BibTex RIS Kaynak Göster

Arap Yönetim Tarzı ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 15, 7 - 33, 24.12.2015

Öz

Toplumsal hayatın devamlılığı, güven, huzur ve refah içerisinde yaşanıyor olmasına bağlıdır. Toplumdaki güven, huzur ve refahın sağlanması ise birbirinden farklı amaçlara, taleplere, beklenti ve değerlere sahip olan çok sayıdaki kişi ve grupların, belirli bir bütünlük içerisinde yönetilmesi ile mümkündür. Her toplumun, tarihsel süreç içerisinde sahip olduğu sosyal yapı özellikleri ve kültür sistemi, o toplumun nasıl yönetileceğinin de önemli göstergesi sayılır. Başka bir deyişle, her toplumun yönetim sisteminin gerçek arka planını, o toplumun yönetim ilişkilerine dair kültür kodları tayin eder. Yönetim ilişkilerinin temel ekseninde, toplumsal sınıf konumlandırması ile güçlü-zayıf kesimler arasındaki iktidar ilişkileri belirleyici olmaktadır. Bu çalışmada, onuncu yüzyıldan sonra, büyük ölçüde ortak bir inanç ve kültür sistemleri oluşturan Arap yönetim tarzı ile Türk yönetim tarzının etkileşimleri, çeşitli tarihi veriler ve olgular ışığı altında incelenmiştir

Kaynakça

  • ASLAN, Recep (2014), “İstişarenin Önemi ve Hz.Peygamber’in Uygulamalarından Örnekler”, Anemon, Muş Alparslan ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2 Sayı:1 Haziran: 2014, ss.223-241
  • AVCI, Casim (1998), “Hilâfet” maddesi, Tür- kiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedi- si, Cilt:17, ss. 539-546, İstanbul
  • BIÇAK, Ayhan (2009), Türk Düşüncesi I, Kö- kenler, Dergah Yayınları:429, İstanbul
  • BİLGİSEVEN, Amiran Kurtkan (1985), Din Sosyolojisi, Filiz Kitabevi, İstanbul
  • BİLGİSEVEN,AmiranKurtkan(1990),Türkiye’ de Sosyal Çözülme Tehlikeleri, Filiz Kitabevi, İstanbul
  • Cevdet Paşa, Ahmet (1966), Kısas-ı Enbiya ve Tevarih-i Hulefa, C.1, İstanbul
  • EROĞLU, Feyzullah (2013), Davranış Bilimle- ri, 13. Basım, Beta Yayınları :2998, İs- tanbul
  • FAYDA, Mustafa (1993), “Cahiliye” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:7, ss.17-19,İstanbul
  • FAYDA, Mustafa (2007), “Ömer” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:34, ss,44-51
  • FIĞLALI, Ethem Ruhi (1989), “Ali” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:2, ss.370-373
  • İBN-İ HALDUN (2004), Mukaddime (Çev. Halil Kendir) Birinci Cilt, Yeni Şafak Kültür Armağanı, İstanbul
  • KÖSOĞLU, Nevzat (2013), Hukuka Bağlılık Açısından Eski Türkler’de- İslâm’da ve ÖtükenNeşriyat Yayın Nu:361, İstan- bul 3.Basım
  • KURTKAN, Amiran (1977), Sosyolojik >Açı- dan Tasavvuf ve Laiklik, Kutsun Yayı- nevi, İstanbul
  • NİYAZİ, Mehmet (2013), İslâm Devlet Felsefe- si, 9. Basım, Ötüken Neşriyat, Yayın Nu:210, İstanbul
  • KUTUP,SEYYİD ( 1971), İslâm’da Sosyal Ada- let, Çev. Yaşar Tunagör- Adnan Man- sur, 4.Baskı , Cağaloğlu Yayınları No:11, İstanbul, s.16)
  • MCNEILL, William H. (2006), Dünya Tarihi (Çev. Alâeddin Şenel), 11.Baskı, İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul
  • MERDİN, Sadettin (2012), Ahiretin İmkânı ve İsbatı Başlangıçtan Sonsuza, Ozan Ya- yıncılık, İstanbul
  • ÖZBAY, Adem; Reca, Ö.Faruk (2009), Hz. Ali’nin Liderlik Sırları ve Hitabet Sana- tı, Tutku Yayınevi, Ankara
  • SEZEN, Yümni (2015), “Medine Sözleşmesi mi MedineBeyannamesimi?“http://www. yenicaggazetesi.com.tr/konuk-kalem- prof-dr-yumni-sezen-98210h.html; Eri- şim Tarihi: 02.04.2015
  • UĞUR, Mücteba (1979), Hicri 1. Asırda İslâm Toplumu, Çağrı Yayınları, Özlem Kar- deşler Matbaası,İstanbul
  • ÜNAL, Sadettin (2001), “Kâbe” maddesi, Tür- kiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedi- si, Cilt:24, s.19, İstanbul
  • TABATABAİ,Muhammed Hüseyin, “Eski CahiliyeDönemiveİslâmhttp://www.isl amkutuphanesi.com/turkcekitap/onlin e/eski%20cahiliye%20donemi%20ve%2 0islam/ (erişim tarihi:18.03.2015).
  • YAZIR, Muhammed Hamdi (1979),Hak Dini Kur’an Dili, Türkçe Tefsir, Cilt:3, Eser Neşriyat ve Dağıtım.
  • YILDIZ, Hakkı Dursun (1988), “Abbasiler” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi, Cilt:1,ss.31-48, İstanbul
  • YİĞİT, İsmail (2007), “Osman” maddesi, Tür- kiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedi- si, Cilt:33, ss.438-443
  • YİĞİT, İsmail (1995), “Emeviler” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:11, ss.87-104
  • http://www.frmtr.com/fizik/5474872-isik- kirilmasi-nedir-ne-demek-tanimi- anlami.html; erişim tarihi:13.03.2015
  • http://www.fizikbilimi.gen.tr/isigin-kirilmasi/ erişim tarihi:13.03.2015

