BibTex RIS Kaynak Göster

ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 12, 91 - 105, 20.07.2014

Öz

Örgütlerin giderek büyümesi, rekabetin artması, teknolojik gelişmelerin hızla artması, örgüt içindeki ilişkiler zincirinin karmaşık olması örgütlerde ektin iletişimin önemini artırmıştır. Etkin iletişim sisteminin kurulması yöneticinin görevidir. Yöneticinin, astlarına iş yaptırmak için kullandığı iletişim tarzı, astları için önemlidir. İletişimde yapılan hatalar, işgörenlerin motivasyonlarının, işinden olan tatminlerinin, örgüte olan bağlılıklarının azalmasına ve morallerinin bozulmasına neden olmaktadır. Bu araştırmada Denizli ili şehir merkezi ile Pamukkale ve Karahayıt bölgesinde faaliyette bulunan otel işletmelerinde hizmet veren işgörenlerin yöneticileri ve çalışma arkadaşlarıyla olan ilişkileri incelenmiştir. Bu ilişki zincirinin işgören motivasyonunu olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Akçadağ, S.(2005),İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul’da Yapılan Ampirik Bir Çalışma, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ens- titüsü Dergisi, Cilt:10,Sayı:2
  • Allen, G. (1998), Communicating, http://telecollege.dcccd.edu/mgmt1374/bo ok_contents/3organizing/commun/comm unic.htm, (15.01.2013)
  • Andrioni F.,Popp e. (2012), “Organizational Communication in Social Care Organizations From Hunedora County, Romania”, Procedia-Social and Behavioral Sciences
  • Bilen, M.(2004), Sağlıklı İnsan İlişkileri, Armoni Ltd. Şti, Ankara
  • Budak, G. (2004), İşletme Yönetimi, Barış Yayın- ları, İzmir
  • Ceylan, A (2005), İşin Anlamlılığını Belirleyen Sosyal- Yapısal Özelliklerin Güçlendirmeye Olan Etkileri ve Sonuçları Üzerine Bir Araş- tırma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, cilt.6, İstanbul
  • Diemar, R.V. (1994), İletişim ve İşbirliğinde Kali- te, Çeviren: Şevket Yıldırım, Verimlilik Dergisi, sayı:1994/2, Milli Prodüktivite Yayınları, Ankara
  • Doğan, H. (2002), İşletmelerde Öğrenme Kültürü Yaratama ve Akademik Lider Olarak Yönetici Rolüne İlişkin Türkiye’deki Üç Güvenlik İş- letmesinde Bir Araştırma, 10. Ulusal Yöne- tim ve Organizasyon Kongresi Bildirile- ri, Akdeniz Üniversitesi, Antalya
  • Elma, C.(2003), Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Eren, E. (2004),Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul
  • Erkuş,A. ;Günlü,E. (2009), İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldızlı Otel İşlet- melerinde Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:20, Sayı:1, 7-24
  • Eroğlu, F.(2004), Davranış Bilimleri, Beta Yayın- ları, İstanbul
  • Fındıkçı, İ. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul
  • Fullen, S (2002), Employee Motivation,http://www.writesalot.com/lab or_costs_leadership.pdf
  • Gürgen, H. (1997), Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul
  • Hodgets, R.M. (1997), Yönetim Teori Süreç ve Uygulama, Çeviren: Canan Çetin, Der Ya- yınları, İstanbul
  • İbicioğlu, H. (1999), İşletmelerde İnsangücü Ve- rimliliğin Artırılmasında Örgüt İçi İletişimin Rolü, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Kü- tahya
  • İncir, G. (1985), Çalışanların Motivasyonuna Genel Bakış, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara
  • Jandt, F.E. (1998), Yönetim Sorunlarına Etkili Çözümler, Çeviri: Levent Akın, Hayat Ya- yınları, İstanbul
  • Karaçor, S. (2004), Örgütsel İletişim Kurma Yön- temleri ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik bir Araştırma, S.Ü Sosyal Ekono- mik Araştırma Dergisi, Konya
  • Keser, A. (2006), Çalışma Yaşamında Motivasyon, Alfa-Aktüel Yayınları,İstanbul
  • Kıdak,L. (2009), Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri, Sosyal Bilimler, Celal Bayar Üniv. S.B.E.,Cilt:7, Sayı:1,75-94
  • Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti, İstanbul
  • Mound, L. (1999),.Understanding People and Organizations, Stonley Thornes Publishes, U.K
  • Naylo, J. (1999), Management, Financial Times Pritman Publishing, London
  • Örücü, E. (2006), Modern İşletmecilik, Gazi Kita- pevi, Ankara
  • Örücü,E.,Kanbur A.(2008), Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Per- formans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Hizmet ve En- düstri İşletmesi Örneği, Yönetim ve Eko- nomi, Cilt:15, Sayı:1
  • Özalp, İ. (1999), Örgütsel İletişim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eski- şehir
  • Pleffer, J. (1995), Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitape- vi, İstanbul
  • Recce, B.L (1999) ,Effective Human Relitions in Organization, NewYork Mifflin Co
  • Riggio, R.E. (1999). Introduction to Endustrial Organizational Psychology, Prentice Hall, USA
  • Robbins, P.S. (2003), Essentials of Organizational Behavior ,Pearson Education, New Jersey
  • Schockley-Zalabak,P. (2002), Fundamentals of Organizational Allyn&Bacon Apearson Education Company, Boston Communication
  • Solomon, R.C. (2001), İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak, Çe- viren: Ahmet Kardam, Acar Matbaacılık, İstanbul
  • Şimşek M.Ş., Çelik A. (2011), Yönetim ve Orga
  • nizasyon, 13. Baskı, Eğitim Akademi, Konya
  • Taşkın, E. (1997), Yöneticinin Sosyal Stratejisi, Kazancı Matbaacılık, İstanbul
  • Telman, N. (2005), İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayıncılık, İstanbul
  • Tikici, M. (2005), Örgütsel Davranış Boyutların- dan Seçmeler, Nobel Yayın Dağıtım, Anka- ra
  • Toker, B. (2007), Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki Beş ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama, Do- ğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), 92-107
  • Tutar, H (2003). Örgütsel İletişim, Seçkin Yayın- cılık, Ankara
  • Yüksel, İ. (2005), İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalış- ma, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:6, İstanbul
  • Wikipedia,http://en.wikipedia.org/wiki/comm unication (18.02.2013) .

