Yoğunlaşma, herhangi bir sektördeki ekonomik faaliyetlere birkaç firmanın
hakim olması olarak ifade edilmektedir. Bir piyasadaki yüksek yoğunlaşma oranı,
o piyasanın rekabetçi bir yapıdan uzak olduğunu gösterir. Bu çalışmanın amacı CRn,
Herfindahl-Hirschman Indeksi, Entropy Indeksi, Rosenbluth/Hall
Tideron İndeksi, Hannah-Kay ve Gini Indeksi kullanarak Türk beyaz eşya sektöründeki yoğunlaşma düzeyini
analiz etmektir. Çalışmada Türkiye beyaz eşya sektöründe 2005-2015
yılları arasında faaliyet gösteren firmaların üretimden net satış rakamları kullanılarak
yoğunlaşma oranları belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda Türk beyaz eşya
endüstrisinde yoğunlaşma oranının oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir ve rekabet
düzeyi oligopol piyasalarına yakın olduğu saptanmıştır. Ayrıca çalışmada
sektördeki rekabetin sağlanmasına yönelik öneriler sunulmuştur.
iyasa yoğunlaşması Beyaz eşya sektörü Rekabet CRn indeksi Herfindahl-Hirschman indeksi Entropy indeksi Hannah-Kay indeksi Gini indeksi
Concentration is stated as the dominance of several firms in economic activities in any sector. The high concentration rate in a market shows that the market is far from a competitive structure. The aim of this study, using CRn, Herfindahl-Hirschman Index, Entropy Index, Rosenbluth-Hall Tideron Index, Hannah-Kay Index and Gini Index is to analyze the degree of concentration of the Turkish white goods industry. In the study, concentration rates are determined by using the net sales figures of the companies operating in the Turkish white goods industry between 2005 and 2015. As a result of the analyzes, it is determined that the concentration rate of the Turkish white goods industry is very high and it is determined that the level of competition is close to the oligopolistic market. Moreover, in the study, suggestions were provided to ensure competition in the sector
Concentration; White Goods Industry; Competition Herfindahl-Hirshman Index
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |