Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Yarı-Şeffaf Dokuma Kumaşların Tasarımı ve Üretiminde Doku Işık Etkileşimi

Yıl 2017, Sayı: 17, 63 - 75, 27.01.2017

Öz

Makalenin konusu, yarı-şeffaf kumaşların dokuma tekniği
ile elde edilme
yöntemleri üzerine bir araştırmadır. Öncelikle ışığın kumaş
dokusuyla olan ilişkisi, hangi durumlarda şeffaf
dokunun meydana geldiği
sorusu değerlendirilmiştir. Bu ama- çla dokuma kumaşlarda, doku ve ışık etkileşimlerinin yarı-şeffaflık özellikleri üzerine etkileri
irdenlenmektedir. Bununla birlikte dokuma kumaş
yapısını meydana getiren
malzeme ve iplik,
örgü, sıklık gibi tasarım elemanlarının kumaş doku- sunda meydana getirdiği
yarı-şeffaf etkiler incelenmiştir. Ayrıca dokuma kumaşların üretiminde kullanılan tahar, armür, tarak düzenlemelerinin tasarıma katkıları ve yarı-şeffaf kumaş dokusu oluşumuna
etkileri araştırılmıştır. Bu doğrultuda tasarlanan ve üretilen
özgün yarı-şeffaf dokuma kumaşlardan ve konuyu destekleyen ilgili görsellerden yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • Arn-Grischott, Ursina (1997). Doppelgewebe In Der Handweberei, Italy: Verlag Paul Haupt, Die Deutsche Bibliothek
  • Atalayer, Günay (2011). “Tekstil Sanatları Eğitiminde Bauhaus’un İzleri Üzerine”. Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı, Türkiye’de Mimarlık, Sanat, Tasarım
  • Eğitimi Ve Bauhaus. Der: Ali Artun Ve Esra Aliçavuşoğlu, İstanbul: İletişim Yayınları 1381, Sanat Hayat Dizisi 16
  • Güngör, İ. Hulusi (1972). Temel Tasar (Basic Design), İstanbul: Çeltük Matbaacılık Koll. Şti.
  • Başer, Güngör (1998). Dokuma Tekniği Ve Sanatı, Cilt1, İzmir: Tmmob Tekstil Mühendisleri Odası Yayınları No.2
  • Başer, Güngör (2005). Dokuma Tekniği Ve Sanatı, Cilt2, İzmir: Punto Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Cole Drusilla (2008). Textiles Now, China: Laurence King Publishing
  • Colchester, Chloë (1996). The New Textiles , Trend+Traditions, Singapore: Thames&Hudson
  • Cohen, Allen C. & Johnson, Ingrid (2012). J. J. Pizzuto’s Fabric Science, USA: Fairchild Books
  • Ellinwood, Janice Greenberg (2011). Fashion By Design, Usa: Fairchild Books, A Division Of Condé Nast Publications
  • Gale, Colin & Kaur, Jaspir (2002). The Textile Book, New York: Berg-Oxfort International Publishers Ltd.
  • Harris, Jennifer (2006). 5000 Years Of Textiles, China: British Museum Company Ltd.
  • Kadolph, Sara & Langford, Anna L. (2002). Textiles, New Jersey: Prentice Hall
  • Larsen, Jack Lenor & Weeks, Jeanne (1975). Fabrics For Interiors, A Guide For Architects, Designers, And Consumers, Usa: John Wiley & Sons, Inc.,
  • Mccarty, Cara & Mcquaid, Matilda (1998). Structure And Surface, Contemporary Japanese Textiles, The Museum Of Modern Art, New York: Harry N. Abrams Inc.
  • Miyokawa, Ritsuko (2000). Suké Suké: The Emperor’s New Fabrics, Nuno Corporation, Takeda Printing Co.,Ltd.
  • Quinn, Bradley (2010). Textile Futures: Fashion, Design And Technology, Usa: Berg Publishers
  • Önlü, Nesrin (2008). «`Değişen Yüzlü Dokuma Kumaşlarda Farklı Malzeme, Dokuma Tekniği, Örgü ve Renk Kullanımıyla Görsel Etkilerin Elde Edilmesi’”, Tekstil ve Mühendis, Yıl:13, Sayı:64, 9-18 s.
  • Önlü, Nesrin (2010). «Research in to Visual Effects of Retro- Reflective Yarns on Weaving Fabrics and Their Relationship with Nano Textiles”, Çeşme: 6th Nanoscience and Nanotechnology Conference, 15-18 June
  • Önlü, Nesrin (2010). «Research into Visual Effects of Retro- Reflective Yarns on Weaving Fabrics and Their Relationship with Nano Textiles”, International Journal of Material Science and Electronics Research,Vol1, No.2, July-Dec. 67-74 s.
  • Önlü, Nesrin ve Neslihan Yaşar (2011). “Visual Textures Combined with Metallic, Retro-Reflective and Stainless Steel Yarns in Semi-Transparent Fabrics” Research Journal of Textile and Apparel, Vol. 15 No.1, Chemical Abstracts Service (CAS), Textile, 22-33 s.
  • Thorne, Down (2009). Transparency in Textiles, Londra: Batsford Thorpe, Azalea Stuart & Larsen, Jack Lenor (1978). Elements Of
  • Weaving, A Complete Introduction To The Art And Techniques,
  • New York: Doubleday & Company, Inc.
  • Wilson, Janet (2010). Classic And Modern Fabrics, The Complete Illustrated, Sourcebook, New York: Thames And Hudson
  • Yaşar, Neslihan (2008). “Designing Proporties of Semi- Transparent Fabrics Woven By
  • Using Plain Weave and Different Materials” Cirat-3 Proceedings, The Third International Conference of Applied Research in Textile, 13-16 November Tunisia

