Modernizm’in zorunlu getirisi
olarak metnin ve içeriğin üreticisi olmaktan çok, görsel iletişim aracısı
konumunda durmuş olan grafik tasarımcılar, 1970’li yıllara gelindiğinde içeriğin
şeffaf iletkeni görevini üstelenen modernist tasarım anlayışının reddi ile
birlikte müşteriden bağımsız ve kişisel inisiyatife dayalı tasarım eğilimlerine
yönelmeye başlamışlardır. Bu eğilim, Designer
as Author olarak tanımlanan ve Türkçede müellif tasarımcı kelimesine
karşılık gelen bir anlayışını beraberinde getirmiştir. Müellif tavır ile
birlikte grafik tasarımcılar için içerik üretimi, tasarım sürecinin en başından
itibaren, biçimle birlikte düşünülmesi gereken bir bileşen haline gelmiştir.
Böylelikle grafik tasarımcılar, mesleki becerileriyle birlikte kişisel
birikimlerini de tasarım sürecine dahil etmeleri gerektiğini keşfetmişlerdir.
Graphic
designers, who have stood in the position of visual communication mediator
rather than being the producer of text and content as a necessary return of
modernism, started to turn towards design tendencies independent of the
customer and personal initiative based on the rejection of the modernist design
concept which assumed the role of transparent conductor of the content a
in 1970s. This tendency has brought along an understanding which is defined as
Designer as Author and corresponds to the word müellif in Turkish. With
this author attitude, the production of content has become a component
that must be considered together with the form for graphic designers, from the
very beginning of the design process. Thus, graphic designers have discovered
that they need to incorporate their professional knowledge as well as their
personal knowledge into the design process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 23 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.