BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect on Employees's Motivation of Communication Within The Organization: A Research in Hotel Establishments in Denizli

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 9, 99 - 117, 01.07.2012

Öz

The growing organizations, increased competition, technological developments, increasing number of complex chain of relationships within the organization have increased the importance of effective communication in the organizations. The establishment of an effective communication system is administrator's job. An administrator uses to make business communication style with subordinates, because this communication style is important for the subordinates. The communication mistakes affected employees' motivation, job satisfaction, decreased of their commitment to the organization, and leaded to deterioration of morale. In this study, activity in the province of Denizli Pamukkale and Karahayıt to the city center, the hotel employees serving businesses relationships with managers and their colleagues are analyzed. A positive impact on employee motivation of the chain of this relationship has been identified

Kaynakça

  • Akçadağ, S.(2005),İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul'da Yapılan Ampirik Bir Çalışma, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:10,Sayı:2
  • Allen, G. (1998), Communicating, http://telecollege.dcccd.edu/mgmt1374/book contents/3organizing/ commun/communic.htm, (15.01.2013)
  • Bilen, M.(2004), Sağlıklı İnsan İlişkileri, Armoni Ltd. Şti, Ankara
  • Budak, G. (2004), İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir
  • Ceylan, A (2005), İşin Anlamlılığını Belirleyen Sosyal- Yapısal Özelliklerin Güçlendirmeye Olan Etkileri ve Sonuçları Üzerine Bir Araştırma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, cilt.6, İstanbul
  • Diemar, R.V. (1994), İletişim ve İşbirliğinde Kalite, Çeviren: Şevket Yıldırım, Verimlilik Dergisi, sayı:1994/2, M illi Prodüktivite Yayınları, Ankara
  • Doğan, H. (2002), İşletmelerde Öğrenme Kültürü Yaratama ve Akademik Lider Olarak Yönetici Rolüne İlişkin Türkiye'deki Üç Güvenlik İşletmesinde Bir Araştırma, 10. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri, Akdeniz Üniversitesi, Antalya
  • Elma, C.(2003), Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Eren, E. (2004),Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul
  • Erkuş,A. ;Günlü,E. (2009), İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:20, Sayı:1, 7-24
  • Eroğlu, F.(2004), Davranış Bilimleri, Beta Yayınları, İstanbul
  • Fındıkçı, İ. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul
  • Fullen, S (2002), Employee Motivation,http://www.writesalot.com/labor_costs_leadership.pdf
  • Gürgen, H. (1997), Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul
  • Hodgets, R.M. (1997), Yönetim Teori Süreç ve Uygulama, Çeviren: Canan Çetin, Der Yayınları, İstanbul
  • İbicioğlu, H. (1999), İşletmelerde İnsangücü Verimliliğin Artırılmasında Örgüt İçi İletişimin Rolü, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilim ler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Kütahya
  • İncir, G. (1985), Çalışanların Motivasyonuna Genel Bakış, M illi Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara
  • Jandt, F.E. (1998), Yönetim Sorunlarına Etkili Çözümler, Çeviri: Levent Akın, Hayat Yayınları, İstanbul
  • Karaçor, S. (2004), Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik bir Araştırma, S.Ü Sosyal Ekonom ik Araştırma Dergisi, Konya
  • Keser, A. (2006), Çalışma Yaşamında Motivasyon, Alfa-Aktüel Yayınları,İstanbul
  • Kıdak,L. (2009), Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri, Sosyal Bilimler, Celal Bayar Üniv. S.B.E.,Cilt:7, Sayı:1,75-94
  • Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti, İstanbul
  • Mound, L. (1999),.Understanding People and Organizations, Stonley Thornes Publishes, U.K
  • Naylo, J. (1999), Management, Financial Times Pritman Publishing, London
  • Örücü, E. (2006), Modern İşletmecilik, Gazi Kitapevi, Ankara
  • Örücü,E., Kanbur A.(2008), Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Hizmet ve Endüstri İşletmesi Örneği, Yönetim ve Ekonomi, Cilt:15, Sayı:1
  • Özalp, İ. (1999), Örgütsel İletişim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir
  • Pleffer, J. (1995), Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitapevi, İstanbul
  • Recce, B.L (1999) ,Effective Human Relitions in Organization, Houghten Mifflin Co, NewYork
  • Riggio, R.E. (1999). Introduction to Endustrial Organizational Psychology, Prentice Hall, USA
  • Robbins, P.S. (2003), Essentials of Organizational Behavior ,Pearson Education, New Jersey
  • Schockley-Zalabak,P. (2002), Fundamentals of Organizational Communication, Allyn&Bacon Apearson Education Company, Boston
  • Solomon, R.C. (2001), İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak, Çeviren: Ahmet Kardam, Acar Matbaacılık, İstanbul
  • Şimşek M.Ş., Çelik A. (2011), Yönetim ve Organizasyon, 13. Baskı, Eğitim Akademi, Konya
  • Taşkın, E. (1997), Yöneticinin Sosyal Stratejisi, Kazancı Matbaacılık, İstanbul
  • Telman, N. (2005), İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayıncılık, İstanbul
  • Tikici, M. (2005), Örgütsel Davranış Boyutlarından Seçmeler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Toker, B. (2007), Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir'deki Beş ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), 92-107
  • Tutar, H (2003). Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Yüksel, İ. (2005), İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilim ler Dergisi, sayı:6, İstanbul
  • Wikipedia,http://en.wikipedia.org/wiki/communication (18.02.2013)

Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 9, 99 - 117, 01.07.2012

Öz

Örgütlerin giderek büyümesi, rekabetin artması, teknolojik gelişmelerin hızla artması, örgüt içindeki ilişkiler zincirinin karmaşık olması örgütlerde ektin iletişimin önemini artırmıştır. Etkin iletişim sisteminin kurulması yöneticinin görevidir. Yöneticinin, astlarına iş yaptırmak için kullandığı iletişim tarzı, astları için önemlidir. İletişimde yapılan hatalar, işgörenlerin motivasyonlarının, işinden olan tatminlerinin, örgüte olan bağlılıklarının azalmasına ve morallerinin bozulmasına neden olmaktadır. Bu araştırmada Denizli ili şehir merkezi ile Pamukkale ve Karahayıt bölgesinde faaliyette bulunan otel işletmelerinde hizmet veren işgörenlerin yöneticileri ve çalışma arkadaşlarıyla olan ilişkileri incelenmiştir. Bu ilişki zincirinin işgören motivasyonunu olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Akçadağ, S.(2005),İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul'da Yapılan Ampirik Bir Çalışma, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:10,Sayı:2
  • Allen, G. (1998), Communicating, http://telecollege.dcccd.edu/mgmt1374/book contents/3organizing/ commun/communic.htm, (15.01.2013)
  • Bilen, M.(2004), Sağlıklı İnsan İlişkileri, Armoni Ltd. Şti, Ankara
  • Budak, G. (2004), İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir
  • Ceylan, A (2005), İşin Anlamlılığını Belirleyen Sosyal- Yapısal Özelliklerin Güçlendirmeye Olan Etkileri ve Sonuçları Üzerine Bir Araştırma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, cilt.6, İstanbul
  • Diemar, R.V. (1994), İletişim ve İşbirliğinde Kalite, Çeviren: Şevket Yıldırım, Verimlilik Dergisi, sayı:1994/2, M illi Prodüktivite Yayınları, Ankara
  • Doğan, H. (2002), İşletmelerde Öğrenme Kültürü Yaratama ve Akademik Lider Olarak Yönetici Rolüne İlişkin Türkiye'deki Üç Güvenlik İşletmesinde Bir Araştırma, 10. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri, Akdeniz Üniversitesi, Antalya
  • Elma, C.(2003), Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Eren, E. (2004),Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul
  • Erkuş,A. ;Günlü,E. (2009), İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:20, Sayı:1, 7-24
  • Eroğlu, F.(2004), Davranış Bilimleri, Beta Yayınları, İstanbul
  • Fındıkçı, İ. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul
  • Fullen, S (2002), Employee Motivation,http://www.writesalot.com/labor_costs_leadership.pdf
  • Gürgen, H. (1997), Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul
  • Hodgets, R.M. (1997), Yönetim Teori Süreç ve Uygulama, Çeviren: Canan Çetin, Der Yayınları, İstanbul
  • İbicioğlu, H. (1999), İşletmelerde İnsangücü Verimliliğin Artırılmasında Örgüt İçi İletişimin Rolü, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilim ler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Kütahya
  • İncir, G. (1985), Çalışanların Motivasyonuna Genel Bakış, M illi Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara
  • Jandt, F.E. (1998), Yönetim Sorunlarına Etkili Çözümler, Çeviri: Levent Akın, Hayat Yayınları, İstanbul
  • Karaçor, S. (2004), Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik bir Araştırma, S.Ü Sosyal Ekonom ik Araştırma Dergisi, Konya
  • Keser, A. (2006), Çalışma Yaşamında Motivasyon, Alfa-Aktüel Yayınları,İstanbul
  • Kıdak,L. (2009), Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri, Sosyal Bilimler, Celal Bayar Üniv. S.B.E.,Cilt:7, Sayı:1,75-94
  • Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti, İstanbul
  • Mound, L. (1999),.Understanding People and Organizations, Stonley Thornes Publishes, U.K
  • Naylo, J. (1999), Management, Financial Times Pritman Publishing, London
  • Örücü, E. (2006), Modern İşletmecilik, Gazi Kitapevi, Ankara
  • Örücü,E., Kanbur A.(2008), Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Hizmet ve Endüstri İşletmesi Örneği, Yönetim ve Ekonomi, Cilt:15, Sayı:1
  • Özalp, İ. (1999), Örgütsel İletişim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eskişehir
  • Pleffer, J. (1995), Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitapevi, İstanbul
  • Recce, B.L (1999) ,Effective Human Relitions in Organization, Houghten Mifflin Co, NewYork
  • Riggio, R.E. (1999). Introduction to Endustrial Organizational Psychology, Prentice Hall, USA
  • Robbins, P.S. (2003), Essentials of Organizational Behavior ,Pearson Education, New Jersey
  • Schockley-Zalabak,P. (2002), Fundamentals of Organizational Communication, Allyn&Bacon Apearson Education Company, Boston
  • Solomon, R.C. (2001), İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak, Çeviren: Ahmet Kardam, Acar Matbaacılık, İstanbul
  • Şimşek M.Ş., Çelik A. (2011), Yönetim ve Organizasyon, 13. Baskı, Eğitim Akademi, Konya
  • Taşkın, E. (1997), Yöneticinin Sosyal Stratejisi, Kazancı Matbaacılık, İstanbul
  • Telman, N. (2005), İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayıncılık, İstanbul
  • Tikici, M. (2005), Örgütsel Davranış Boyutlarından Seçmeler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Toker, B. (2007), Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir'deki Beş ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), 92-107
  • Tutar, H (2003). Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Yüksel, İ. (2005), İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilim ler Dergisi, sayı:6, İstanbul
  • Wikipedia,http://en.wikipedia.org/wiki/communication (18.02.2013)
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esin Barutçu Bu kişi benim