Interaction of Structure and Light in Design and Production of Semi-Transparent Woven Fabrics

Yıl 2017, Sayı: 17, 63 - 75, 27.01.2017

Öz

The subject of this
article is on a research about obtaining semi-transparent fabric through
weaving technique. First of
all, the relation of the light with the fabric structure
and the question on which cases the transparent structure
occur was evaluated.
With this purpose,
the effects on the semi-transparent features of the interaction between
structure and light on the fabric was examined. Together with this, the semi-transparent effects of the material creating
the woven fabric and such design elements like yarn, weave
and density on the structure was analyzed. Also,
the contributions of the regulations of threading draft,
weave draft, and reed that was used in the production of the woven fabrics to the design
and their effects
on formation of transculent
structure were researched. Accordingly, unique semi-transparent woven fabrics that was designed
and produced with related visuals are primary referential sources of this article.

Kaynakça

  • Arn-Grischott, Ursina (1997). Doppelgewebe In Der Handweberei, Italy: Verlag Paul Haupt, Die Deutsche Bibliothek
  • Atalayer, Günay (2011). “Tekstil Sanatları Eğitiminde Bauhaus’un İzleri Üzerine”. Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı, Türkiye’de Mimarlık, Sanat, Tasarım
  • Eğitimi Ve Bauhaus. Der: Ali Artun Ve Esra Aliçavuşoğlu, İstanbul: İletişim Yayınları 1381, Sanat Hayat Dizisi 16
  • Güngör, İ. Hulusi (1972). Temel Tasar (Basic Design), İstanbul: Çeltük Matbaacılık Koll. Şti.
  • Başer, Güngör (1998). Dokuma Tekniği Ve Sanatı, Cilt1, İzmir: Tmmob Tekstil Mühendisleri Odası Yayınları No.2
  • Başer, Güngör (2005). Dokuma Tekniği Ve Sanatı, Cilt2, İzmir: Punto Yayıncılık San. Tic. Ltd. Şti.
  • Cole Drusilla (2008). Textiles Now, China: Laurence King Publishing
  • Colchester, Chloë (1996). The New Textiles , Trend+Traditions, Singapore: Thames&Hudson
  • Cohen, Allen C. & Johnson, Ingrid (2012). J. J. Pizzuto’s Fabric Science, USA: Fairchild Books
  • Ellinwood, Janice Greenberg (2011). Fashion By Design, Usa: Fairchild Books, A Division Of Condé Nast Publications
  • Gale, Colin & Kaur, Jaspir (2002). The Textile Book, New York: Berg-Oxfort International Publishers Ltd.
  • Harris, Jennifer (2006). 5000 Years Of Textiles, China: British Museum Company Ltd.
  • Kadolph, Sara & Langford, Anna L. (2002). Textiles, New Jersey: Prentice Hall
  • Larsen, Jack Lenor & Weeks, Jeanne (1975). Fabrics For Interiors, A Guide For Architects, Designers, And Consumers, Usa: John Wiley & Sons, Inc.,
  • Mccarty, Cara & Mcquaid, Matilda (1998). Structure And Surface, Contemporary Japanese Textiles, The Museum Of Modern Art, New York: Harry N. Abrams Inc.
  • Miyokawa, Ritsuko (2000). Suké Suké: The Emperor’s New Fabrics, Nuno Corporation, Takeda Printing Co.,Ltd.
  • Quinn, Bradley (2010). Textile Futures: Fashion, Design And Technology, Usa: Berg Publishers
  • Önlü, Nesrin (2008). «`Değişen Yüzlü Dokuma Kumaşlarda Farklı Malzeme, Dokuma Tekniği, Örgü ve Renk Kullanımıyla Görsel Etkilerin Elde Edilmesi’”, Tekstil ve Mühendis, Yıl:13, Sayı:64, 9-18 s.
  • Önlü, Nesrin (2010). «Research in to Visual Effects of Retro- Reflective Yarns on Weaving Fabrics and Their Relationship with Nano Textiles”, Çeşme: 6th Nanoscience and Nanotechnology Conference, 15-18 June
  • Önlü, Nesrin (2010). «Research into Visual Effects of Retro- Reflective Yarns on Weaving Fabrics and Their Relationship with Nano Textiles”, International Journal of Material Science and Electronics Research,Vol1, No.2, July-Dec. 67-74 s.
  • Önlü, Nesrin ve Neslihan Yaşar (2011). “Visual Textures Combined with Metallic, Retro-Reflective and Stainless Steel Yarns in Semi-Transparent Fabrics” Research Journal of Textile and Apparel, Vol. 15 No.1, Chemical Abstracts Service (CAS), Textile, 22-33 s.
  • Thorne, Down (2009). Transparency in Textiles, Londra: Batsford Thorpe, Azalea Stuart & Larsen, Jack Lenor (1978). Elements Of
  • Weaving, A Complete Introduction To The Art And Techniques,
  • New York: Doubleday & Company, Inc.
  • Wilson, Janet (2010). Classic And Modern Fabrics, The Complete Illustrated, Sourcebook, New York: Thames And Hudson
  • Yaşar, Neslihan (2008). “Designing Proporties of Semi- Transparent Fabrics Woven By
  • Using Plain Weave and Different Materials” Cirat-3 Proceedings, The Third International Conference of Applied Research in Textile, 13-16 November Tunisia
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Neslihan Yaşar

Nesrin Önlü

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2017
Kabul Tarihi 27 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Yaşar, N., & Önlü, N. (2017). Yarı-Şeffaf Dokuma Kumaşların Tasarımı ve Üretiminde Doku Işık Etkileşimi. Yedi(17), 63-75. https://doi.org/10.17484/yedi.288286

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.