The Effect on Employees's Motivation of Communication Within The Organization: A Research in Hotel Establishments in Denizli

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 12, 91 - 105, 20.07.2014

Öz

The growing organizations, increased competition, technological developments, increasing number of complex chain of relationships within the organization have increased the importance of effective communication in the organizations. The establishment of an effective communication system is administrator's job. An administrator uses to make business communication style with subordinates, because this communication style is important for the subordinates. The communication mistakes affected employees' motivation, job satisfaction, decreased of their commitment to the organization, and leaded to deterioration of morale. In this study, activity in the province of Denizli Pamukkale and Karahayıt to the city center, the hotel employees serving businesses relationships with managers and their colleagues are analyzed. A positive impact on employee motivation of the chain of this relationship has been identified

Kaynakça

  • Akçadağ, S.(2005),İnsan Kaynakları Kapsamında 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde İş Tatmini: İstanbul’da Yapılan Ampirik Bir Çalışma, Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Ens- titüsü Dergisi, Cilt:10,Sayı:2
  • Allen, G. (1998), Communicating, http://telecollege.dcccd.edu/mgmt1374/bo ok_contents/3organizing/commun/comm unic.htm, (15.01.2013)
  • Andrioni F.,Popp e. (2012), “Organizational Communication in Social Care Organizations From Hunedora County, Romania”, Procedia-Social and Behavioral Sciences
  • Bilen, M.(2004), Sağlıklı İnsan İlişkileri, Armoni Ltd. Şti, Ankara
  • Budak, G. (2004), İşletme Yönetimi, Barış Yayın- ları, İzmir
  • Ceylan, A (2005), İşin Anlamlılığını Belirleyen Sosyal- Yapısal Özelliklerin Güçlendirmeye Olan Etkileri ve Sonuçları Üzerine Bir Araş- tırma, Doğuş Üniversitesi Dergisi, cilt.6, İstanbul
  • Diemar, R.V. (1994), İletişim ve İşbirliğinde Kali- te, Çeviren: Şevket Yıldırım, Verimlilik Dergisi, sayı:1994/2, Milli Prodüktivite Yayınları, Ankara
  • Doğan, H. (2002), İşletmelerde Öğrenme Kültürü Yaratama ve Akademik Lider Olarak Yönetici Rolüne İlişkin Türkiye’deki Üç Güvenlik İş- letmesinde Bir Araştırma, 10. Ulusal Yöne- tim ve Organizasyon Kongresi Bildirile- ri, Akdeniz Üniversitesi, Antalya
  • Elma, C.(2003), Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Eren, E. (2004),Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul
  • Erkuş,A. ;Günlü,E. (2009), İletişim Tarzının ve Sözsüz İletişim Düzeyinin Çalışanların İş Performansına Etkisi: Beş Yıldızlı Otel İşlet- melerinde Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt:20, Sayı:1, 7-24
  • Eroğlu, F.(2004), Davranış Bilimleri, Beta Yayın- ları, İstanbul
  • Fındıkçı, İ. (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Basım Yayın Dağıtım, İstanbul
  • Fullen, S (2002), Employee Motivation,http://www.writesalot.com/lab or_costs_leadership.pdf
  • Gürgen, H. (1997), Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul
  • Hodgets, R.M. (1997), Yönetim Teori Süreç ve Uygulama, Çeviren: Canan Çetin, Der Ya- yınları, İstanbul
  • İbicioğlu, H. (1999), İşletmelerde İnsangücü Ve- rimliliğin Artırılmasında Örgüt İçi İletişimin Rolü, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Kü- tahya
  • İncir, G. (1985), Çalışanların Motivasyonuna Genel Bakış, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara
  • Jandt, F.E. (1998), Yönetim Sorunlarına Etkili Çözümler, Çeviri: Levent Akın, Hayat Ya- yınları, İstanbul
  • Karaçor, S. (2004), Örgütsel İletişim Kurma Yön- temleri ve Karşılaşılan İletişim Engellerine Yönelik bir Araştırma, S.Ü Sosyal Ekono- mik Araştırma Dergisi, Konya
  • Keser, A. (2006), Çalışma Yaşamında Motivasyon, Alfa-Aktüel Yayınları,İstanbul
