BibTex RIS Kaynak Göster

Pastiş ve Seramik Yapıtlara Yansıması

Yıl 2016, Sayı: 15, 67 - 75, 01.01.2016
https://doi.org/10.17484/yedi.58117

Öz

Halihazırda üretilmiş eserler üzerinden yeniden yorumlamalar yapmak 20. yüzyılın ikinci yarısında başlayan ve 21. yüzyıl
sanatında sıklıkla kullanılan bir eğilim haline gelmiştir. Yeniden yorumlama, gerçekliği yeniden sorgulayan post-modern
söylemlerin ortaya çıkardığı taklit, parodi, ironi ve pastiş gibi kavramlarla genişler. Taklit, belli bir örneğe benzeme çabasıdır.
Parodi, biçim ve öz arasındaki ayrılıktan gülünç bir etki yaratan oyun türü olarak tanımlanır. İronide söylenmek
istenen sözün tersi söylenerek, kişi veya olaylarla alay edilir. 1980’li yılların başından beri kullanılan ve ‘pastiş’ olarak
adlandırılan Fransızca kökenli kavram ise, edebiyattan plastik sanatlara kadar birçok sanat disiplini üzerinde etkisini göstermiştir.
‘Öykünme’ olarak bilinen bu kavram, kısaca başka sanatçıların eserlerini taklit etme yoluyla meydana getirilen
sanat eserini tanımlamaktadır.
Bu çalışmada, sanat/tasarım-zanaat arasında çelişkili bir konumda yer alan seramik yapıtlar üzerinden pastiş kavramının
incelenmesi amaçlanmaktadır. Seramik malzemenin endüstriyel kullanımının yanı sıra, bu ürünlerin sanatta güçlü anlatım
biçimleri ile ne denli sunulabileceğinin gösterilmesi hedeflenmektedir.
Anahtar Sözcükler: Çağdaş Sanat, Post-modernizm, Öykünme, Pastiş, Seramik.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Aygün Dinçer Kırca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Dinçer Kırca, A. (2016). Pastiş ve Seramik Yapıtlara Yansıması. Yedi(15), 67-75. https://doi.org/10.17484/yedi.58117

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.