Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 1, 101 - 125, 24.12.2017
https://doi.org/10.11611/yead.341740

Öz

Üniversite kütüphaneleri, bilginin erişimine aracı
olma konusunda büyük öneme sahiptirler. Günümüzde çeşitli alanlarda yaşanan
gelişmeler, kullanıcılarda yeni istek ve ihtiyaçların doğmasına sebebiyet
vermektedir. Kütüphaneler; kullanıcıların beklentileri doğrultusunda, mevcut
hizmetlerini geliştirmek ve yaşanan gelişmelere ayak uydurmakla mükelleftirler.
Bu araştırmanın amacı, 2006 yılında kurulmuş bir devlet üniversitesi olan Düzce
Üniversitesi Kütüphanesinin hizmetlerinin Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG)
uygulaması ile iyileştirilmesine katkıda bulunmaktadır. Düzce Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsünde görev yapmakta olan 60
akademisyen ve lisansüstü öğrencisinin katıldığı araştırma sonucunda, kütüphane
hizmetlerinin iyileştirilmesinde faydalı olacağı düşünülen bulgular elde
edilmiştir. Yeni kütüphane binasının faaliyete geçmesi, kullanıcılarda beklenti
doğuran eksikliklerin karşılanmasında ve sunulan hizmetlerin iyileştirilmesinde
en önemli faktör olarak belirlenmiştir. 
Referans kütüphanecilik; kullanıcı, bina, bütçe, derme denkliği; web
sayfasının iyileştirilmesi de elde edilen önemli bulgular arasındadır.

