Yıl 2020, Cilt 12 , Sayı 25, Sayfalar 19 - 32 2020-11-22

Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması
Ethnographic Research of Demand Factors for Psychological Counseling Services

Mustafa Şeref AKIN [1]


Arz ve talep kanununa göre bir malın fiyatı düştüğünde talep artacaktır. Ancak profesyonel hizmetlerde hukuki, mali... hizmetin kalitesinin değişmesi ve önceden ölçülememesinden fiyat dışındaki diğer faktörler talepte önemli rol oynamaktadır. Makalede profesyonel hizmetlerden psikolojik danışma hizmetine olan talep faktörleri incelenmekte ve piyasaya girişte izlenmesi gereken stratejiler belirlenmektedir. Psikolojik danışma hizmetine olan talep faktörleri etnografik araştırmalarla ortaya çıkartılmaktadır. Yarı yapılandırılmış mülakat ile 7 danışana geçirmiş oldukları süreci detaylıca anlatmaları istenmiştir. Psikolojik danışma hizmeti üzerinden gerçekleştirilen etnografik araştırma danışanların özeline dair hassas bir konu olmasından dolayı oldukça zorken, seçim sürecini detaylı olarak göstermesi açısından avantajlıdır. Danışanların psikolojik danışma hizmeti almayı düşündüklerinde psikolojik danışmanları nasıl taradıkları, sonrasında devam etme ve sonlandırma kararlarını nasıl aldıkları incelenmektedir. Danışanlar psikolojik danışmanı seçme döneminde maliyeti öncelememiştir. Psikolojik danışma hizmetine talebi oluşturan en önemli faktör referanstır. Sektörde talep çevre faktörüne bağlıdır. Reklam, bilgilendirme gibi halkla ilişkiler yönetimi çalışmamaktadır. Mevcut danışmanları referans olmaları yanında psikoloğun çalıştığı kurumda etkin olabilmektedir. Her tatmin edilmiş danışan katlayarak yeni danışanları getirmektedir. Danışan psikolojik danışma hizmeti aldığı uzmandan vazgeçmemektedir. Psikolojik danışma hizmetini erken sonlandırma sebepleri iyileşme, lokasyon değiştirme, maddi yük ve kendi başına durabilme denemesidir. Yeni başlayan bir psikolojik danışmanın mevcut danışanlara iyi hizmet sunması ve kuvvetli bir kurum içinde başlaması dikkat etmesi gereken hususlardır. Danışmadan önce yaşanan olumsuz duygular kişiden kişiye değişim göstermektedir. Psikolojik danışmadan sonra kazanılan en önemli değişim düşünme biçiminde olmaktadır. Danışanlar aynı olaya farklı yorum yapabilme yeteneğini kazanmaktalar. Danışanlar Türkiye’de psikolojik danışma hizmeti alma yönündeki ön yargılardan dolayı çevreleriyle süreci paylaşmadıklarını ve çevrelerinden eleştiri aldıklarını ifade etmişlerdir
Demand will increase when the price of a good falls according to the law of supply and demand. However, factors other than the price play an important role in service demand. Notably, the quality of professional services i.e., legal, financial varies and cannot be measured in advance. In the article, the demand factors of psychological counseling services as a professional service are examined, and strategies to be followed in entering the market are determined. The demand factors for psychological service are revealed by ethnographic research, which is a challenging subject due to the sensitive issues but offers advantages in showing the selection process in detail. In ethnographic studies, real events and circumstances of people are examined. With a semi-structured interview, 7 counselees were asked to explain in detail the process they went through. The user's behaviors cannot be understood in depth with questionnaires, focus groups, and research reports, which are other qualitative and quantitative methods. It is examined how the clients scan psychologists when they think of receiving psychological services and how they decide to continue and quit. The most crucial factor in demand in psychological service is the reference. Demand in the sector depends on the environmental aspect. Public relations management, such as advertisement and information, does not work. In addition to being a reference to their current counselors, the institution where the psychologist works can be effective. Every satisfied client folds up to bring new clients. The counselee emotionally attaches to the psychology counselor and never thinks to change. Reasons for quitting psychological counseling service are recovery, change of location, financial burden, and attempting to stand alone. It is important that a new psychological counselor should provide good service to existing counselees and start in a reputable institution. Negative feelings before counseling vary from person to person. The most critical change gained after psychological counseling is the evolution of the way of thinking. They gain the ability to comment differently on the same event. The article also discusses prejudices toward seeking psychological services in Turkey
Birincil Dil tr
Konular Edebiyat
Bölüm Research Article
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-1850-9118
Yazar: Mustafa Şeref AKIN
Kurum: ERZİNCAN BİNALİ YILDIRIM ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 19 Ekim 2020
Kabul Tarihi : 16 Mayıs 2021
Yayımlanma Tarihi : 22 Kasım 2020

Bibtex @araştırma makalesi { yenifikirjournal923223, journal = {Yeni Fikir Dergisi}, issn = {1308-9412}, eissn = {2757-7120}, address = {Hasanefendi- Ramazanpaşa Mahallesi 23 Sokak No 12 Kat 2 Efeler}, publisher = {Yeni Fikir Stratejik Araştırmalar Derneği}, year = {2020}, volume = {12}, pages = {19 - 32}, doi = {}, title = {Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması}, key = {cite}, author = {Akın, Mustafa Şeref} }
APA Akın, M . (2020). Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması . Yeni Fikir Dergisi , 12 (25) , 19-32 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yenifikirjournal/issue/61758/923223
MLA Akın, M . "Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması" . Yeni Fikir Dergisi 12 (2020 ): 19-32 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/yenifikirjournal/issue/61758/923223>
Chicago Akın, M . "Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması". Yeni Fikir Dergisi 12 (2020 ): 19-32
RIS TY - JOUR T1 - Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması AU - Mustafa Şeref Akın Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Yeni Fikir Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 19 EP - 32 VL - 12 IS - 25 SN - 1308-9412-2757-7120 M3 - UR - Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Yeni Fikir Dergisi Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması %A Mustafa Şeref Akın %T Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması %D 2020 %J Yeni Fikir Dergisi %P 1308-9412-2757-7120 %V 12 %N 25 %R %U
ISNAD Akın, Mustafa Şeref . "Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması". Yeni Fikir Dergisi 12 / 25 (Kasım 2020): 19-32 .
AMA Akın M . Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması. Yeni Fikir Dergisi (YFD). 2020; 12(25): 19-32.
Vancouver Akın M . Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması. Yeni Fikir Dergisi. 2020; 12(25): 19-32.
IEEE M. Akın , "Psikolojik Danışma Hizmetlerine Talep Faktörlerinin Etnografik Araştırması", Yeni Fikir Dergisi, c. 12, sayı. 25, ss. 19-32, Kas. 2020