The aim of this study is to examine market positioning activities in hospitality companies. In accordance with this aim, 14 hospitality companies and 30 travelling agencies have been sampled and meetings and surveys were applied to the managers. Datum have been analysed in SPSS program and perceptual maps created. The study results show that hospitality companies, analysed in this study, positioned effective but there are opportunities for companies which want to enter the market or repositioning. Besides, results show that promotion activities don?t effective enough for positioning without other marketing mix activities.
Positioning Hospitality Companies Perceptual Maps Strategic Marketing
Çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde pazar konumlandırma faaliyetlerini incelemektir. Bu doğrultuda, Bodrum?da faaliyet gösteren 14 büyük ölçekli konaklama işletmesi ve 30 seyahat acentesi örnek seçilmiş ve işletme yöneticileri ile görüşülmüş ve anket uygulanmıGtır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiş ve algılama haritası oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda, inceleme kapsamına alınan konaklama işletmelerinin etkin bir konumlandırma yaptıkları, buna karşın pazara yeni girecek veya yeniden konumlanacak olan işletmeler için pazarda fırsatların bulunduğu ve tutundurmanın tek başına konumlandırmada etkili olmadığı belirlenmiştir.
Konumlandırma Konaklama İşletmeleri Algılama Haritası Stratejik Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 5 |