Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Moda Dergilerindeki Görsel Anlatıların Evrimi: İkonik Göstergelerin Rolü ve Etkisi

Yıl 2025, Sayı: 33, 47 - 71
https://doi.org/10.17484/yedi.1465278

Öz

Tasarım, insan zihninde imgelerin anlam kazanarak biçime dönüşmesi sürecinde iletişimsel veya işlevsel bir amacı olan bir olgudur. Moda dergileri ise tasarımın görsel anlamının en belirgin olduğu alanlardan biridir. Bu araştırmanın amacı, moda dergilerinin ön kapak tasarımlarında kullanılan görsel göstergeleri belirlemek ve bu göstergelerin iletmek istediği anlamları nasıl aktardığını analiz etmektir. Yine bu doğrultuda amaç, çalışmanın konusu olan Fransız dergi ön kapaklarında yer alan göstergelerin birbirlerine göre nasıl bir farklılık yaratıldığının göstergeler üzerinden belirlenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu; Vogue, Elle, Marie Claire ve Cosmopolitan moda dergilerinin 2000 – 2020 yıllarını kapsayan toplamda 985 dergi ön kapağı oluşturmaktadır. Nicel araştırma yönteminin belirlendiği araştırmada veri toplama yöntemi olarak Groupe μ’nün Görsel Göstergebilimsel Analizi seçilmiştir. Bu analizin kategorizasyonu oluşturan ikonik değerler, dergi kapağını oluşturan görsel öğelerin analiz edilmesinde sınıflandırıcı konumundadır. Nicel araştırma yönteminde toplanan verilerin analizinde ise ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Groupe μ’nün görsel göstergebilimsel analizinin yapısını oluşturan ikonik göstergelerden oluşan bir tablo hazırlanmıştır. Bu sayede dergi ön kapaklarındaki görsel iletilerin aktardıkları anlamın hangi görsel göstergeler aracılığıyla kapak tasarımlarına aktarıldığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma bulgularına ulaşmak için SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, farklı moda dergilerinin görsel anlatım stratejilerinde belirgin farklılıklar olduğunu ortaya koymakta ve her bir derginin kendi özgün görsel dilini, marka kimliğini nasıl yansıttığını göstermektedir. Moda dergilerinin görsel tasarımındaki çeşitliliği ve bu tasarımların moda endüstrisindeki etkisini derinlemesine anlamamıza bu çalışmanın büyük katkı sağladığı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Andersson, F. (2008). Groupe µ and the system of plastic form. Heterogénesis: Revista de Artes Visuales, 57-58. https://lucris.lub.lu.se/ws/files/4119678/626029.pdf
  • Çağlar, B. (2017). Grafik Tasarım aracı olan görsel metaforların moda reklamlarındaki rolü: elle ve cosmopolitan dergileri üzerine göstergebilimsel bir inceleme (Tez no: 505558) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Deepali R. S. (2016). Impact and relevance of design principles in magazine covers: a content analysis. Amity Journal of Media & Communications Studies (AJMCS), 6 (1), 15-25. https://openurl.ebsco.com/EPDB%3Agcd%3A5%3A16518933/detailv2?sid=ebsco%3Aplink%3Ascholar&id=ebsco%3Agcd%3A142044203&crl=f
  • Eşiyok, E. (2018). Women’s magazines as a source for determination of what to consume in the consumption society: The case of Cosmopolitan 2013-2017. Abant Journal of Cultural Studies, 3 (6), 39-47. https://dergipark.org.tr/en/pub/akader/issue/40154/473950
  • Fashion Model Directory. (2019, August). Elle France August 2019 cover: Alicia Vikander. https://www.fashionmodeldirectory.com/magazines/elle-france/covers/august-2019/alicia-vikander-51438/
  • Fashion Model Directory. (2012, September). Elle France September 2012 cover: Victoria Beckham. https://www.fashionmodeldirectory.com/magazines/elle-france/covers/september-2012/victoria-beckham-15855/
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple study guide and reference, 17.0 update. Pearson Education.
  • Güzeloğlu, C. (2012). Basılı reklamlarda görsel tasarım yönetimi: ödül almış basın reklamlarının görsel tasarım analizi (Tez no: 314172) [Doktora tezi, Ege Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • İnceoğlu, Y. G., & Çomak, N. A. (2009). Metin çözümlemeleri. Ayrıntı Yayınları.
  • Jooma, I. (2009). Youth magazine cover design in a democratic South Africa: An analysis of SL and Y-magazine between 1994 and 2008. [Master's thesis, University of the Witwatersrand]. https://wiredspace.wits.ac.za/server/api/core/bitstreams/f5dfa5b2-a92f-4c0c-a3c6-8921f70868a5/content
  • Kocadaş, B. (1996). Kitle İletişim Araçları ve Siyaset Kurumuna Etkisinin Analizi (Tez no: 52970) [Master's thesis University of İnönü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Lamodelamour. (2010, October 23). Vogue Paris cover of the November 2010 issue. Wordpress. https://lamodelamour.wordpress.com/2010/10/23/vogue-paris-cover-of-the-november-2010-issue-new-typeface-might-happen-every-90-years/
  • Massoni, K. (2010). Fashioning teenagers: A cultural history of Seventeen magazine [Adobe Digital version]. https://doi.org/10.4324/9781315428536
  • McCracken, E. (1993). Decoding women’s magazines: from mademoiselle to ms. The Macmillan Press.
  • Milkie, M. A. (1994). Social world approach to cultural studies: Mass media and gender in the adolescent peer group. Journal of Contemporary Ethnography, 23 (3), 354-380. https://doi.org/10.1177/08912419402300300
  • Models.com. (2015, October). Elle France October 2015 cover. https://models.com/work/elle-france-elle-france-october-2015-cover
  • Teker, U. (2009). Graphic Design and Advertising. Ommentary Art Press.

