Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de özel marka markalarla
ilgili yapılan akademik çalışmaların incelenmesidir. Akademik veritabanlarına
ve Google veritabanında zaman kısıtlaması belirtilmeden 29 çalışmaya
ulaşılmıştır. Çalışmalar, şirketlerin özel marka konseptine yaklaşımı,
tüketicilerin özel markalara yaklaşımı, özel markaların kullanıldığı sektörler
ve ilgili alandaki boşlukların belirleneceği şekilde tartışılmıştır. Çalışmanın
sonunda, ilgili alandaki önemli bulgular belirtilmiş ve gelecekteki çalışmalar
için önemli olabilecek hususlar gösterilmeye çalışılmıştır.
The aim of this study is to examine the academic work
done on private label brands in Turkey. Based on the academic publications database
and a Google-based study with no time constraints, 29 research have been
analyzed. The studies were discussed in such a way that the approach of the
companies to the private label brand concept, the approach of the consumers to
the private label brands, the sectors where the private label brands were
handled and the gaps in the relevant field were determined. At the end of the
study, important findings in the relevant field were stated and it clearly
shows the issues that may be important for future studies.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 1 |