Değişen zaman ve gelişen
teknoloji tüm sektörleri olduğu gibi sağlık sektörünü de derinden etkilemiştir.
Özel kesimin piyasaya girmesi ile birlikte sağlık kurumları arasındaki rekabet
de şiddetlenmiştir. Geleneksel yönetim tekniklerinin iflas ettiği bu ortamda
stratejik yönetim teknikleri sağlık kurumları yöneticileri için de kurtarıcı olmuştur.
Bu çalışmanın amacı sağlık kurumları yöneticilerinin stratejik yönetim
teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini ölçmek, daha yoğun ve daha seyrek
kullandıkları stratejik yönetim argümanlarını tespit etmek ve bunlarla ilgili
memnuniyet düzeylerini ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini (n=111) Sivas ili
sağlık yöneticileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi
kullanılmıştır. Katılımcıların %53,7’si stratejik yönetim konusunda eğitim
almış olup, en fazla bilgi sahibi oldukları üç stratejik araç sırasıyla %96,3 ile misyon ve vizyon ifadeleri, %93,8
ile toplam kalite yönetimi ve %90,2 ile kıyaslamadır. Yöneticilerinin en çok
memnun olduğu ilk 3 araç ise toplam kalite yönetimi (X ̅=4,47), misyon ve
vizyon ifadeleri (X ̅=4,44), sosyal medya araçları ve internet (X ̅=4,25)
olarak saptanmıştır.
Management Health Institutions Management Strategic Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4 |