişeleyerek ya da satın aldığı zeytinyağını filtreleme ve ambalajlama işlemlerinden geçirerek kendi markasıyla satan işletmeler arasından görüşmeyi kabul edenlerle derinlemesine mülakat yapılmıştır. Zeytinyağı üretiminde iç talebin artırılması ülke ekonomisi ve toplum sağlığı açısından faydalı olacaktır. Ayrıca Türkiye’de üretilen zeytinyağının yaklaşık yarısının ihraç edildiği göz önüne alındığında küresel rekabet açısından zeytinyağı üreticisinin sorunlarını ortaya koymak ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek gerekmektedir. Araştırma kapsamındaki işletmelerin başlıca sorunları arasında iç talebin yetersizliği, zeytinyağının ülkenin belli bölgelerinde tüketilmesi, tüketici algılarından kaynaklanan sorunlar (fiyat, kalite, damak tadı vb.), devletin sektörü yeteri kadar desteklememesi sayılabilir. Araştırmanın sonuç kısmında bu sorunlara yönelik bazı öneriler getirilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süreyya Yıldırım Bu kişi benim

Ümit Alnıaçık Bu kişi benim

Volkan Özbek Bu kişi benim

Fatih Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Yıldırım, S., Alnıaçık, Ü., Özbek, V., Koç, F. (2010). KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research, 8(14), 177-192.
AMA Yıldırım S, Alnıaçık Ü, Özbek V, Koç F. KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research. Mayıs 2010;8(14):177-192.
Chicago Yıldırım, Süreyya, Ümit Alnıaçık, Volkan Özbek, ve Fatih Koç. “KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ”. Journal of Management and Economics Research 8, sy. 14 (Mayıs 2010): 177-92.
EndNote Yıldırım S, Alnıaçık Ü, Özbek V, Koç F (01 Mayıs 2010) KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research 8 14 177–192.
IEEE S. Yıldırım, Ü. Alnıaçık, V. Özbek, ve F. Koç, “KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ”, Journal of Management and Economics Research, c. 8, sy. 14, ss. 177–192, 2010.
ISNAD Yıldırım, Süreyya vd. “KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ”. Journal of Management and Economics Research 8/14 (Mayıs 2010), 177-192.
JAMA Yıldırım S, Alnıaçık Ü, Özbek V, Koç F. KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research. 2010;8:177–192.
MLA Yıldırım, Süreyya vd. “KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ”. Journal of Management and Economics Research, c. 8, sy. 14, 2010, ss. 177-92.
Vancouver Yıldırım S, Alnıaçık Ü, Özbek V, Koç F. KÜRESEL EKONOMİK KRİZ DÖNEMİNDE ZEYTİNYAĞI ÜRETİM İŞLETMELERİNİN KARŞILAŞTIĞI PAZARLAMA SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: EDREMİT KÖRFEZİ ÖRNEĞİ. Journal of Management and Economics Research. 2010;8(14):177-92.