Bu makale sanat sosyolojisi ile sanat yazını arasındaki disipliner sınırlardan ve sanatın farklı tariflerinden kaynaklanan
temel bir kavramsal ve metodolojik gerilimden yola çıkmaktadır. Bu makale, sanat sosyolojisi alanına giren yaklaşımları
ele almaktan ziyade birbiriyle bağlantılı iki temel iddia üzerinde temellenmektedir. Makalenin ortaya koyacağı birinci
iddia sanatın Arthur Danto tarafından yapılan ontolojik tanımından esinlenilerek bir imge olarak tanımlanabileceği iddiasıdır.
Bir imge olarak kavranan sanatın sadece sanat üzerine felsefi ya da estetik düşünümü değil sanatın sosyolojisini de
derinden dönüştürebileceği ise ikinci iddiayı oluşturmaktadır.
This article explores a conceptual and methodological tension between the sociology of art and art literature that emerges
from their respective disciplinary boundaries and different conceptualizations of art. Rather than addressing particular
theories pertinent to the sociology of art, this work examines two interrelated arguments. The first is that art can be regarded
as an image, a claim inspired by a specific ontological definition of art from Arthur Danto. Second is the claim that the
conception of art as image shall radically transform not only the aesthetic accounts of art but also the sociology thereof.
Bölüm | Araştırma Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.