Esma Erçelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Barutçu, E., & Erçelik, E. (2012). Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Yeni Fikir Dergisi, 4(9), 99-117.
AMA Barutçu E, Erçelik E. Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Yeni Fikir Dergisi (YFD). Temmuz 2012;4(9):99-117.
Chicago Barutçu, Esin, ve Esma Erçelik. “Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Yeni Fikir Dergisi 4, sy. 9 (Temmuz 2012): 99-117.
EndNote Barutçu E, Erçelik E (01 Temmuz 2012) Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Yeni Fikir Dergisi 4 9 99–117.
IEEE E. Barutçu ve E. Erçelik, “Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Yeni Fikir Dergisi (YFD), c. 4, sy. 9, ss. 99–117, 2012.
ISNAD Barutçu, Esin - Erçelik, Esma. “Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Yeni Fikir Dergisi 4/9 (Temmuz 2012), 99-117.
JAMA Barutçu E, Erçelik E. Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2012;4:99–117.
MLA Barutçu, Esin ve Esma Erçelik. “Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”. Yeni Fikir Dergisi, c. 4, sy. 9, 2012, ss. 99-117.
Vancouver Barutçu E, Erçelik E. Örgüt İçi İletişimin İş Gören Motivasyonuna Etkisi: Denizli’de Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2012;4(9):99-117.

YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ

Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas 

www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com


ISSN:1308-941
e-ISSN: 2757-7120