Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

FINANCIAL LITERACY AND ENTREPRENEURSHIP INTENTION: A STUDY OF UNDERGRADUATE UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 2, 103 - 118, 31.05.2017
https://doi.org/10.11611/yead.311824

Öz








In this study, the relationship between financial literacy levels of university students and their
entrepreneurial intentions were investigated. For this purpose, a questionnaire was administered to
400 undergraduate students studying at the different faculties of the University of Gaziantep. The
financial literacy levels of the students were measured in three dimensions in the questionnaire,
namely basic economics and finance knowledge, financial statements knowledge and investment
knowledge. As a result of the analyses performed on the collected data, it was found that the
entrepreneurial intentions of students differ according to their gender, faculty and year. Also, a
positive relationship was found between financial literacy level and how attractive students find  
entrepreneurship. On the other hand, it was found that financial literacy doesn’t affect
entrepreneurship intention. 








Kaynakça

  • Albeerdy, M. I., & Gharleghi, B. (2015). Determinants of the Financial Literacy among College Students in Malaysia. International Journal of Business Administration Vol. 6, No. 3, 15-24. Avşar, M. (2007). Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştırılması, Çukurova Üniversitesinde Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 1-99. Barmaki, N. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma:Hacettepe Üniversitesi Örneği . Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Doktora Tezi, 1-242. Bayram, S. S. (2010). Finansal Okuryazarlık Ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Uygulama. Anadolu Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, 1-82. Çatır, O., Şimşek, A., & Ölekli, N. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges- Aralık . UMYOS Özel Sayısı, 105-114. Çelik, A., İnce, M., & Bozyiğit, S. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 7 (3) , 113-1245. Demir, G., Cihangir, M., & Şak, N. (2016). Demografik Özelliklerin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkisinin Multinominal Logit Model İle İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 25, 430-438. Er, F., Temizel, F., Özdemir, A., & Sönmez, H. (2014). Lisans Eğitim Programlarının Finansal Okuryazarlık Düzeyine Etkisinin Araştırılması: Türkiye Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,Cilt/Vol.: 14 - Sayı/No: 4, 113-126. Erdurur, K. (2012). Turizm Lisans Eğitimi Alan Öğrencilerin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Düzçe Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, 1-116. Ergün, B., Şahin, A., & Ergin, E. (2013). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,Cilt: 7 Sayı: 34, 847-864. Fatoki, O. (2014). The Financial Literacy of Non-business University Students in South Africa. Int J Edu Sci, 7(2), 261-267 . Kahya, C., & İmamoğlu, İ. K. (2015). Ekonomi Okuryazarlığının Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Rolü. International Journal of Social Science , 139-156. Kılıç, Y., Ata, H. A., & Seyrek, İ. H. (2015). Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi , 129-150. Krizek, T., & Hradil, D. (2012). Financial Literacy of University Students: Methodology and Results of an Online Survey. International Journal of Business and Social Science Vol. 3 No. 22 , 92-102. Naktiyok, A., & Timuroğlu, M. K. (2009). Öğrencilerin Motivasyonel Değerlerinin Girişimcilik Niyetleri Üzerine Etkisi Ve Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, 85-103. Öztürk, E., & Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 113-134. Sarıgül, H. (2014). A Survey of Financial Literacy Among University Students. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 207-224. Sezici, E., & Çelikkol, M. M. (2016). Girişimcilik Tutumu Ve Finansal Okuryazarlığın Girişimcilik Eğilimi İle Arasındaki İlişkide Algılanan Sosyal Desteğin Aracılık Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 419-436. Shaari, N. A., Hasan, N. A., Mohamed, R. K., & Sabri, M. A. (2013). Fınancıal Lıteracy: A Study Among The Unıversıty Students. Institute of Interdisciplinary Business Research, 279-299. Soylu, A., & Şenel, D. (2015). Girişimcilik Eğitimlerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerine Olan Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 311-335. Şeşen, H., & Basım, H. N. (2012). Demografik Faktörler ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 21-28. Tong, X. F., Tong, D. Y., & Loy, L. C. (2011). Factors Influencıng Entrepreneurıal Intentıon Among Unıversıty Students. Internatıonal Journal Of Socıal Scıences And Humanıty Studıes, 487-496.

FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 2, 103 - 118, 31.05.2017
https://doi.org/10.11611/yead.311824

