BibTex RIS Kaynak Göster

KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 12, 142 - 153, 20.07.2014

Öz

Bu çalışmada KOBİ’ler ile ilgili temel bilgiler, kurumsallaşma kavramı, KOBİ’lerin kuramsallaşmasında genelde devlet desteklerinin özelde ise Küçük ve Orta Boy Sanayi Geliştirme Başkanlığı KOSGEB ’nın desteklerinin KOBİ’lerin kurumsallaşmasındaki etkilerine yönelik saha araştırmasının sonuçları yer almaktadır. Araştırma kapsamında İstanbul İkitelli Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet göstermekte olan KOBİ niteliğindeki 200 işletme bulunmaktadır. Söz konusu işletmelerin 100’ü destek kullanan 100’ü ise hiç destek kullanmayan işletmelerdir. Araştırmanın verileri, söz konusu işletmelerin yöneticileri ve/veya sahip yöneticilerine yönelik olarak hazırlanan anket formu aracılığıyla yüz yüze yapılarak toplanmıştır. Araştırmada değerlendirmeye alınan anket sayısı destek alan işletme 45 ve hiç destek kullanmayan işletme 57 olmak üzere toplam olarak 102’dir. Araştırma kapsamındaki KOSGEB’den destek alan işletmeler destek almayan işletmelerden daha kurumsal olduğu; yine biçimsel yapı, kültürel güç, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal çevre ve normlara uyum boyutları açısından KOSGEB desteği alan işletmeler, destek almayan işletmelerden daha kurumsal olduğu ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Altunışık, R. ve diğ., Sosyal Bilimlerde Araş- tırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, Geliştirilmiş 3. Baskı, Sakarya, 2004
  • Apaydın F., “Örgütlerde Kurumsallaşma Ve Adaptif Yeteneklerin Pazarlama Eylem- lerine Ve Örgütsel Performansa Etkile- ri”, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, 2007
  • Arıcıoğlu A. ve Tutan A., “Etik Etkisini Geliş- tirme Modeli ve Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fa- kültesi Dergisi, Sayı:30, Ocak- Haziran 2008
  • Barnes, L. B. ve Hershon S. A. “Transferring Power in the Family Business” Family Business Review, 1989 (June), Vol:2 (2), p.187-202
  • Büyüköztürk, Ş., Veri Analizi El Kitabı, 4. Baskı, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2004
  • Curran, J., “What is Small Business Policy in the UK for? Evaluation and Assesing Small Business Policies”, International Small Business Journal, Vol: 18-3, 2000
  • Çakır, Ahmet, Küçük ve Orta Boy İşletmeler’in Kullanımına Sunulan Küçük ve Orta Öl- çekli Sanayi Geliştirme Başkanlığı Des- tek ve Teşvik Türleri ile Kurumsallaşma Düzeyleri Arasındaki İlişki, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, 2011
  • Deakins, D. ve Freel, M. “Enterpreneurial Learning and the Growth Process in SMEs”, The Learning Organization, Vol: 5, No:3, 1998
  • Eryılmaz, B. ve Biricikoğlu, H., “Kamu Yöne- timinde Hesap Verebilirlik ve Etik”, İş Ahlakı Dergisi, 2011, Cilt:1, Sayı:7
  • Grewal R. ve Dharwadkar R., “The of the Institutional Environment in Marketing Channels” Journal of Marketing, 2002, Vol:66, No:3
  • Gürolü, Y., “Kurumsallaşma Yaklaşımı ve Türkiye’de Kurumsal Bir Nitelik Ka- zanmış Olan ISO 9000 Uygulamasının Örgütler Arasında Benimsenerek Yay- gınlaşmasını Kurum Teorisi ile İzah Eden Bir Araştırma” İstanbul Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Fakültesi İşletme Yönetimi ve Organi- zasyon Bilim Dalı Yayınlanmamış Dok- tora Tezi, İstanbul, 1998