  • Kıdak,L. (2009), Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri, Sosyal Bilimler, Celal Bayar Üniv. S.B.E.,Cilt:7, Sayı:1,75-94
  • Koçel, T. (2005), İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım Ltd.Şti, İstanbul
  • Mound, L. (1999),.Understanding People and Organizations, Stonley Thornes Publishes, U.K
  • Naylo, J. (1999), Management, Financial Times Pritman Publishing, London
  • Örücü, E. (2006), Modern İşletmecilik, Gazi Kita- pevi, Ankara
  • Örücü,E.,Kanbur A.(2008), Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Per- formans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Hizmet ve En- düstri İşletmesi Örneği, Yönetim ve Eko- nomi, Cilt:15, Sayı:1
  • Özalp, İ. (1999), Örgütsel İletişim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları, Eski- şehir
  • Pleffer, J. (1995), Rekabette Üstünlüğün Sırrı: İnsan, Çeviren: Sinem Gül, Sabah Kitape- vi, İstanbul
  • Recce, B.L (1999) ,Effective Human Relitions in Organization, NewYork Mifflin Co
  • Riggio, R.E. (1999). Introduction to Endustrial Organizational Psychology, Prentice Hall, USA
  • Robbins, P.S. (2003), Essentials of Organizational Behavior ,Pearson Education, New Jersey
  • Schockley-Zalabak,P. (2002), Fundamentals of Organizational Allyn&Bacon Apearson Education Company, Boston Communication
  • Solomon, R.C. (2001), İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak, Çe- viren: Ahmet Kardam, Acar Matbaacılık, İstanbul
  • Şimşek M.Ş., Çelik A. (2011), Yönetim ve Orga
  • nizasyon, 13. Baskı, Eğitim Akademi, Konya
  • Taşkın, E. (1997), Yöneticinin Sosyal Stratejisi, Kazancı Matbaacılık, İstanbul
  • Telman, N. (2005), İnsan İlişkilerinde İletişim, Epsilon Yayıncılık, İstanbul
  • Tikici, M. (2005), Örgütsel Davranış Boyutların- dan Seçmeler, Nobel Yayın Dağıtım, Anka- ra
  • Toker, B. (2007), Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki Beş ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama, Do- ğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), 92-107
  • Tutar, H (2003). Örgütsel İletişim, Seçkin Yayın- cılık, Ankara
  • Yüksel, İ. (2005), İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalış- ma, Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:6, İstanbul
  • Wikipedia,http://en.wikipedia.org/wiki/comm unication (18.02.2013) .
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esin Barutçu Bu kişi benim

Esma Erçelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Barutçu, E., & Erçelik, E. (2014). ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Yeni Fikir Dergisi, 6(12), 91-105.
AMA Barutçu E, Erçelik E. ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Yeni Fikir Dergisi (YFD). Temmuz 2014;6(12):91-105.
Chicago Barutçu, Esin, ve Esma Erçelik. “ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Yeni Fikir Dergisi 6, sy. 12 (Temmuz 2014): 91-105.
EndNote Barutçu E, Erçelik E (01 Temmuz 2014) ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Yeni Fikir Dergisi 6 12 91–105.
IEEE E. Barutçu ve E. Erçelik, “ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA”, Yeni Fikir Dergisi (YFD), c. 6, sy. 12, ss. 91–105, 2014.
ISNAD Barutçu, Esin - Erçelik, Esma. “ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Yeni Fikir Dergisi 6/12 (Temmuz 2014), 91-105.
JAMA Barutçu E, Erçelik E. ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2014;6:91–105.
MLA Barutçu, Esin ve Esma Erçelik. “ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Yeni Fikir Dergisi, c. 6, sy. 12, 2014, ss. 91-105.
Vancouver Barutçu E, Erçelik E. ÖRGÜT İÇİ İLETİŞİMİN İŞ GÖREN MOTİVASYONUNA ETKİSİ: DENİZLİ’DE OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2014;6(12):91-105.

YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ

Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas 

www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com


ISSN:1308-941
e-ISSN: 2757-7120