Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Baskıresim Eğitimine Yönelik Atölye Dışı Öğrenme Ortamları ve Öğrenme Materyalleri: Bir Eylem Araştırması Örneği

Yıl 2017, Sayı: 17, 111 - 132, 27.01.2017

Öz

Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programları’nda yer alan ve hâlihazırda atölye uygulamalarıyla öğrenmelerin gerçekleştiği Özgün Baskıresim dersinde, atölye dışı öğrenme ortamları ve öğrenme materyalleriyle ders işleme sürecinin yeniden düşünülmesinin amaçlandığı çalışma kapsamında, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakülesi
Güzel Sanatlar Eğitimi Seçmeli Sanat
Atölye Özgün Baskıresim dersinde
bir eylem araştırması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, atölye dışı öğrenme
ortamı
olarak hangi ortamların ve hangi öğrenme
materyallerinin
Özgün Baskıresim ders sürecine
dâhil edilebileceği tartışılmış ve eylem planlarıyla ders sürecinin nasıl gerçekleştirilebileceğinin arayışına
girilmiştir.

Kaynakça

  • Akalan, G. (2000). Gravür. İstanbul: Kale Seramik Sanat Yayınları.
  • Akalan, Güler (2011). Baskıresim Sanatçısı ve Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi ile Özgün Baskıresim atölyesinde yapılan görüşme, Ankara: 12 Kasım.
  • Aslıer, M. (1989). Grafik Sanatlar. Sandoz Bülteni, 33.
  • Atagök, T. (1981) Özgün Baskı Sanatçıları Önemli Bir Konuyu Açıklıyor, “Serigrafi Tekniği”. Sanat Çevresi Dergisi, Sayı 33.
  • Atar, A. (1995). Başlangıcından Günümüze Taşbaskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gölönü, G. (1979). Kazı Resim. İstanbul: Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını, 68.
  • Hobson, J. M. (2007). Batı Medeniyetinin Doğulu Kökenleri. Çev: Esra Ermert., İstanbul: YKY.
  • İçmeli, M. (1987). Ağaç Baskıresmin Özgün Baskıresimdeki Yeri, Türkiye’de ve Almanya’da Ağaç Baskı Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:6, 55-62.
  • Koçak, G. (2002). Ukiyo-e, Anadolu Sanat, 31, (13), 141-147.
  • Özsezgin, K., Aslıer, M. (1989). Başlangıcından Bugüne Kadar Çağdaş Türk Resim Sanat Tarihi. Tiglat yay Cilt:4, 137.
  • Pekmezci, H. (1992). Özgün Baskı Yöntemi Olarak Serigrafî’nin Tarihçesi ve Gelişimi. HÜGSF Sanat Yazıları V., (13),79-89.
  • Ross, J.; Ross, T. & Romano, C. (1990). The Complete Printmaker: Techniques, Traditions, Innovations.The Free Press, New York.
  • Saff, D., Sacilotto, D. (1978). History and Process Printmaking.
  • Orlando: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Swift, j.; J. Steers (2006). “A Manifesto for Art in Schools”. Art EducationPostmodern World. Edt. Tom Hardy. USA: İntellect.
  • Thıem, G. (1987). Yüzyıl Alman Ağaç Baskı Sanatı Konulu Dia Gösterisi İçin Giriş, Türkiye’de ve Almanya’da Ağaç Baskı Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:6, 87-101.

Learning Environments out of the Workplace and Learning Materials for the Printmaking Education: A Case Study

Yıl 2017, Sayı: 17, 111 - 132, 27.01.2017

Öz

This study aims
to rethink the process of teaching with
learning environments and learning materials out of workplace at the
Printmaking Class,
which is a content of Art Teaching Undergraduade Program and in which learning
takes place by means of
workplace
practices, an case
study is conducted in Selective Art
Workplace Printmaking class
at the Department of Fine Arts
in Gazi University, Faculty of Education. In this study, which
kind of learning environments and learning materials could be
included into
Printmaking class as learning environments out of workplace is disscussed and
the ways of how to carry out a
class process with
action plans is investigated.

Kaynakça

  • Akalan, G. (2000). Gravür. İstanbul: Kale Seramik Sanat Yayınları.
  • Akalan, Güler (2011). Baskıresim Sanatçısı ve Gazi Üniversitesi Öğretim Üyesi ile Özgün Baskıresim atölyesinde yapılan görüşme, Ankara: 12 Kasım.
  • Aslıer, M. (1989). Grafik Sanatlar. Sandoz Bülteni, 33.
  • Atagök, T. (1981) Özgün Baskı Sanatçıları Önemli Bir Konuyu Açıklıyor, “Serigrafi Tekniği”. Sanat Çevresi Dergisi, Sayı 33.
  • Atar, A. (1995). Başlangıcından Günümüze Taşbaskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Gölönü, G. (1979). Kazı Resim. İstanbul: Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayını, 68.
  • Hobson, J. M. (2007). Batı Medeniyetinin Doğulu Kökenleri. Çev: Esra Ermert., İstanbul: YKY.
  • İçmeli, M. (1987). Ağaç Baskıresmin Özgün Baskıresimdeki Yeri, Türkiye’de ve Almanya’da Ağaç Baskı Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:6, 55-62.
  • Koçak, G. (2002). Ukiyo-e, Anadolu Sanat, 31, (13), 141-147.
  • Özsezgin, K., Aslıer, M. (1989). Başlangıcından Bugüne Kadar Çağdaş Türk Resim Sanat Tarihi. Tiglat yay Cilt:4, 137.
  • Pekmezci, H. (1992). Özgün Baskı Yöntemi Olarak Serigrafî’nin Tarihçesi ve Gelişimi. HÜGSF Sanat Yazıları V., (13),79-89.
  • Ross, J.; Ross, T. & Romano, C. (1990). The Complete Printmaker: Techniques, Traditions, Innovations.The Free Press, New York.
  • Saff, D., Sacilotto, D. (1978). History and Process Printmaking.
  • Orlando: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Swift, j.; J. Steers (2006). “A Manifesto for Art in Schools”. Art EducationPostmodern World. Edt. Tom Hardy. USA: İntellect.
  • Thıem, G. (1987). Yüzyıl Alman Ağaç Baskı Sanatı Konulu Dia Gösterisi İçin Giriş, Türkiye’de ve Almanya’da Ağaç Baskı Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:6, 87-101.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Ayben Kaynar Tanır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2017
Kabul Tarihi 27 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Kaynar Tanır, A. (2017). Baskıresim Eğitimine Yönelik Atölye Dışı Öğrenme Ortamları ve Öğrenme Materyalleri: Bir Eylem Araştırması Örneği. Yedi(17), 111-132. https://doi.org/10.17484/yedi.288296

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.