BibTex RIS Kaynak Göster

Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 23, 57 - 70, 22.12.2019

Öz

Birey ve ailenin finansal okuryazarlık düzeyi son yüzyılın önemli başlıklarından biri olmuştur. Özellikle gelişmiş ülkeler uzun zaman önce bu durumun farkına varıp geliştirilmesi için çeşitli önlemler almışlardır. Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, İngiltere ve Avustralya gibi ülkeler finansal okuryazarlık konusunda yoğun çalışmalar yapmaktadırlar. Yapılan çalışmalarda, gerek bireyin tek tek gerekse toplumun bir bütün olarak bu konuda gelişebilmesi için atılan ve atılması gereken adımlar kontrol edilmekte ve ihtiyaç duyulan güncellemeler yapılmaktadır. Finansal Okuryazarlık konusunun önemi, birçok unsurun yanı sıra özellikle küresel kriz ile birlikte ortaya çıkmıştır. Morgage Krizi ile birlikte de hane halklarının birincil sorunlarından biri halini almıştır. Ayrıca devletlerin kendi bireylerini, emeklilik dönemindeki hak edecekleri gelirleri konusunda giderek yalnız bırakması ile birlikte, bireyler parasal konular hakkında eksik bilgilerinin olduğunu fark etmeye başlamışlardır. Bu gelişmeler ışığında tasarruf konusu artık bireyin daha da fazla gündemindedir. Tasarruf ile birlikte, tasarrufların ne şekilde değerlendirileceği, hangi yatırım aracından nasıl faydalanılabileceği konuları da oldukça önem kazanmıştır. Giderek büyüyen ve küreselleşen finansal sistemlerde birçok ve karmaşık seçeneğin olduğu ortamda bireylerin kafalarının karışmaması mümkün değildir. Karşılaştıkları bu sorunun çözümüne dair cevap ise finansal okuryazarlıktır. Sadece tasarruf konularında değil, aile bütçesinin yönetilmesi konularında da finansal okuryazar olmakta fayda vardır. Fatura ödemeleri, vergi ödemeleri, eğitim harcamaları, konut kredileri yaşamımızı sürdürürken karşılaştığımız pek çok sorundan birkaçı, işte karşılaşılan bu sorunları finansal okuryazarlık sayesinde aşabilmemiz mümkün hale gelecektir. Toplumsal açıdan değerlendirildiğinde, finansal konuda bilinçli bireylerin çoğalması toplumsal refahı da beraberinde getirecektir. Ancak bu şekilde topyekün kalkınmanın önü açılacaktır. Birey, devlet ve sivil toplum kuruluşları işbirliği ile finansal okuryazarlık konularında destekler sağlanarak topyekün kalkınma hedefine ulaşma konusunda büyük adımlar atılacaktır

Kaynakça

  • GÖKMEN H. (2012) “Finansal Okuryazarlık” Hiperlink Yayınları, İstanbul
  • Global Financial Education Program (2009) “Financial Literary, Financial Education, Financial Capabilities: Are They Different? Financial Education Update Volume 3, Issue 2, s.1
  • HİLGERT M. ve HOGART J. (2002) “Financial Knowledge, Expirience and Learning Preferences: Premiminary Results From A New Survey on Financial Literacy”. Consumer Inteests Annual
  • İÇKE B.T. (2017) “Finansal Okuryazarlık – Finansın Dilinden Anlıyor musunuz?”, Beta Yayınları, İstanbul
  • LAZAYERİ A. (2012) “From Finanzial Litaracy to Financial Capability: An Imprtant Shift For Poverty Reduvtion” www.ruralfinance.org (15.2.2010)
  • MADURA J. (2004) “Personal Finance” Second Edition,Pearson-Addison Wesley, Boston
  • ORTON L. (2007) “Finansal Literacy: Lesons From International Experince”, CPRN Research Peport (Canadian Policy Research Networks)
  • OECD (2005) “Improving Financial Literacy: Analysis oh Issues and Policies”, OECD Publishing President’s Advisory Concil on Financial Capability (2012) “ Creating Financially Capable Commubities: A Resource Guide”
  • REMUND D.L. (2010) “Financial Literacy Explicated: The Case for A Cleared Definition in An lncreasingly Complex Economy” Vol: 44, No.2
  • REMUND D.L. (2012) “Financial Literacy Explicated: The Case for A Cleared Definition in An lncreasingly Complex Economy” Vol: 44, No.2
  • Sohn s. et al. (2012) “Adolescents’ Financial Literacy: The Role of Financial Socialization Agents, Financial experiences, and Money Attitudes In S haping Financial Literacy Among South Korean Youth” Journal of Adolescence
  • TURGUT H. (2006) “Parasal Zeka” Varlık Yayınları, İstanbul

