Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACT OF COUNTRY IMAGE ON PRODUCT BELIEF AND WILLING TO BUY AND COMPARİSON OF DİFFERENT COUNTRY IMAGE PERCEPTİONS

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 3, 151 - 171, 30.09.2017
https://doi.org/10.11611/yead.335207

Öz

Country image reflects general
attitudes towards a country.
It is thought that the image of the
country is influenced by reasons such as country's technology, economic development,
educational system, cultural and political structure, and effective on beliefs,
attitudes and intentions related to the product.



In
this study, it was aimed to determine the effect of foreign image on product
belief, image and product beliefs on willing to purchase and to compare images
of three different countries that Y generation consumers perceive.
For this purpose, the main population of the research was the
consumers in the province of Istanbul.
As a
result of the research, it has been determined that the image of the country
affects the beliefs about the product and the willing to buy, and the beliefs
about the product is effective on willing to purchase. It was also determined
that the image of the country differs according to the country groups. If no
product groups are considered, U.S. is the first place, G.Korea in second
place, and China country in third place in terms of high images. However, when
the mobile phone product group is taken into consideration, it is determined
that Y generation is not perceiving the images of three  countries differently.

Kaynakça

  • Ansal, H. (2004). Geçmiş ve Gelecekte Ekonomik Gelişmede Teknolojinin Rolü. TMMOB (Derl.) Teknoloji, Ankara: TMMOB Yayınları, 35-58.
  • Arı, E. S. (2007). Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Rolü, Çukurova Üniversitesi SBE İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Ateşoğlu, İ.& Türker A. (2013). Türkiye’yi Ziyaret Eden Turistlerin Algıladıkları Ülke İmajı ve Olumsuz Algılara İlişkin Çözüm Önerileri, Yeni Fikir Dergisi, 10/ Ocak, 113-135.
  • Baker, M.J., Ballington, L. (2002). Country of Origin As a Source of Competitive Advantage, Journal of Strategic Marketing, 10, 157–168.

ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 3, 151 - 171, 30.09.2017
https://doi.org/10.11611/yead.335207

Öz

Ülke imajı, bir ülke ile ilgili genel tutumları yansıtmaktadır. Ülke
imajının ülke teknolojisi, ekonomik gelişmişliği, eğitim sistemi, kültürel ve
politik yapısı gibi birçok nedenden kaynaklandığı ve ürünle ilgili inancı ve
satın alma isteğini etkilediği düşünülmektedir.



 Bu çalışmada yabancı ülke imajının ürün
inancına, ülke imajı ve ürün inancının satın alma isteğine etkisini tespit
etmek ve Y kuşağı tüketicilerin algıladıkları üç farklı ülke imajlarını karşılaştırmak
amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmanın ana kitlesini İstanbul ilinde bulunan
tüketiciler oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, ülke imajının ürünle ilgili inançları
ve satın alma isteğini, ürünle ilgili inançların da satın alma isteğini
etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca ülke imajının ülke gruplarına göre
farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Her hangi bir ürün grubu söz konusu
olmadığında, en yüksek imaj algısının  A.B.D. ülkesine, ikinci sırada G.Kore ve üçüncü
sırada Çin ülkesine yönelik olduğu tespit edilmiştir. Ancak cep telefonu ürün
grubu dikkate alındığında, Y kuşağının üç farklı ülke imajını farklı
algılamadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ansal, H. (2004). Geçmiş ve Gelecekte Ekonomik Gelişmede Teknolojinin Rolü. TMMOB (Derl.) Teknoloji, Ankara: TMMOB Yayınları, 35-58.
  • Arı, E. S. (2007). Satın Alma Kararlarında Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Rolü, Çukurova Üniversitesi SBE İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Ateşoğlu, İ.& Türker A. (2013). Türkiye’yi Ziyaret Eden Turistlerin Algıladıkları Ülke İmajı ve Olumsuz Algılara İlişkin Çözüm Önerileri, Yeni Fikir Dergisi, 10/ Ocak, 113-135.
  • Baker, M.J., Ballington, L. (2002). Country of Origin As a Source of Competitive Advantage, Journal of Strategic Marketing, 10, 157–168.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Aydın

Derya Fatma Biçer

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aydın, H., & Biçer, D. F. (2017). ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(3), 151-171. https://doi.org/10.11611/yead.335207
AMA Aydın H, Biçer DF. ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Eylül 2017;15(3):151-171. doi:10.11611/yead.335207
Chicago Aydın, Hatice, ve Derya Fatma Biçer. “ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15, sy. 3 (Eylül 2017): 151-71. https://doi.org/10.11611/yead.335207.
EndNote Aydın H, Biçer DF (01 Eylül 2017) ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15 3 151–171.
IEEE H. Aydın ve D. F. Biçer, “ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 3, ss. 151–171, 2017, doi: 10.11611/yead.335207.
ISNAD Aydın, Hatice - Biçer, Derya Fatma. “ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15/3 (Eylül 2017), 151-171. https://doi.org/10.11611/yead.335207.
JAMA Aydın H, Biçer DF. ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15:151–171.
MLA Aydın, Hatice ve Derya Fatma Biçer. “ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 3, 2017, ss. 151-7, doi:10.11611/yead.335207.
Vancouver Aydın H, Biçer DF. ÜLKE İMAJININ YABANCI MENŞELİ ÜRÜN İNANCI VE SATIN ALMA İSTEĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE FARKLI ÜLKE İMAJ ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15(3):151-7.