Çalıştaylar, toplu ve bireysel çalışma, fikir alışverişinde bulunma, bilgi ve emeğin paylaşılması gibi konular açısından iş disiplininin üst düzeyde pekiştiği eğitsel çalışmalardır. Çoğunlukla uygulama etrafında şekillenen çalışmalarda güzel sanatlar söz konusu olduğunda biçim içerik alanında bilgi üreten sanatsal çözümlemeler ön plana çıkmaktadır. Öğrencilerin Lisans programına ek olarak çalıştay gibi alternatif öğrenme fırsatlarını değerlendirmesi profesyonel hayata hazırlanmasına ivme katmakta ve alanında karşılaşacağı problemleri çözebilme yeterliliğini geliştirmektedir. Bu anlamda çalıştayların eğitim ve öğretim alanına katkısı büyüktür. Kısıtlanmış bir zaman aralığında, seçilmiş bir grubun belirli bir problem üzerine yoğunlaştığı bu çalışmalar güzel sanatlar alanında da yapılmaktadır. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü dış paydaşlarla iş birliği içinde birçok çalıştay düzenlenmiştir. Bu çalışma, İzmir Ege Serbest Bölgesinde üretim yapan Hugo Boss Şirketi ve yine İzmir’in Torbalı ilçesinde faaliyet gösteren PhilSA A.Ş ile Heykel Bölümü arasındaki iki ayrı protokole dayanarak 2015, 2017 ve 2018 yıllarında, fabrikaların üretim işleminden çıkan atık ve hurda malzemenin geri dönüşümü ve sanatsal dönüştürülmesi üzerine gerçekleştirilen Heykel Çalıştayları hakkında bir incelemedir. Bu makale ile çalıştay kapsamında elde edilen verileri değerlendirerek kazanılan deneyim ve bilgi birikimini paylaşmak ve sonuçları tartışmaya açmak amaçlanmaktadır. Çalıştay sürecinin, öğrencilerin uygulamalı ve kuramsal birikimlerine gözle görülür düzeyde katkılar sağladığı gözlemlenmiştir. Ayrıca çalıştayların öğrenciler ve öğrenime etkisinin yanı sıra süreci izlenebilen bir etkinlik türü olması ve ortaya konan özgün eserler vasıtasıyla sanatın, hayatın farklı alanlarına katılması, paylaşılması ile toplum kültürünün gelişimi açısından da önemi vardır. Gerçekleştirilen dört çalıştay sonunda 52 adet heykel yapılmıştır. Heykeller tamamlandıktan sonra açık alanda bir sergi formunda ya da sürekli sergilenmek üzere yerlerine konarak izleyici ile paylaşılmıştır. Bu sayede dış paydaş kurum çalışanları, bir heykelin üretim süreçlerine şahit olmuş ve çalışma alanlarına nitelik katan heykeller kazanmışlardır.
Workshops are educational studies which consolidate work discipline in terms of individual and collective working experience, exchanging ideas as well as sharing information and labor. In applied works when fine arts is in question, artistic analysis which produce information in the field of form and content, stand out. These workshops evaluate students’ problem solving proficiency in their fields and expedite their preparation process for their professional life. In that means, workshops have great contribution in education. These Works, in which a chosen group of participants concentrate on a specific problem in limited time, are also made in fine arts as well. The Department of Sculpture, Faculty of Fine Arts (FFA), Dokuz Eylül University, has also organized many workshops as mentioned with external partners. This study is a research about sculpture workshops in which waste and scrap materials have been recycled and metamorphosed. The department of sculpture provided stored waste in 2015, 2017 and 2018 from remains of the production line of Hugo Boss company manufactures in Aegean İzmir Free Zone and PhilSA A.Ş. which operates in Izmir's Torbalı district; by two different protocols. This study aims to evaluate the data procured within these workshops, share information and experience and start a discussion on resuls. It is observed that the workshop process has a significant effect on students’ theory and practice knowledge. In addition, the workshops are events which the production process can be followed, so they create a merging opportunity of art and everyday life. And sharing the original works with community is important in terms of contribution for cultural development. At the end of the four workshops, 52 sculptures were made. After the sculptures were completed, they were shared with the spectators in the form of an exhibition in the open space, or by placing them to permanent locations to be displayed. In this way, external stakeholder company employees have witnessed the production processes of a sculpture and gained sculptures that add quality to their work areas.
Sculpture workshops waste material education metamorphosis recycling.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 26 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.