Öz

Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık
düzeyleri ve girişimcilik niyetleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu
amaçla, Gaziantep Üniversite’sinin farklı fakültelerinde lisans düzeyinde
öğrenim gören 400 öğrenciye finansal okuryazarlık düzeyleri ve girişimcilik
niyetleri ile ilgili çeşitli sorular içeren bir anket uygulanmıştır. Ankette
öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyleri temel düzeyde ekonomi ve finans
bilgisi, finansal tablolar bilgisi ve yatırım bilgisi olmak üzere üç boyutta
ele alınmıştır. Toplanan veriler üzerinde yapılan analizler sonucunda,
öğrencilerin girişimcilik niyetinin cinsiyete, fakülteye, sınıfa göre farklılık
gösterdiği görülmüştür. Ayrıca finansal okuryazarlık düzeyi ile girişimciliği
cazip bulma arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Diğer yandan,
finansal okuryazarlığın girişimcilik niyeti üzerinde etkili olmadığı sonucuna
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Albeerdy, M. I., & Gharleghi, B. (2015). Determinants of the Financial Literacy among College Students in Malaysia. International Journal of Business Administration Vol. 6, No. 3, 15-24. Avşar, M. (2007). Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerinin Araştırılması, Çukurova Üniversitesinde Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 1-99. Barmaki, N. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma:Hacettepe Üniversitesi Örneği . Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Doktora Tezi, 1-242. Bayram, S. S. (2010). Finansal Okuryazarlık Ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Uygulama. Anadolu Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, 1-82. Çatır, O., Şimşek, A., & Ölekli, N. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges- Aralık . UMYOS Özel Sayısı, 105-114. Çelik, A., İnce, M., & Bozyiğit, S. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 7 (3) , 113-1245. Demir, G., Cihangir, M., & Şak, N. (2016). Demografik Özelliklerin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkisinin Multinominal Logit Model İle İncelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 25, 430-438. Er, F., Temizel, F., Özdemir, A., & Sönmez, H. (2014). Lisans Eğitim Programlarının Finansal Okuryazarlık Düzeyine Etkisinin Araştırılması: Türkiye Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,Cilt/Vol.: 14 - Sayı/No: 4, 113-126. Erdurur, K. (2012). Turizm Lisans Eğitimi Alan Öğrencilerin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Düzçe Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, 1-116. Ergün, B., Şahin, A., & Ergin, E. (2013). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,Cilt: 7 Sayı: 34, 847-864. Fatoki, O. (2014). The Financial Literacy of Non-business University Students in South Africa. Int J Edu Sci, 7(2), 261-267 . Kahya, C., & İmamoğlu, İ. K. (2015). Ekonomi Okuryazarlığının Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Rolü. International Journal of Social Science , 139-156. Kılıç, Y., Ata, H. A., & Seyrek, İ. H. (2015). Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi , 129-150. Krizek, T., & Hradil, D. (2012). Financial Literacy of University Students: Methodology and Results of an Online Survey. International Journal of Business and Social Science Vol. 3 No. 22 , 92-102. Naktiyok, A., & Timuroğlu, M. K. (2009). Öğrencilerin Motivasyonel Değerlerinin Girişimcilik Niyetleri Üzerine Etkisi Ve Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, 85-103. Öztürk, E., & Demir, Y. (2015). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi: Süleyman Demirel Üniversitesi Akademik Personel Üzerine Bir Uygulama. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 113-134. Sarıgül, H. (2014). A Survey of Financial Literacy Among University Students. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 207-224. Sezici, E., & Çelikkol, M. M. (2016). Girişimcilik Tutumu Ve Finansal Okuryazarlığın Girişimcilik Eğilimi İle Arasındaki İlişkide Algılanan Sosyal Desteğin Aracılık Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 419-436. Shaari, N. A., Hasan, N. A., Mohamed, R. K., & Sabri, M. A. (2013). Fınancıal Lıteracy: A Study Among The Unıversıty Students. Institute of Interdisciplinary Business Research, 279-299. Soylu, A., & Şenel, D. (2015). Girişimcilik Eğitimlerinin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimlerine Olan Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği. İşletme Araştırmaları Dergisi, 311-335. Şeşen, H., & Basım, H. N. (2012). Demografik Faktörler ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 21-28. Tong, X. F., Tong, D. Y., & Loy, L. C. (2011). Factors Influencıng Entrepreneurıal Intentıon Among Unıversıty Students. Internatıonal Journal Of Socıal Scıences And Humanıty Studıes, 487-496.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Gül Bu kişi benim

İbrahim Halil Seyrek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gül, M., & Seyrek, İ. H. (2017). FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(2), 103-118. https://doi.org/10.11611/yead.311824
AMA Gül M, Seyrek İH. FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Mayıs 2017;15(2):103-118. doi:10.11611/yead.311824
Chicago Gül, Merve, ve İbrahim Halil Seyrek. “FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15, sy. 2 (Mayıs 2017): 103-18. https://doi.org/10.11611/yead.311824.
EndNote Gül M, Seyrek İH (01 Mayıs 2017) FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15 2 103–118.
IEEE M. Gül ve İ. H. Seyrek, “FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 2, ss. 103–118, 2017, doi: 10.11611/yead.311824.
ISNAD Gül, Merve - Seyrek, İbrahim Halil. “FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15/2 (Mayıs 2017), 103-118. https://doi.org/10.11611/yead.311824.
JAMA Gül M, Seyrek İH. FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15:103–118.
MLA Gül, Merve ve İbrahim Halil Seyrek. “FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 2, 2017, ss. 103-18, doi:10.11611/yead.311824.
Vancouver Gül M, Seyrek İH. FİNANSAL OKURYAZARLIK VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15(2):103-18.

Cited By