Kaynakça

  • Akao, Y. (1997). QFD: Past, present, and future. In International Symposium on QFD, 97(2), pp: 1-12).
  • Akbaba, A. (2005). Müşteri Odaklı Hizmet Üretiminde Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) Yaklaşımı: Konaklama İşletmeleri İçin Bir Uygulama Çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 59-81.
  • Ardıç, K., Çevik, O. ve Göktaş, Ş. (2008). Kalite fonksiyon göçerimi (GOP Üniversitesinde bir uygulama). Akademik İncelemeler, 3(2), 111-139.
  • Atkinson, J. (2016). “Quaility, universities and their libraries: an overview” in Quaility and the Academic Library Revieweing, Assessing and Enhancing Service Provision (Ed: Jeremy Atkinson), 11-15, Elsevier.
  • Baran Züleyhan,Yıldız Mehmet Selami (2015). Quality Function Deployment and Applicationon a Fast Food Restaurant. International Journal of Business and Social Science, 6(9), 122-131.
  • Bayraktaroglu, G., & Özgen, Ö. (2008). Integrating the Kano model, AHP and planning matrix: QFD application in library services. Library Management,29(4/5), 327-351.
  • Bouchereau, V. ve Rowlands, H. (2000). Methods and techniques to help quality function deployment (QFD). Benchmarking: An International Journal,7(1), 8-20.
  • Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2014). The second machine age. Wie die nächste digitale Revolution unser aller Leben verändern wird. Boersenbuchverlag, Kulmbach.
  • Chan, L. K. & Wu, M. L. (2005). A systematic approach to quality function deployment with a full illustrative example. Omega, 33(2), 119-139.
  • Chen, Y. T. & Chou, T. Y. (2011). Applying GRA and QFD to improve library service quality. The Journal of Academic Librarianship, 37(3), 237-245.
  • Chin, K. S., Pun, K. F., Leung, W. M. & Lau, H. (2001). A quality function deployment approach for improving technical library and information services: a case study. Library Management, 22(4/5), 195-204.
  • Cohen, L. (1995). Quality Function Deployment How to Make QFD Work for You. Addison Wesley Longman.
  • Doğu, E. & Özgürel, B. (2008). Kalite fonksiyon göçerimi ile bireysel emeklilik sistemleri pazarlayan sigorta şirketlerinin teknik özelliklerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. İsletme Fakültesi Dergisi 9(1), 33-45.
  • Etzkowitz, H., Webster, A., Gebhardt, C., & Terra, B. R. C. (2000). The future of the university and the university of the future: evolution of ivory tower to entrepreneurial paradigm. Research policy, 29(2), 313-330.
  • Garibay, C., Gutiérrez, H. & Figueroa, A. (2010). Evaluation of a digital library by means of quality function deployment (QFD) and the Kano model. The Journal of Academic Librarianship, 36(2), 125-132.
  • Govers, C. P. (1996). What and how about quality function deployment (QFD).International journal of production economics, 46, 575-585.
  • Güllü, E. & Ulcay, Y. (2002). Kalite fonksiyon yayılımı ve bir uygulama.Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 1(7), 71-91.
  • Hauser, J. R. (1993). How Puritan-Bennett used the house of quality. Sloan Management Review, 34(3), 61.
  • Jenkins, B., Breakstone, E., & Hixson, C. (2005). Content in, content out: the dual roles of the reference librarian in institutional repositories. Reference services review, 33(3), 312-324.
  • Kılıç-Delice, E. & Güngör, Z. (2008). Kalite Fonksiyon Yayılımı için Yeni Bir Yaklaşım: Bir Uygulama. Akademik Bilişim 2008, 185-193.
  • Mean-Shen, L. (2010). A Refined and Integrated Kano Model and the Implementation of Quality Function Deployment-Research on the Library of a Vocational and Technical School in Southern Taiwan. International Journal of Organizational Innovation (Online), 2(3), 305.
  • Öter, Z. & Tütüncü, Ö. (2001). Turizm İşletmelerinde Kalite Fonksiyon Göçerimi: Seyahat Acentelerine Yönelik Varsayımsal Bir Yaklaşım.
  • Porter, M.E. & Ketels,C.H., (2003). UK competitiveness: moving to the net stage. Economic and Social Research Council, DTI Economic Papers. No:3.
  • Saaty, T. L. (1977). A scaling method for priorities in hierarchical structures. Journal of mathematical psychology, 15(3), 234-281.
  • Saaty, T. L. (1990). How to make a decision: the analytic hierarchy process. European journal of operational research, 48(1), 9-26.
  • Saaty, T. L. (2008). Decision making with the analytic hierarchy process. International journal of services sciences, 1(1), 83-98.
  • Savas, H. & AY, M. (2005). Üniversite Kütüphanesi Tasarımında Kalite Fonksiyon Göçerimi Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3).
  • Silver, D., Huang, A., Maddison, C.J., Guez, A., Sifre, L., van den Driessche, G.,Schrittwieser, J., Antonoglou, I., Panneershelvam, V., Lanctot, M., Dieleman, S., Grewe, D., Nham, J., Kalchbrenner, N., Sutskever, I., Lillicrap, T., Leach, M., Kavukcuoglu, K., Graepel, T. & Hassabis, D. (2015). Mastering the game of Go with deep neural networks and tree search. Nature 529, 484–489.
  • Webster, F. (2014). Theories of the information society. Routledge.
  • Yapraklı, T. & Güzel, D. (2010). Sağlık sektöründe bir kalite fonksiyon göçerimi uygulaması. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(19), 457-476.
  • Yenginol, F. (2008). Neden kalite fonksiyon “göçerimi”? İsletme Fakültesi Dergisi 9(1), 7-15.
  • Yildiz, M. S. ve Baran, Z. (2011). Kalite fonksiyon göçerimi ve homojenize yoğurt üretiminde uygulaması. Ege Akademik Bakış, 11(1), 59-72.

A QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT APPLICATION IN IMPROVING LIBRARY SERVISES: THE CASE OF DUZCE UNIVERSITY CENTRAL LIBRARY

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 1, 101 - 125, 24.12.2017
https://doi.org/10.11611/yead.341740

Öz











University libraries have a great importance in accessing information for
their intermediary role. In today’s world, developments in various areas leads
to new user needs and expectations. Libraries are obliged to improve current
services and to adapt new developments. The purpose of this research is to
contribute to the improvement of the library services of Duzce University -a
state university, was founded in 2006- by following Quality Function Deployment
methodology. As a result of the research -60 academicians and graduate students
of Institute of Social Sciences and Institute of Science was included- useful
findings were determined that were considered to be helpful in improving
library services. Putting into service the new library building was defined as
the crucial factor in fulfiling the
deficiencies that
leads to expactation, and improving library services. Reference librarian,
user-building-collection equivalent, improvement of web site are also included
in important findings.  

Kaynakça

  • Akao, Y. (1997). QFD: Past, present, and future. In International Symposium on QFD, 97(2), pp: 1-12).
  • Akbaba, A. (2005). Müşteri Odaklı Hizmet Üretiminde Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) Yaklaşımı: Konaklama İşletmeleri İçin Bir Uygulama Çalışması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 59-81.
  • Ardıç, K., Çevik, O. ve Göktaş, Ş. (2008). Kalite fonksiyon göçerimi (GOP Üniversitesinde bir uygulama). Akademik İncelemeler, 3(2), 111-139.
  • Atkinson, J. (2016). “Quaility, universities and their libraries: an overview” in Quaility and the Academic Library Revieweing, Assessing and Enhancing Service Provision (Ed: Jeremy Atkinson), 11-15, Elsevier.
  • Baran Züleyhan,Yıldız Mehmet Selami (2015). Quality Function Deployment and Applicationon a Fast Food Restaurant. International Journal of Business and Social Science, 6(9), 122-131.
  • Bayraktaroglu, G., & Özgen, Ö. (2008). Integrating the Kano model, AHP and planning matrix: QFD application in library services. Library Management,29(4/5), 327-351.
  • Bouchereau, V. ve Rowlands, H. (2000). Methods and techniques to help quality function deployment (QFD). Benchmarking: An International Journal,7(1), 8-20.
  • Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2014). The second machine age. Wie die nächste digitale Revolution unser aller Leben verändern wird. Boersenbuchverlag, Kulmbach.
  • Chan, L. K. & Wu, M. L. (2005). A systematic approach to quality function deployment with a full illustrative example. Omega, 33(2), 119-139.
  • Chen, Y. T. & Chou, T. Y. (2011). Applying GRA and QFD to improve library service quality. The Journal of Academic Librarianship, 37(3), 237-245.
  • Chin, K. S., Pun, K. F., Leung, W. M. & Lau, H. (2001). A quality function deployment approach for improving technical library and information services: a case study. Library Management, 22(4/5), 195-204.
  • Cohen, L. (1995). Quality Function Deployment How to Make QFD Work for You. Addison Wesley Longman.
  • Doğu, E. & Özgürel, B. (2008). Kalite fonksiyon göçerimi ile bireysel emeklilik sistemleri pazarlayan sigorta şirketlerinin teknik özelliklerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. İsletme Fakültesi Dergisi 9(1), 33-45.
  • Etzkowitz, H., Webster, A., Gebhardt, C., & Terra, B. R. C. (2000). The future of the university and the university of the future: evolution of ivory tower to entrepreneurial paradigm. Research policy, 29(2), 313-330.
  • Garibay, C., Gutiérrez, H. & Figueroa, A. (2010). Evaluation of a digital library by means of quality function deployment (QFD) and the Kano model. The Journal of Academic Librarianship, 36(2), 125-132.
  • Govers, C. P. (1996). What and how about quality function deployment (QFD).International journal of production economics, 46, 575-585.
  • Güllü, E. & Ulcay, Y. (2002). Kalite fonksiyon yayılımı ve bir uygulama.Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 1(7), 71-91.
  • Hauser, J. R. (1993). How Puritan-Bennett used the house of quality. Sloan Management Review, 34(3), 61.
  • Jenkins, B., Breakstone, E., & Hixson, C. (2005). Content in, content out: the dual roles of the reference librarian in institutional repositories. Reference services review, 33(3), 312-324.
  • Kılıç-Delice, E. & Güngör, Z. (2008). Kalite Fonksiyon Yayılımı için Yeni Bir Yaklaşım: Bir Uygulama. Akademik Bilişim 2008, 185-193.
  • Mean-Shen, L. (2010). A Refined and Integrated Kano Model and the Implementation of Quality Function Deployment-Research on the Library of a Vocational and Technical School in Southern Taiwan. International Journal of Organizational Innovation (Online), 2(3), 305.
  • Öter, Z. & Tütüncü, Ö. (2001). Turizm İşletmelerinde Kalite Fonksiyon Göçerimi: Seyahat Acentelerine Yönelik Varsayımsal Bir Yaklaşım.
  • Porter, M.E. & Ketels,C.H., (2003). UK competitiveness: moving to the net stage. Economic and Social Research Council, DTI Economic Papers. No:3.
  • Saaty, T. L. (1977). A scaling method for priorities in hierarchical structures. Journal of mathematical psychology, 15(3), 234-281.
  • Saaty, T. L. (1990). How to make a decision: the analytic hierarchy process. European journal of operational research, 48(1), 9-26.
  • Saaty, T. L. (2008). Decision making with the analytic hierarchy process. International journal of services sciences, 1(1), 83-98.
  • Savas, H. & AY, M. (2005). Üniversite Kütüphanesi Tasarımında Kalite Fonksiyon Göçerimi Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3).
  • Silver, D., Huang, A., Maddison, C.J., Guez, A., Sifre, L., van den Driessche, G.,Schrittwieser, J., Antonoglou, I., Panneershelvam, V., Lanctot, M., Dieleman, S., Grewe, D., Nham, J., Kalchbrenner, N., Sutskever, I., Lillicrap, T., Leach, M., Kavukcuoglu, K., Graepel, T. & Hassabis, D. (2015). Mastering the game of Go with deep neural networks and tree search. Nature 529, 484–489.
  • Webster, F. (2014). Theories of the information society. Routledge.
  • Yapraklı, T. & Güzel, D. (2010). Sağlık sektöründe bir kalite fonksiyon göçerimi uygulaması. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(19), 457-476.
  • Yenginol, F. (2008). Neden kalite fonksiyon “göçerimi”? İsletme Fakültesi Dergisi 9(1), 7-15.
  • Yildiz, M. S. ve Baran, Z. (2011). Kalite fonksiyon göçerimi ve homojenize yoğurt üretiminde uygulaması. Ege Akademik Bakış, 11(1), 59-72.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslıhan Ünal