  • Holm, P., “The Dynamics of Institutionalization: Transformation Processes in Norwegian Fisheries” Administrative Science Quarterly, Vol 40, 1995
  • Kalaycı, Ş. ve diğ, SPSS Uygulamalı Çok De- ğişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Ya- yın Dağıtım Ltd.Şti. 2.Baskı, Ankara, 2006
  • Koçel, T., İşletme Yöneticiliği, 10.bası, Arıkan Yayınları, İstanbul, 2005
  • KOSGEB, Kobi’ler İçin Yeni Dönem Kosgeb’den Yeni Destekler, http://www.kosgeb.gov.tr/Pages/UI/Def ault.aspx, (Erişim: 1 Kasım 2010)
  • Langan F. J. ve Philomena T., “Images of a Culture in Tarnsition: Personal Constructs of Organizational Stabilitiy and Change” Journal of Occupational and Organizational Physchology, 1997, Vol:70(3)
  • Laudher D. ve diğ., “The System of Support for SMEs in the UK and Germany” European Business Review, Vol:94, No:1, 1994
  • March, J. G., “Countinuty and Cahange in Theories of Organizational Action” Administrative Science Quarterly, Vol: 41, June 1996, p.278-287.
  • Meyer, J. W. ve Rowan B., “Institutionalized Organizations Formal Structure as Myth and Ceremony”, American Journal of Sociology, Vol:83, 1977
  • Morgan, R. M. ve Hunt S. D., “The Commitment Trus Theory of Relationship Marketing” Journal of Marketing, Vol; 58, July 1994
  • Müftüoğlu, T., Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler KOBİ’ler, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar: 10, Turhan Kita- pevi, Ankara, 1998
  • North D. C., Kurumsal Değişim ve Ekonomik Performans, Sabancı Üniversitesi Yayın- ları, Çev. Gül Çağalı Güven, Sena Ofset Basım, İstanbul, 2010
  • O’Regan, N., ve Ghobadian, A., “Testing the Homogeneity of SMEs The Impact of Si- ze on Managerial and Organisational Processes”, European Business Review,Vol.16 No 1, 2004, pp. 64-79
  • Özdemir T., “Güvenilirlik Analizi”, http://www.akademikdestek.net/kutuph ane/analiz/analiz_dosyalar/guvenirlik_a nalizi.doc (Erişim: 6 Haziran 2011)
  • Özen Ş., Yeni Örgütsel Kuram: Örgütleri Çö- zümlemede Yeni Ufuklar ve Yeni So- runlar, Örgüt Kuramı, İmge Kitapevi Ankara, 2007
  • Reynolds, P. D., “Informal and Early Formal Financial Support in the Business Creation Process: Exploration with PSED II Data Set”, Journal of Small Business Management Vol: 49, January 2011
  • Rogerson, C., M., “The Impact of the South African Government’s SMME Programmes: A Ten Year Review (1994- 2003)” Development Southern Africa, Vol:21, No:5, December 2004
  • Şencan H., Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Seçkin Ya- yıncılık, Ankara, 2005
  • Staggenborg, S., “ The Conseguences of Professionalization and Formalization in the Pro-choice Movement”, American Sociological Review, 1988, Vol:53 No:4, p.585-606
  • Tavşancı S., “Firmalarda Kurumsallaşma Dü- zeyinin Rekabet Gücüne Etkisi Üzerine Bir Araştırma” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, 2009
  • Wilson. M., “Coorporate Sustainability: What is It and Where Does It Come From” Ivey Business Journal, 2003, March/April Vol: 67

