Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI

Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 3, 301 - 314, 30.09.2018
https://doi.org/10.11611/yead.359878

Öz

Meslek seçimi öğrencilerin geleceklerinin şekillendirilmesinde
önemli kararlardan birisidir ve karar aşamasında olan bireylerin dikkate alması
gereken pek çok kriter bulunmaktadır. Bilgisayar Mühendisliği mesleği seçiminde
de öğrenciler pek çok genel kriteri dikkate almakla birlikte özel olarak mesleğin
ayırt edici özelliklerinin de değerlendirildiği kriterleri de göz önüne
almaktadırlar.  Burada öğrencilerin hem
kendi kişilik özelliklerini hem de mesleğin taşıdığı bazı özellikleri
değerlendirmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı
Balıkesir Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 1. Sınıf öğrencilerinin meslek
seçimleri kriterlerinin önem dereceleri ve bu kriterlerin sıraları
belirlenmiştir. Öğrencilerin doldurdukları formlara dayanarak veriler elde
edilmiştir. Meslek seçim kriterleri sübjektif yargıları da barındırdığından
Analitik Hiyerarşi Prosesi ile bu dereceleme ve sıralama işlemleri yapılmıştır.
Burada öğrencilerin almış oldukları bir kararda hangi kriterleri öncelikli
olarak değerlendirdiklerini belirlemek ve bu kriterlerin önem düzeylerini
ağırlıklandırmak amaçlanmıştır. Bu şekilde özellikle Bilgisayar Mühendisliği
için meslek tanıtımlarının yapılmasında ve öğrencilerin ihtiyaçlarının
belirlenmesinde bu kriterlerin etkisi daha fazla dikkate alınabilecektir.

Kaynakça

  • Önder E., Önder G., Kuvat Ö., Taş N. (2014) “Identifying The Importance Level of Factors Influencing The Selection Of Nursing As A Career Choice Using AHP Survey To Compare The Precedence Of Private Vocational High School Nursing Students And Their Parents”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 122398 – 404.

WEIGHTING AND RANKING OF COMPUTER ENGINEERING STUDENTS’ PROFESSION SELECTION CRITERIA WITH AHP

Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 3, 301 - 314, 30.09.2018
https://doi.org/10.11611/yead.359878

Öz

Choosing a career is one of the most important decisions in shaping the future of the students. There are many criteria that individuals in decision-making need to take into consideration. In the selection of the Computer Engineering profession, students consider the criteria in which the distinguishing features of this profession are evaluated. Here, students have to evaluate both their personality traits and some of the characteristics of the profession. In this study, 2016-2017 Academic Year Balıkesir University Computer Engineering 1st Grade students' degree of importance of the criteria of career selection and the order of these criteria are determined. Data were obtained based on the forms that the students filled. As the criteria for selection of occupations include subjective judgments, these grading and sorting processes were carried out with the Analytic Hierarchy Process. In this study, it is aimed to determine which criteria are considered as a priority by the students and weighting the importance levels of these criteria. According to the results obtained, female students to ask for the profession, to see as the ideal profession and career opportunities are priority criteria. For male students, it is important to ask for the profession, to be interested in computer technologies and to see as the ideal profession. In this way, the impact of these criteria can be taken into consideration in the introduction of profession for Computer Engineering and in determining the needs of students

Kaynakça

  • Önder E., Önder G., Kuvat Ö., Taş N. (2014) “Identifying The Importance Level of Factors Influencing The Selection Of Nursing As A Career Choice Using AHP Survey To Compare The Precedence Of Private Vocational High School Nursing Students And Their Parents”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 122398 – 404.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Kuvat 0000-0001-7017-4557

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kuvat, Ö. (2018). BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 16(3), 301-314. https://doi.org/10.11611/yead.359878
AMA Kuvat Ö. BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. Eylül 2018;16(3):301-314. doi:10.11611/yead.359878
Chicago Kuvat, Özlem. “BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 16, sy. 3 (Eylül 2018): 301-14. https://doi.org/10.11611/yead.359878.
EndNote Kuvat Ö (01 Eylül 2018) BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 16 3 301–314.
IEEE Ö. Kuvat, “BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 16, sy. 3, ss. 301–314, 2018, doi: 10.11611/yead.359878.
ISNAD Kuvat, Özlem. “BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI”. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 16/3 (Eylül 2018), 301-314. https://doi.org/10.11611/yead.359878.
JAMA Kuvat Ö. BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2018;16:301–314.
MLA Kuvat, Özlem. “BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI”. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, c. 16, sy. 3, 2018, ss. 301-14, doi:10.11611/yead.359878.
Vancouver Kuvat Ö. BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİM KRİTERLERİNİN AHP İLE AĞIRLIKLANDIRILMASI VE SIRALANMASI. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi. 2018;16(3):301-14.