Araştırmanın amacı sosyal hizmet öğrencilerinin sahip oldukları duygusal zekâ ve psikolojik sağlamlıklarının birbirlerini nasıl etkilediği, sosyodomografik değişkenlere göre nasıl değiştiğini incelemektir. Bu doğrultuda, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Sosyal Hizmet bölümü öğrencilerinin duygusal zekâ ve psikolojik sağlamlıklarının ilişkisi değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın modeli tesadüfi örnekleme yöntemidir. Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinden 219 katılımcının katıldığı araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan Sosyodemografik Bilgi Formu, Austin ve arkadaşları tarafından geliştirilen (2004) Tatar vd. (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği ve Arslan (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan Yetişkin Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 26.0 programında analiz edilmiştir. Duygusal zekâ ölçeğinin Cronbach Alfa iç tutarlık güvenirlilik katsayısı 0,82 ve psikolojik sağlamlık ölçeğinin ise 0,83 bulunmuştur. Araştırmada t-testi, anova ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; sosyal hizmet öğrencilerin duygusal zekâ puanı ve psikolojik sağlamlık puanlarının ortalama düzeyde olduğu; cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre farklılık göstermediği görülmüştür. Duygusal zekâ ile psikolojik sağlamlık arasında anlamlı bir ilişki olduğu; duygusal zekâ toplam puanının ve duygusal zekâ ölçeğinin iki alt boyutunun psikolojik sağlamlığı pozitif yönde yordadığı, varyansın %27,2’sini açıkladığına ulaşılmıştır. Anne eğitim düzeyi artıkça, duyguların kullanımı alt boyutunun puan ortalamasının arttığı, kardeş sayısı arttıkça iyimserlik/ ruh hali alt boyutunun puan ortalamasının ise azaldığı dikkat çekmektedir.
The aim of the study is to examine how the emotional intelligence and psychological resilience of social work students affect each other and how they change according to sociodomographic variables. In this direction, the relationship between the emotional intelligence and psychological resilience of the students of Istanbul University-Cerrahpaşa Department of Social Work was examined according to the variables. The model of the research is random sampling method. In the study, in which 219 participants from the Social Work Department participated, the Sociodemographic Information Form prepared by the researcher, developed by Austin et al. (2004) Tatar et al. The Revised Schutte Emotional Intelligence Scale adapted to Turkish by (2011) and the Adult Psychological Resilience Scale adapted to Turkish by Arslan (2015) were used. Research data were analyzed in SPSS 26.0 program. The Cronbach Alpha internal consistency reliability coefficient of the emotional intelligence scale was 0.82 and the resilience scale was 0.83. t-test, anova and regression analyzes were used in the study. According to the research results; social work students' emotional intelligence and psychological resilience scores were at an average level; It was seen that there was no difference according to gender and class variables. There is a significant relationship between emotional intelligence and psychological resilience; It was found that the emotional intelligence total score and the two sub-dimensions of the emotional intelligence scale positively predicted resilience and explained 27.2% of the variance. It is noteworthy that the mean score of the use of emotions sub-dimension increases as the education level of the mother increases, and the mean score of the optimism/mood sub-dimension decreases as the number of siblings increases
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 4 |