Mehmet Selami Yıldız

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal, A., & Yıldız, M. S. (2017). KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(1), 101-125. https://doi.org/10.11611/yead.341740
AMA Ünal A, Yıldız MS. KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Aralık 2017;15(1):101-125. doi:10.11611/yead.341740
Chicago Ünal, Aslıhan, ve Mehmet Selami Yıldız. “KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15, sy. 1 (Aralık 2017): 101-25. https://doi.org/10.11611/yead.341740.
EndNote Ünal A, Yıldız MS (01 Aralık 2017) KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15 1 101–125.
IEEE A. Ünal ve M. S. Yıldız, “KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 1, ss. 101–125, 2017, doi: 10.11611/yead.341740.
ISNAD Ünal, Aslıhan - Yıldız, Mehmet Selami. “KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 15/1 (Aralık 2017), 101-125. https://doi.org/10.11611/yead.341740.
JAMA Ünal A, Yıldız MS. KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15:101–125.
MLA Ünal, Aslıhan ve Mehmet Selami Yıldız. “KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 1, 2017, ss. 101-25, doi:10.11611/yead.341740.
Vancouver Ünal A, Yıldız MS. KÜTÜPHANE HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİNDE KALİTE FONKSİYON GÖÇERİMİ UYGULAMASI: DÜZCE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2017;15(1):101-25.