Globalization movement has been creating more and more similar societies resulting one huge market for companies. It means new market opportunities as well as new threats stemming from competition. By examining the potential role of strategic alliances as a cooperative strategy in highly competitive environments, this paper attempted to examine the viewpoints of Turkish companies and their strategic partners from other countries. The main motivations of companies for this type of strategy and their specific results were analized in comparative approach. Frequency analyses and t-test methods were used for data collected from 76 companies.
Büyük bir hızla sürekli değişim geçiren ve gelişim gösteren günümüz dünyası, giderek, homojen niteliklere sahip, adeta tek toplumlu bir görünüme doğru yol almaktadır. Entegrasyon yada küreselleşme süreciyle birlikte dünya işletmeler için dev bir pazara dönmüş durumdadır. Ortaya çıkan devasa fırsatlar ve kaynaklar üzerinde büyük bir mücadelenin yaşandığı görülmektedir. Bu doğrultudaki arayışlar sonucunda ortaya çıkan yaklaşımlardan biri de stratejik işbirliği uygulamalarıdır. Bu çalışmada işletmeleri bu stratejiye yönelten motivasyonlar ve ulaşılan sonuçlar Türk işletmeleri ve yabancı işletmelerden oluşan bir örneklem üzerinde analiz edilmektedir. Sözkonusu stratejiyi uygulamakta olan Türk ve yabancı toplam 76 işletmeden oluşan örneklemden elde edilen veriler frekans ve t-test sınama yöntemiyle analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 10 |