While examining the artistic textiles
produced by several
artists or the researches done on these textile works, it could be said that the main defining subject is the colour
on textile, texture
on textile, structure
on textile or usage of all these together. In the meantime,
the conception of dimension comes forward in the scope of the relation between
voluminous objects, that are formed
with textile fibers produced in diverse techniques,
and light. Because
the theme of light transparency in volunimous textile
objects is rarely
researched, the effect
and the dimesion of light on these
objects are examined
in this article.
The creative and productive process
of the examples that are chosen from the Internatio- nal Textile Art
Exhibition ‘Bezce 2016
Fabrics Touching
Anatolia’, are
evaluated. An experimental process is conducted during the workout. In this article, the experimental workout
named ‘We Touched Anatolia’ is examined with all its production processes, the materials used and the reason why they were chosen,
together with the transperancy of materials and their aesthetics. Finally, it is intended
to reveal the potentiality that the fabric’s transparency gives to the artist’s way of forming.
Farklı sanatçılar tarafından yapılmış
sanatsal tekstiller veya bu tekstil
eserler üzerindeki araştırmalara bakıldığında, çalışmalardaki belirleyici öğenin, tekstilde renk, doku, örgü ya da bunların birlikte
kullanımlarının olduğu söylenebilir. Aynı zamanda, tekstil
yapılarını oluşturan liflerin farklı
teknikler ile kullanım
biçimleri doğrultusunda ortaya
çıkan hacimli nesnelerin ışıkla olan ilişkisi
bağlamında, bo- yut
kavramı da ön plana çıkmaktadır. Bu tür hacimli
tekstil nesnelerde ışık geçirgenliği konusu,
daha önceden sıklıkla
ele alınmamış bir konu olması nedeni ile bu makalede,
ışığın nesne üzerindeki etkisi ve yarattığı
boyut bakımından incelenmiştir. ‘Bezce 2016 Anadolu’ya Dokunan Bezler’ Uluslararası Tekstil Sanatı Sergisi’nde yer alan örneklerin ele alındığı makalede yaratma ve üretme süreci değerlen- dirilmiştir. Makaleye konu olan çalışmada
deneysel bir süreç takip edilmiştir. Makalede,
‘Anadolu’ya Dokunduk’ adlı bu çalışmanın
deneysel süreci, tüm aşamaları ve kullanılan malzemenin
özellikleri ile seçilme
nedenleri ve malzemenin geçirgenliğinin estetik açıdan
değerlendirilmesi ele alınmış,
fotoğraflar eşliğinde irdelenmiştir. Sonuçta,
bezin geçirgenliği ile sanatçının kazandığı biçimlendirmedeki olanaklar ortaya konmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.