Tasarım, insan zihninde imgelerin anlam kazanarak biçime dönüşmesi sürecinde iletişimsel veya işlevsel bir amacı olan bir olgudur. Moda dergileri ise tasarımın görsel anlamının en belirgin olduğu alanlardan biridir. Bu araştırmanın amacı, moda dergilerinin ön kapak tasarımlarında kullanılan görsel göstergeleri belirlemek ve bu göstergelerin iletmek istediği anlamları nasıl aktardığını analiz etmektir. Yine bu doğrultuda amaç, çalışmanın konusu olan Fransız dergi ön kapaklarında yer alan göstergelerin birbirlerine göre nasıl bir farklılık yaratıldığının göstergeler üzerinden belirlenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu; Vogue, Elle, Marie Claire ve Cosmopolitan moda dergilerinin 2000 – 2020 yıllarını kapsayan toplamda 985 dergi ön kapağı oluşturmaktadır. Nicel araştırma yönteminin belirlendiği araştırmada veri toplama yöntemi olarak Groupe μ’nün Görsel Göstergebilimsel Analizi seçilmiştir. Bu analizin kategorizasyonu oluşturan ikonik değerler, dergi kapağını oluşturan görsel öğelerin analiz edilmesinde sınıflandırıcı konumundadır. Nicel araştırma yönteminde toplanan verilerin analizinde ise ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Groupe μ’nün görsel göstergebilimsel analizinin yapısını oluşturan ikonik göstergelerden oluşan bir tablo hazırlanmıştır. Bu sayede dergi ön kapaklarındaki görsel iletilerin aktardıkları anlamın hangi görsel göstergeler aracılığıyla kapak tasarımlarına aktarıldığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulgularına ulaşmak için SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, farklı moda dergilerinin görsel anlatım stratejilerinde belirgin farklılıklar olduğunu ortaya koymakta ve her bir derginin kendi özgün görsel dilini, marka kimliğini nasıl yansıttığını göstermektedir. Moda dergilerinin görsel tasarımındaki çeşitliliği ve bu tasarımların moda endüstrisindeki etkisini derinlemesine anlamamıza bu çalışmanın büyük katkı sağladığı düşünülmektedir.
Göstergebilim moda tasarımı görsel sanatlar görsel tasarım moda dergileri
Design is a phenomenon that has a communicative or functional purpose in the process of transforming images into form by acquiring meaning in the human mind. Fashion magazines are one of the areas in which the visual significance of design is most clearly recognisable. The aim of this study is to identify the visual signs on the covers of fashion magazines and to analyse how these signs convey the meanings they are intended to convey. Also in this direction, the aim is to determine how the signs on the front covers of the French magazines, which is the subject of the study, differ from each other through the signs. The sample group of the study includes a total of 985 front covers covering the fashion magazines Vogue, Elle, Marie Claire and Cosmopolitan from 2000 to 2020. In the research in which the quantitative research method was used, the visual semiotic analysis of the Groupe μ was chosen as the data collection method. Iconic values were used in this analysis to classify the visual elements on magazine covers. A relational survey design was used to analyse the data collected as part of the quantitative research method. A table of iconic signs was created, which form the structure of the visual semiotic analysis of the Groupe μ. In this way, an attempt was made to find out which visual signs were used to transfer the meaning conveyed by the visual messages on the magazine covers to the cover designs. To arrive at the research results, the SPSS package program was used. The research results show that there are significant differences in the visual expression strategies of the various fashion magazines and how each magazine reflects its own unique visual language and brand identity. We believe that this study contributes greatly to our understanding of diversity in the visual design of fashion magazines and its impact on the fashion industry.
Semiotics fashion design visual arts visual design fashion magazines
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 33 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.