Arabic Management Style and Its Effect on Turkish Management Style

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 15, 7 - 33, 24.12.2015

Öz

The continuity of social life is allied with living in confidence, comfort and welfare. Providing confidence, comfort and welfare is possible by managing numerous people and groups that have different aims, demands, expectations and values in a monolithic manner. Any society's social structure and cultural system that have been in historical process is a sign of how that society will be governed. In other words, the real background of societies' management system is designated by cultural codes about management relations.Stratification and power relations between strong and weak classes are decisive in the main axis of management relations. In this study, the interaction between Arabic management style and Turkish management style that substantially have common religion and cultural systems after tenth century were examined in the light of various historical data and phenomenon

Kaynakça

  • ASLAN, Recep (2014), “İstişarenin Önemi ve Hz.Peygamber’in Uygulamalarından Örnekler”, Anemon, Muş Alparslan ÜniversitesiSosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2 Sayı:1 Haziran: 2014, ss.223-241
  • AVCI, Casim (1998), “Hilâfet” maddesi, Tür- kiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedi- si, Cilt:17, ss. 539-546, İstanbul
  • BIÇAK, Ayhan (2009), Türk Düşüncesi I, Kö- kenler, Dergah Yayınları:429, İstanbul
  • BİLGİSEVEN, Amiran Kurtkan (1985), Din Sosyolojisi, Filiz Kitabevi, İstanbul
  • BİLGİSEVEN,AmiranKurtkan(1990),Türkiye’ de Sosyal Çözülme Tehlikeleri, Filiz Kitabevi, İstanbul
  • Cevdet Paşa, Ahmet (1966), Kısas-ı Enbiya ve Tevarih-i Hulefa, C.1, İstanbul
  • EROĞLU, Feyzullah (2013), Davranış Bilimle- ri, 13. Basım, Beta Yayınları :2998, İs- tanbul
  • FAYDA, Mustafa (1993), “Cahiliye” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:7, ss.17-19,İstanbul
  • FAYDA, Mustafa (2007), “Ömer” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:34, ss,44-51
  • FIĞLALI, Ethem Ruhi (1989), “Ali” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:2, ss.370-373
  • İBN-İ HALDUN (2004), Mukaddime (Çev. Halil Kendir) Birinci Cilt, Yeni Şafak Kültür Armağanı, İstanbul
  • KÖSOĞLU, Nevzat (2013), Hukuka Bağlılık Açısından Eski Türkler’de- İslâm’da ve ÖtükenNeşriyat Yayın Nu:361, İstan- bul 3.Basım
  • KURTKAN, Amiran (1977), Sosyolojik >Açı- dan Tasavvuf ve Laiklik, Kutsun Yayı- nevi, İstanbul
  • NİYAZİ, Mehmet (2013), İslâm Devlet Felsefe- si, 9. Basım, Ötüken Neşriyat, Yayın Nu:210, İstanbul
  • KUTUP,SEYYİD ( 1971), İslâm’da Sosyal Ada- let, Çev. Yaşar Tunagör- Adnan Man- sur, 4.Baskı , Cağaloğlu Yayınları No:11, İstanbul, s.16)
  • MCNEILL, William H. (2006), Dünya Tarihi (Çev. Alâeddin Şenel), 11.Baskı, İmge Kitabevi Yayınları, İstanbul
  • MERDİN, Sadettin (2012), Ahiretin İmkânı ve İsbatı Başlangıçtan Sonsuza, Ozan Ya- yıncılık, İstanbul