The Role of KOSGEB Support of the SMES Institutionalization

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 12, 142 - 153, 20.07.2014

Öz

In this study, basic information relating to SMEs, the concept of institutionalization and the results offield research about effects of support of KOSGEB Republic of Turkey- Small and Medium Enterprises Development Organization on SMEs institutionalization. Within this research, 200 SMEs, which has been operating in Istanbul Ikitelli Industrial Zone. The point in question, 100 entities that uses support and 100 entities that not uses support. The data were collected from face to face questionnaires with the owners and/or managers of enterprises. Evaluated the number of survey in this study is 45 entities that uses support and 57 entities that not uses support to total of 102 entities. According to the result of this research, supported firms are more institutionalize than not supported firms. Especially that dimensions; formal structure, cultural power, corporate social responsibility, compliance with corporate environment and norms

Kaynakça

  • Altunışık, R. ve diğ., Sosyal Bilimlerde Araş- tırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, Geliştirilmiş 3. Baskı, Sakarya, 2004
  • Apaydın F., “Örgütlerde Kurumsallaşma Ve Adaptif Yeteneklerin Pazarlama Eylem- lerine Ve Örgütsel Performansa Etkile- ri”, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, 2007
  • Arıcıoğlu A. ve Tutan A., “Etik Etkisini Geliş- tirme Modeli ve Bir Uygulama”, Erciyes Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fa- kültesi Dergisi, Sayı:30, Ocak- Haziran 2008
  • Barnes, L. B. ve Hershon S. A. “Transferring Power in the Family Business” Family Business Review, 1989 (June), Vol:2 (2), p.187-202
  • Büyüköztürk, Ş., Veri Analizi El Kitabı, 4. Baskı, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2004
  • Curran, J., “What is Small Business Policy in the UK for? Evaluation and Assesing Small Business Policies”, International Small Business Journal, Vol: 18-3, 2000
  • Çakır, Ahmet, Küçük ve Orta Boy İşletmeler’in Kullanımına Sunulan Küçük ve Orta Öl- çekli Sanayi Geliştirme Başkanlığı Des- tek ve Teşvik Türleri ile Kurumsallaşma Düzeyleri Arasındaki İlişki, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, 2011
  • Deakins, D. ve Freel, M. “Enterpreneurial Learning and the Growth Process in SMEs”, The Learning Organization, Vol: 5, No:3, 1998
  • Eryılmaz, B. ve Biricikoğlu, H., “Kamu Yöne- timinde Hesap Verebilirlik ve Etik”, İş Ahlakı Dergisi, 2011, Cilt:1, Sayı:7
  • Grewal R. ve Dharwadkar R., “The of the Institutional Environment in Marketing Channels” Journal of Marketing, 2002, Vol:66, No:3
  • Gürolü, Y., “Kurumsallaşma Yaklaşımı ve Türkiye’de Kurumsal Bir Nitelik Ka- zanmış Olan ISO 9000 Uygulamasının Örgütler Arasında Benimsenerek Yay- gınlaşmasını Kurum Teorisi ile İzah Eden Bir Araştırma” İstanbul Üniversi- tesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Fakültesi İşletme Yönetimi ve Organi- zasyon Bilim Dalı Yayınlanmamış Dok- tora Tezi, İstanbul, 1998
  • Holm, P., “The Dynamics of Institutionalization: Transformation Processes in Norwegian Fisheries” Administrative Science Quarterly, Vol 40, 1995
  • Kalaycı, Ş. ve diğ, SPSS Uygulamalı Çok De- ğişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Ya- yın Dağıtım Ltd.Şti. 2.Baskı, Ankara, 2006
  • Koçel, T., İşletme Yöneticiliği, 10.bası, Arıkan Yayınları, İstanbul, 2005
  • KOSGEB, Kobi’ler İçin Yeni Dönem Kosgeb’den Yeni Destekler, http://www.kosgeb.gov.tr/Pages/UI/Def ault.aspx, (Erişim: 1 Kasım 2010)
  • Langan F. J. ve Philomena T., “Images of a Culture in Tarnsition: Personal Constructs of Organizational Stabilitiy and Change” Journal of Occupational and Organizational Physchology, 1997, Vol:70(3)
  • Laudher D. ve diğ., “The System of Support for SMEs in the UK and Germany” European Business Review, Vol:94, No:1, 1994
  • March, J. G., “Countinuty and Cahange in Theories of Organizational Action” Administrative Science Quarterly, Vol: 41, June 1996, p.278-287.
  • Meyer, J. W. ve Rowan B., “Institutionalized Organizations Formal Structure as Myth and Ceremony”, American Journal of Sociology, Vol:83, 1977
  • Morgan, R. M. ve Hunt S. D., “The Commitment Trus Theory of Relationship Marketing” Journal of Marketing, Vol; 58, July 1994
  • Müftüoğlu, T., Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler KOBİ’ler, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar: 10, Turhan Kita- pevi, Ankara, 1998
  • North D. C., Kurumsal Değişim ve Ekonomik Performans, Sabancı Üniversitesi Yayın- ları, Çev. Gül Çağalı Güven, Sena Ofset Basım, İstanbul, 2010
  • O’Regan, N., ve Ghobadian, A., “Testing the Homogeneity of SMEs The Impact of Si- ze on Managerial and Organisational Processes”, European Business Review,Vol.16 No 1, 2004, pp. 64-79
  • Özdemir T., “Güvenilirlik Analizi”, http://www.akademikdestek.net/kutuph ane/analiz/analiz_dosyalar/guvenirlik_a nalizi.doc (Erişim: 6 Haziran 2011)
  • Özen Ş., Yeni Örgütsel Kuram: Örgütleri Çö- zümlemede Yeni Ufuklar ve Yeni So- runlar, Örgüt Kuramı, İmge Kitapevi Ankara, 2007
  • Reynolds, P. D., “Informal and Early Formal Financial Support in the Business Creation Process: Exploration with PSED II Data Set”, Journal of Small Business Management Vol: 49, January 2011
  • Rogerson, C., M., “The Impact of the South African Government’s SMME Programmes: A Ten Year Review (1994- 2003)” Development Southern Africa, Vol:21, No:5, December 2004
  • Şencan H., Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik, Seçkin Ya- yıncılık, Ankara, 2005
  • Staggenborg, S., “ The Conseguences of Professionalization and Formalization in the Pro-choice Movement”, American Sociological Review, 1988, Vol:53 No:4, p.585-606
  • Tavşancı S., “Firmalarda Kurumsallaşma Dü- zeyinin Rekabet Gücüne Etkisi Üzerine Bir Araştırma” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, 2009
  • Wilson. M., “Coorporate Sustainability: What is It and Where Does It Come From” Ivey Business Journal, 2003, March/April Vol: 67
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Çakır Bu kişi benim

