Mimarlığın kökenini bulmak, antik dönemde Marcus Pollio Vitruvius ile başlayan ve kendini ‘ilkel kulübe’ teriminde var eden bir
sorgulama sürecini tariflemektedir. Bu sorgulama süreci, özellikle Aydınlanma Çağı ile beraber analitik ve rasyonel sorgulama
içerisinde, Quatrémere de Quincy, Viollet-le-Duc, William Chambers, Jacques-François Blondel ve Claude Nicolas Ledoux, gibi
birçok önemli figür tarafından en çok tartışılan kavramlardan biri olmuştur. Ancak bu isimler arasında iki önemli mimarlık
kuramcısı Marc-Antoine Laugier ve Jean-Nicolas-Louis Durand, mimarlığın kökenini kurguladıkları ilkel kulübenin oluşum
sürecine dair iki farklı kurgu sunmuşlardır. 18. Yüzyıl Fransa’sının bu iki önemli mimarlık kuramcısı, ‘ideal mimarinin’ ve
ulaşılması istenen ‘gerçek güzelliğin’ ne olduğunun temellerini ilkel kulübe metaforu üzerinden kurguladıkları için bu iki farklı
görüş, karşılaştırmalı bir araştırmayı gerektirmektedir.
Anahtar Sözcükler: Mimarlığın Kökeni, İlkel Kulübe, Aydınlanma, Laugier, Durand
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 15 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.