Akademik başarının, bireylerin öğrencilik yaşamlarına başlamaları ile
birlikte her aşamada elde edebilmek için çaba gösterdikleri en öncelikli
hedeflerden biri olduğu söylenebilir. Akademik başarıyı olumlu ya da olumsuz
birçok faktör etkilemektedir. Bu araştırmada kaygı düzeyi ve akademik
özyeterlik inancının akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu
kapsamda lisans düzeyinde turizm eğitimi verilen bir yükseköğretim kurumunda
yüz yüze görüşme yöntemine göre anket tekniği ile 256 öğrenciden veri
toplanmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans dağılımları, aritmetik
ortalama ve açıklayıcı faktör analizi yardımıyla değerlendirilmiştir. Faktör
yapısının veri ile uyumluluğu doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiş;
değişkenler arası ilişkileri belirleyebilmek için bağımsız örneklem t testi ve
tek faktörlü varyans analizi yapılmıştır. Değişkenler arası ilişkileri
belirleyebilmek amacıyla korelasyon ve kısmi korelasyon analizi yapılırken,
bağımsız değişkenlerin akademik başarı üzerindeki etkisi regresyon analizi ile yapılmıştır.
Sonuçlara göre akademik başarının, akademik özyeterlik inancı ve kaygı
düzeyinin alt boyutlarından olan başarısızlık hissi ile anlamlı ilişkisi
vardır. Regresyon analizi sonuçları ise akademik başarı üzerinde, akademik
özyeterlik inancının daha büyük yordama gücüne sahip olduğunu göstermektedir.
Akademik başarı Kaygı düzeyi Akademik özyeterlik inancı Turizm öğrencileri
It could be said that academic
achievement is one of the highest priorities that individuals strive to achieve
in every stage of their student life as from the beginning. Academic
achievement is influenced by many factors, both positive and negative. In this
study, the level of the anxiety and effect of academic self-efficacy on
academic achievement were investigated. In this context, survey data were
gathered from 256 students according to the face-to-face interview method in a
higher education institution that has undergraduate tourism education. The
factor analysis has been applied and confirmatory factor analysis has been used
to test the suitability of the model. Correlation analysis and stepwise
regression analysis were conducted to investigate the relationships between
variables. According to the results, the academic achievement has a significant
relationship with the academic self-confidence and feeling of failure which is
the sub-dimensions of anxiety level. Regression analysis results show that academic
self-confidence has greater predictive power on academic achievement.
Academic Success Anxiety Level Academic Self-Efficacy Tourism Students
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1 |