Araştırmanın amacı Türkiye ile ABD okul yöneticileri değerlendirme yapılarını analiz ederek farklılık ve benzerlikleri, olumlu ve olumsuz yönleri ortaya koyabilmek ve bu alandaki karar mercilerine veriler sunabilmektir. Araştırma nitel bir araştırmadır. Araştırmada; veriler nitel araştırma yöntemlerinden dokümanlardan veri toplanması yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmada Türkiye ile ABD Ohio Eyaleti okul yöneticilerinin değerlendirilme sistemi; yapı, amaç, ilke, düzey ve standartlar açılarından karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Çalışma ile şu sonuçlara ulaşılmıştır: ABD Ohio Eyaleti değerlendirme mevzuatına kıyasla, Türkiye okul yöneticileri değerlendirme mevzuatı amaç yönünden aşırı detaylar içermekte ve güncellenmesi gerekmektedir. Amaçlar açısından Ohio Eyaleti okul yöneticileri değerlendirme ifadeleri daha öz, sade ve, kapsayıcı anlamlar içermektedir. Değerlendirme düzeyleri açısından ABD Ohio Eyaleti okul yöneticileri değerlendirme skalasının daha işlevsel ve yöneticilere rehberlik ve yol gösterici olduğu söylenebilir. Türkiye’de okul yöneticilerinin değerlendirme/teftiş yapısı daha çok sonuç değerlendirme anlayışı üzerine kurulu iken ABD Ohio Eyaleti okul yöneticileri değerlendirme siteminin yapısı hem sonuç ve hem de süreç değerlendirme anlayışına sahip olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 3 |