Evolution of Visual Narratives in Fashion Magazines: The Role and Impact of Iconic Signifiers

Yıl 2025, Sayı: 33, 47 - 71
https://doi.org/10.17484/yedi.1465278

Öz

Design is a phenomenon that has a communicative or functional purpose in the process of transforming images into form by acquiring meaning in the human mind. Fashion magazines are one of the areas in which the visual significance of design is most clearly recognisable. The aim of this study is to identify the visual signs on the covers of fashion magazines and to analyse how these signs convey the meanings they are intended to convey. Also in this direction, the aim is to determine how the signs on the front covers of the French magazines, which is the subject of the study, differ from each other through the signs. The sample group of the study includes a total of 985 front covers covering the fashion magazines Vogue, Elle, Marie Claire and Cosmopolitan from 2000 to 2020. In the research in which the quantitative research method was used, the visual semiotic analysis of the Groupe μ was chosen as the data collection method. Iconic values were used in this analysis to classify the visual elements on magazine covers. A relational survey design was used to analyse the data collected as part of the quantitative research method. A table of iconic signs was created, which form the structure of the visual semiotic analysis of the Groupe μ. In this way, an attempt was made to find out which visual signs were used to transfer the meaning conveyed by the visual messages on the magazine covers to the cover designs. To arrive at the research results, the SPSS package program was used. The research results show that there are significant differences in the visual expression strategies of the various fashion magazines and how each magazine reflects its own unique visual language and brand identity. We believe that this study contributes greatly to our understanding of diversity in the visual design of fashion magazines and its impact on the fashion industry.

Kaynakça

  • Andersson, F. (2008). Groupe µ and the system of plastic form. Heterogénesis: Revista de Artes Visuales, 57-58. https://lucris.lub.lu.se/ws/files/4119678/626029.pdf
  • Çağlar, B. (2017). Grafik Tasarım aracı olan görsel metaforların moda reklamlarındaki rolü: elle ve cosmopolitan dergileri üzerine göstergebilimsel bir inceleme (Tez no: 505558) [Doktora tezi, Atatürk Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Deepali R. S. (2016). Impact and relevance of design principles in magazine covers: a content analysis. Amity Journal of Media & Communications Studies (AJMCS), 6 (1), 15-25. https://openurl.ebsco.com/EPDB%3Agcd%3A5%3A16518933/detailv2?sid=ebsco%3Aplink%3Ascholar&id=ebsco%3Agcd%3A142044203&crl=f
  • Eşiyok, E. (2018). Women’s magazines as a source for determination of what to consume in the consumption society: The case of Cosmopolitan 2013-2017. Abant Journal of Cultural Studies, 3 (6), 39-47. https://dergipark.org.tr/en/pub/akader/issue/40154/473950
  • Fashion Model Directory. (2019, August). Elle France August 2019 cover: Alicia Vikander. https://www.fashionmodeldirectory.com/magazines/elle-france/covers/august-2019/alicia-vikander-51438/
  • Fashion Model Directory. (2012, September). Elle France September 2012 cover: Victoria Beckham. https://www.fashionmodeldirectory.com/magazines/elle-france/covers/september-2012/victoria-beckham-15855/
  • George, D., & Mallery, P. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple study guide and reference, 17.0 update. Pearson Education.
  • Güzeloğlu, C. (2012). Basılı reklamlarda görsel tasarım yönetimi: ödül almış basın reklamlarının görsel tasarım analizi (Tez no: 314172) [Doktora tezi, Ege Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • İnceoğlu, Y. G., & Çomak, N. A. (2009). Metin çözümlemeleri. Ayrıntı Yayınları.
  • Jooma, I. (2009). Youth magazine cover design in a democratic South Africa: An analysis of SL and Y-magazine between 1994 and 2008. [Master's thesis, University of the Witwatersrand]. https://wiredspace.wits.ac.za/server/api/core/bitstreams/f5dfa5b2-a92f-4c0c-a3c6-8921f70868a5/content
  • Kocadaş, B. (1996). Kitle İletişim Araçları ve Siyaset Kurumuna Etkisinin Analizi (Tez no: 52970) [Master's thesis University of İnönü]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Lamodelamour. (2010, October 23). Vogue Paris cover of the November 2010 issue. Wordpress. https://lamodelamour.wordpress.com/2010/10/23/vogue-paris-cover-of-the-november-2010-issue-new-typeface-might-happen-every-90-years/
  • Massoni, K. (2010). Fashioning teenagers: A cultural history of Seventeen magazine [Adobe Digital version]. https://doi.org/10.4324/9781315428536
  • McCracken, E. (1993). Decoding women’s magazines: from mademoiselle to ms. The Macmillan Press.
  • Milkie, M. A. (1994). Social world approach to cultural studies: Mass media and gender in the adolescent peer group. Journal of Contemporary Ethnography, 23 (3), 354-380. https://doi.org/10.1177/08912419402300300
  • Models.com. (2015, October). Elle France October 2015 cover. https://models.com/work/elle-france-elle-france-october-2015-cover
  • Teker, U. (2009). Graphic Design and Advertising. Ommentary Art Press.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Görsel İletişim Tasarımı (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Tuğba Seferoğlu 0000-0002-2366-4278

Şerife Yıldız 0000-0002-7234-983X

Erken Görünüm Tarihi 4 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 5 Nisan 2024
Kabul Tarihi 1 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Seferoğlu, T., & Yıldız, Ş. (2024). Evolution of Visual Narratives in Fashion Magazines: The Role and Impact of Iconic Signifiers. Yedi(33), 47-71. https://doi.org/10.17484/yedi.1465278

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.