  • ÖZBAY, Adem; Reca, Ö.Faruk (2009), Hz. Ali’nin Liderlik Sırları ve Hitabet Sana- tı, Tutku Yayınevi, Ankara
  • SEZEN, Yümni (2015), “Medine Sözleşmesi mi MedineBeyannamesimi?“http://www. yenicaggazetesi.com.tr/konuk-kalem- prof-dr-yumni-sezen-98210h.html; Eri- şim Tarihi: 02.04.2015
  • UĞUR, Mücteba (1979), Hicri 1. Asırda İslâm Toplumu, Çağrı Yayınları, Özlem Kar- deşler Matbaası,İstanbul
  • ÜNAL, Sadettin (2001), “Kâbe” maddesi, Tür- kiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedi- si, Cilt:24, s.19, İstanbul
  • TABATABAİ,Muhammed Hüseyin, “Eski CahiliyeDönemiveİslâmhttp://www.isl amkutuphanesi.com/turkcekitap/onlin e/eski%20cahiliye%20donemi%20ve%2 0islam/ (erişim tarihi:18.03.2015).
  • YAZIR, Muhammed Hamdi (1979),Hak Dini Kur’an Dili, Türkçe Tefsir, Cilt:3, Eser Neşriyat ve Dağıtım.
  • YILDIZ, Hakkı Dursun (1988), “Abbasiler” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedisi, Cilt:1,ss.31-48, İstanbul
  • YİĞİT, İsmail (2007), “Osman” maddesi, Tür- kiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklopedi- si, Cilt:33, ss.438-443
  • YİĞİT, İsmail (1995), “Emeviler” maddesi, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Ansiklo- pedisi, Cilt:11, ss.87-104
  • http://www.frmtr.com/fizik/5474872-isik- kirilmasi-nedir-ne-demek-tanimi- anlami.html; erişim tarihi:13.03.2015
  • http://www.fizikbilimi.gen.tr/isigin-kirilmasi/ erişim tarihi:13.03.2015
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Feyzullah Eroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Eroğlu, F. (2015). Arap Yönetim Tarzı ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi. Yeni Fikir Dergisi, 7(15), 7-33.
AMA Eroğlu F. Arap Yönetim Tarzı ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi. Yeni Fikir Dergisi (YFD). Aralık 2015;7(15):7-33.
Chicago Eroğlu, Feyzullah. “Arap Yönetim Tarzı Ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi”. Yeni Fikir Dergisi 7, sy. 15 (Aralık 2015): 7-33.
EndNote Eroğlu F (01 Aralık 2015) Arap Yönetim Tarzı ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi. Yeni Fikir Dergisi 7 15 7–33.
IEEE F. Eroğlu, “Arap Yönetim Tarzı ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi”, Yeni Fikir Dergisi (YFD), c. 7, sy. 15, ss. 7–33, 2015.
ISNAD Eroğlu, Feyzullah. “Arap Yönetim Tarzı Ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi”. Yeni Fikir Dergisi 7/15 (Aralık 2015), 7-33.
JAMA Eroğlu F. Arap Yönetim Tarzı ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2015;7:7–33.
MLA Eroğlu, Feyzullah. “Arap Yönetim Tarzı Ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi”. Yeni Fikir Dergisi, c. 7, sy. 15, 2015, ss. 7-33.
Vancouver Eroğlu F. Arap Yönetim Tarzı ve Türk Yönetim Tarzı Üzerindeki Etkisi. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2015;7(15):7-33.

YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ

Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas 

www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com


ISSN:1308-941
e-ISSN: 2757-7120