It is evident that contemporary digital design products are now being developed with a novel perspective under the overarching concept of experience. Interactive design products, evolving from two-dimensional surfaces into deep, variable, modular, and multi-layered digital communications, have now added new capabilities alongside aesthetics and appeal- such as usability, habit formation, behavior shaping, and consideration of human psychology and emotions- bringing a new dimension to design thinking under the overarching theme of Emotional Design. This study aims to define the relationship between emotion and experience as a new perspective on contemporary communication design methods of production and thought, seeking to synthesize the connection between emotion and design through a multidisciplinary lens that unites psychology and design research. For this purpose, the study employs literature review and case analysis methods. The primary goal of this synthesis is to shed light on new production and thinking methods for today's designers and to deepen the field of Experience Design theory. The findings obtained at the end of this research are intended to serve as a reference point for designers in developing emotion-driven designs and insights in today's Digital User Experience Design environment.
User experience design communication design emotional design experience
Günümüzde dijital tasarım ürünleri, deneyim kavramı altında yeni bir bakış açısıyla geliştirilmeye başlanmıştır. İki boyutlu yüzeylerden derinlikli, değişken, modüler ve çok katmanlı dijital iletişimlere doğru evirilen etkileşimli tasarım ürünleri artık estetik ve dikkat çekiciliğinin yanına kullanışlılık, alışkanlık geliştirme, davranışları şekillendirme, insan psikolojisi ve duygularının dikkate alınması gibi yeni yetiler eklemiş, tasarım düşünmeye Duygu Tasarımı üst başlığı ile yeni bir boyut getirmiştir. Çalışma duygu ve deneyim ilişkisini günümüz iletişim tasarımı üretme ve düşünme metotlarına yeni bir bakış olarak tanımlamayı amaçlamakta, duygu ve tasarım ilişkisini çok disiplinli bir bakışla psikoloji bilimi ve tasarım araştırmaları ortak paydasında sentezlemeyi hedeflemektedir. Bunun için çalışma literatür incelemesi ve örnek analizi yöntemlerini kullanmaktadır. Bu sentez ile çalışmanın temel hedefi bugünün tasarımcısının yeni üretim ve düşünme yöntemlerine ışık tutmak ve Deneyim Tasarımı öğretisinin derinliğini arttırmaktır. Araştırma sonunda elde edilen bulguların bugünün Dijital Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ortamında duyguya dayalı tasarımlar ve içgörüler geliştirebilmek adına tasarımcılara bir referans noktası olması amaçlanmaktadır.
Kullanıcı deneyimi tasarımı iletişim tasarımı duygu tasarımı deneyim etkileşim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: Sanatta Dijitalizm Özel Sayısı |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.