New Reading Of Family Budget: Financial Literacy

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 23, 57 - 70, 22.12.2019

Öz

The financial literacy level of the individual and the family has been one of the important topics of the last century. Especially developed countries have taken various measures to realize this situation long ago. Countries such as the United States, Canada, the United Kingdom and Australia are working on financial literacy. In the studies carried out, the steps taken and the necessary steps to be taken in order for the individual to develop in this regard as a whole and the society as a whole are checked and updates are made as needed. The importance of Financial Literacy has emerged with the global crisis as well as many other factors. Together with the Morgage Crisis, it has become one of the primary problems of the households. In addition, as individuals began to become lonely about their income during retirement, individuals began to realize that they had incomplete information about monetary issues. Savings are now on the agenda of the individual. In addition to the savings, the way in which the savings are evaluated and the ways in which the investment tool can be used has gained importance. It is not possible for individuals to be confused in an environment where there are many and complex options in the growing and globalized financial systems. The answer to this problem is Financial Literacy. Financial literacy is useful not only in saving matters but also in managing the family budget. Some of the many problems we encounter while maintaining our life, such as invoice payments, tax payments, education expenditures, housing loans, will be able to overcome these problems through financial literacy. When evaluated socially, the proliferation of conscious individuals on the financial issue will bring along social welfare. Only in this way will the development of total development be opened. Great steps will be taken in achieving the overall development goal by providing support to individuals, state and non-governmental organizations and financial literacy

Kaynakça

  • GÖKMEN H. (2012) “Finansal Okuryazarlık” Hiperlink Yayınları, İstanbul
  • Global Financial Education Program (2009) “Financial Literary, Financial Education, Financial Capabilities: Are They Different? Financial Education Update Volume 3, Issue 2, s.1
  • HİLGERT M. ve HOGART J. (2002) “Financial Knowledge, Expirience and Learning Preferences: Premiminary Results From A New Survey on Financial Literacy”. Consumer Inteests Annual
  • İÇKE B.T. (2017) “Finansal Okuryazarlık – Finansın Dilinden Anlıyor musunuz?”, Beta Yayınları, İstanbul
  • LAZAYERİ A. (2012) “From Finanzial Litaracy to Financial Capability: An Imprtant Shift For Poverty Reduvtion” www.ruralfinance.org (15.2.2010)
  • MADURA J. (2004) “Personal Finance” Second Edition,Pearson-Addison Wesley, Boston
  • ORTON L. (2007) “Finansal Literacy: Lesons From International Experince”, CPRN Research Peport (Canadian Policy Research Networks)
  • OECD (2005) “Improving Financial Literacy: Analysis oh Issues and Policies”, OECD Publishing President’s Advisory Concil on Financial Capability (2012) “ Creating Financially Capable Commubities: A Resource Guide”
  • REMUND D.L. (2010) “Financial Literacy Explicated: The Case for A Cleared Definition in An lncreasingly Complex Economy” Vol: 44, No.2
  • REMUND D.L. (2012) “Financial Literacy Explicated: The Case for A Cleared Definition in An lncreasingly Complex Economy” Vol: 44, No.2
  • Sohn s. et al. (2012) “Adolescents’ Financial Literacy: The Role of Financial Socialization Agents, Financial experiences, and Money Attitudes In S haping Financial Literacy Among South Korean Youth” Journal of Adolescence
  • TURGUT H. (2006) “Parasal Zeka” Varlık Yayınları, İstanbul
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Ebru Bozçelik

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Bozçelik, E. E. (2019). Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık. Yeni Fikir Dergisi, 11(23), 57-70.
AMA Bozçelik EE. Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık. Yeni Fikir Dergisi (YFD). Aralık 2019;11(23):57-70.
Chicago Bozçelik, Emine Ebru. “Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık”. Yeni Fikir Dergisi 11, sy. 23 (Aralık 2019): 57-70.
EndNote Bozçelik EE (01 Aralık 2019) Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık. Yeni Fikir Dergisi 11 23 57–70.
IEEE E. E. Bozçelik, “Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık”, Yeni Fikir Dergisi (YFD), c. 11, sy. 23, ss. 57–70, 2019.
ISNAD Bozçelik, Emine Ebru. “Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık”. Yeni Fikir Dergisi 11/23 (Aralık 2019), 57-70.
JAMA Bozçelik EE. Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2019;11:57–70.
MLA Bozçelik, Emine Ebru. “Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık”. Yeni Fikir Dergisi, c. 11, sy. 23, 2019, ss. 57-70.
Vancouver Bozçelik EE. Aile Bütçesinin Yeni Okuması: Finansal Okuryazarlık. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2019;11(23):57-70.

YENİ FİKİR ULUSLARARASI AKADEMİK FİKİR ARAŞTIRMA DERGİSİ

Yeni Fikir International Journal of Academic Research and Ideas 

www.yenifikirdergisi.com / yenifikirjournal@gmail.com


ISSN:1308-941
e-ISSN: 2757-7120