İbrahim Aksel Bu kişi benim

Masoodul Hassan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Çakır, A., Aksel, İ., & Hassan, M. (2014). KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ. Yeni Fikir Dergisi, 6(12), 142-153.
AMA Çakır A, Aksel İ, Hassan M. KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ. Yeni Fikir Dergisi (YFD). Temmuz 2014;6(12):142-153.
Chicago Çakır, Ahmet, İbrahim Aksel, ve Masoodul Hassan. “KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ”. Yeni Fikir Dergisi 6, sy. 12 (Temmuz 2014): 142-53.
EndNote Çakır A, Aksel İ, Hassan M (01 Temmuz 2014) KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ. Yeni Fikir Dergisi 6 12 142–153.
IEEE A. Çakır, İ. Aksel, ve M. Hassan, “KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ”, Yeni Fikir Dergisi (YFD), c. 6, sy. 12, ss. 142–153, 2014.
ISNAD Çakır, Ahmet vd. “KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ”. Yeni Fikir Dergisi 6/12 (Temmuz 2014), 142-153.
JAMA Çakır A, Aksel İ, Hassan M. KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2014;6:142–153.
MLA Çakır, Ahmet vd. “KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ”. Yeni Fikir Dergisi, c. 6, sy. 12, 2014, ss. 142-53.
Vancouver Çakır A, Aksel İ, Hassan M. KOBİ’LERİN KURUMSALLAŞMASINDA KOSGEB DESTEKLERİNİN ROLÜ. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2014;6(12):142-53.

YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ

Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas 

www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com


ISSN:1308-941
e-ISSN: 2757-7120