Uluslararası halkla ilişkiler alanında iki temel yaklaşımın mücadelesi söz konusudur. Bunlar, dünya genelinde tek bir programın ve evrensel halkla ilişkiler ilkelerinin uygulandığı küresel halkla ilişkiler ile ülkelerin sosyal, siyasal ve kültürel özellikleri dikkate alınarak uygulanan uluslararası halkla ilişkilerdir. Nitel araştırma geleneği çerçevesinde oluşturulan bu çalışmanın amacı, çok uluslu şirketlerin Türkiye‟de bulunan şubelerindeki halkla ilişkiler uygulamalarını bu iki temel yaklaşım çerçevesinde incelemektir. Araştırma bulgularına göre uluslararası arenada uygulanan halkla ilişkiler salt küresel halkla ilişkiler yerine küresel ve uluslararası halkla ilişkilerin karmasında yoğunlaşmaktadır. Türkiye‟deki halkla ilişkiler uygulayıcısı yerel uygulamaları bölgesel ve küresel prensipler ve stratejilerle bir denge içinde uygulama özgürlüğüne sahiptir. Uygulayıcı bunu hem küresel hem de bölgesel düzeydeki halkla ilişkiler uygulayıcılarıyla yakın bir işbirliği ve çok yönlü iletişim çalışmalarını yürüterek gerçekleştirmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 1 |