BibTex RIS Kaynak Göster

Unıversıty League As The Relatıve Added Value Created By The Departments Of Economıcs On The Students In Turkey

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 6, 99 - 110, 01.03.2006

Öz

In this study which is purposed to give a different point of view to the concept of quality and the rank in the Turkish Higher Education System, departments of economics in forty-two universities have been investigated for the relative value-added created by them to their students. The main factor accounted in establishing the league is the average raw points of the universities in the Selection Examination for Civil Servants (KPSS). The rank made by this study is an indicator for the efficiency of the activities of education provided by the universities. The university league established in this study provides very interesting results. The Universities of Gaziantep and Erciyes are appeared to be the most successful universities for 2004 and 2005 respectively in the rank. However, some of the big and famous universities are appeared to be among the unsuccessful universities which have created relatively negative value-added to their students.

İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 6, 99 - 110, 01.03.2006

Öz

Yüksek öğretimde kalite kavramına, oluşturduğu kalite sıralaması ile farklı bir bakış açısı kazandırmak amacındaki bu çalışmada, 42 üniversitenin İktisat Bölümleri, öğrencileri üzerinde yarattıkları nisbi katma değer bakımından incelenmiştir. Lig oluşturulurken dikkate alınan temel faktör, üniversitelerin Kamu Personeli Seçme Sınavı’ndan elde ettikleri ortalama ham puanlardır. Bu çalışma neticesinde elde edilen sıralama bir anlamda üniversitelerin sundukları eğitim-öğretim hizmetlerinin etkinliğinin bir göstergesidir. Çalışma sonucunda oluşturulan Üniversiteler Ligi sonuçları itibariyle hayli ilginçtir. 2004 yılı için Gaziantep ve 2005 yılı için de Erciyes Üniversitelerinin en başarılı üniversiteler olarak kaydedildiği sıralamada büyük ve köklü üniversitelerimizden bazıları, öğrencileri üzerinde yarattıkları negatif katma değerle ligin başarısız üniversiteleri arasında yer almışlardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rahmi Yamak Bu kişi benim

Ferhat Topbaş

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Yamak, R., & Topbaş, F. (2006). İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(6), 99-110.
AMA Yamak R, Topbaş F. İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Mart 2006;4(6):99-110.
Chicago Yamak, Rahmi, ve Ferhat Topbaş. “İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4, sy. 6 (Mart 2006): 99-110.
EndNote Yamak R, Topbaş F (01 Mart 2006) İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4 6 99–110.
IEEE R. Yamak ve F. Topbaş, “İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 6, ss. 99–110, 2006.
ISNAD Yamak, Rahmi - Topbaş, Ferhat. “İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 4/6 (Mart 2006), 99-110.
JAMA Yamak R, Topbaş F. İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2006;4:99–110.
MLA Yamak, Rahmi ve Ferhat Topbaş. “İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 6, 2006, ss. 99-110.
Vancouver Yamak R, Topbaş F. İKTİSAT BÖLÜMLERİNİN ÖĞRENCİ ÜZERİNDE YARATTIKLARI KATMA DEĞER İTİBARİYLE ÜNİVERSİTE LİGİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2006;4(6):99-110.