BibTex RIS Kaynak Göster

The Use And Impact Of Words On Social Media

Yıl 2017, Sayı: 2, 43 - 52, 01.09.2017

Öz

Love and hate are the two dichotomies of life for centuries. With the impact of the media the real meaning beneath the concepts disappeared in the last decade and minimized into the reflections of the first sight. The events, situations or values presented through the social media had a huge impact on the groups and individuals as to position them to reflect their opinion immediately and almost in a compulsory way. Once receiving a message, the individual finds himself/herself on the way to consider it somewhat ‘seriously’ as to ask “friend or foe” as in the old times. It is simplified to the point of a positive or negative positioning of the self. The way the people concentrate on the hate speech and the other mean words in comparison to the better vocabulary would be analyzed. On one hand the paper evaluates how difficult it is to oversimplify the feelings and reactions into two different angles and on the other hand all the reflections are collected as the data to show this dichotomy. This paper also concentrates on the current statistics social media such as Twitter, Facebook, Youtube and Instagram.

Kaynakça

  • Cabanac, Michel (2002). “What is emotion?”, Behavioural Processes, Elsevier, 60(2):69-83.
  • Cannon, Walter B.(1929). “Organization for Physiological Homeostasis”. Physiological Reviews. American Physiological Society, 9 (3): 399-421.
  • Carlson, Neil (2013). Physiology of Behavior. Emotion, 11th Edition. USA: Pearson.
  • Gaulin, Steven J. C. and Donald H. McBurney (2003). Evolutionary Psychology, Prentice Hall, 121-142.
  • Gunduz, U. & Caglayan, I. & Pembecioglu, N.(2013): “Future of Journalism: Dissemination of Innovations and Social Media Horizons”,10th International Symposium Communication in the Millennium, Istanbul, May 24-26 2012, Proceeding Book, 167-188
  • Gunduz, U. & Pembecioglu, N.(2014): “The Role of Social Media in the Sharing and Delivery of Authoritative and Governmental Issues”, European Journal of Research on Education, Special Issue: Contemporary Studies in Social Science,ISSN: 2147-6284, 24-40.
  • Hainla, Liis(2017) “21 Social Media Marketing Statistics You Need to Know in 2017”, https:// www.dreamgrow.com/21-social-media-marketing-statistics/, Date of Access: 7 June 2017.
  • Handel, Steven. (2011) “Classification of Emotions”, http://www.theemotionmachine.com/ classification-of-emotions, Date of access: 24 May 2011.
  • James, William (1884). “What Is an Emotion?”, Mind. 9 (34): 188-205.
  • Plutchik, R (2001). “Nature of emotions”, American Scientist. 89 (4): 344-350.
  • Scherer, K. R. (2005). “What are emotions? And how can they be measured?”, Social Science Information, London: Sage Publications, 44 (4): 695-729

Sosyal Medyada Sözcüklerin Kullanımı ve Etkisi

Yıl 2017, Sayı: 2, 43 - 52, 01.09.2017

Öz

Sevgi ve nefret, insan hayatında yüzyıllardır yer bulan iki tezat duygudur. Kavramlar, medyanın etkisiyle birlikte son on yıl içerisinde gerçek anlamlarını yitirmişler ve ilk bakışta elde edilen yansımaların yüklediği anlamla kısıtlanmışlardır. Sosyal medya ile sunulan etkinlikler, durumlar veya değerler, gruplar ve bireyler üzerinde büyük bir etkiye sahiptirler ve burada amaç, bu kimseleri görüşlerini kısa sürede ve neredeyse zorunlu bir kapsam altında yansıtabilecekleri bir konuma yerleştirmektir. Bireyler bir mesaj aldıktan sonra, eski zamanlarda olduğu gibi mesajın “dostça mı yoksa düşmanca mı” olduğuna karar vermek için kendilerini “ciddi şekilde” düşünürken bulurlar. Bu durum, bireyin kendisini olumlu ya da olumsuz olarak konumlandırmasıyla sade bir hâl almaktadır. Bireylerin daha iyi bir sözcük dağarcığına nazaran nefret söylemine ve diğer kaba sözcüklere odaklanma biçimleri analiz edilmektedir. Bu çalışmada, iki farklı açıdan duyguların ve tepkilerin gereğinden fazla sadeleştirilmesinin ne kadar zor olduğu değerlendirilirken, diğer yandan, tüm yansımalar bu tezatlığın ortaya konması için birer veri olarak toplanmaktadır. Bu çalışmada ayrıca Twitter, Facebook, Youtube ve Instagram gibi sosyal medya platformlarına ilişkin güncel istatistiklere de yoğunlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Cabanac, Michel (2002). “What is emotion?”, Behavioural Processes, Elsevier, 60(2):69-83.
  • Cannon, Walter B.(1929). “Organization for Physiological Homeostasis”. Physiological Reviews. American Physiological Society, 9 (3): 399-421.
  • Carlson, Neil (2013). Physiology of Behavior. Emotion, 11th Edition. USA: Pearson.
  • Gaulin, Steven J. C. and Donald H. McBurney (2003). Evolutionary Psychology, Prentice Hall, 121-142.
  • Gunduz, U. & Caglayan, I. & Pembecioglu, N.(2013): “Future of Journalism: Dissemination of Innovations and Social Media Horizons”,10th International Symposium Communication in the Millennium, Istanbul, May 24-26 2012, Proceeding Book, 167-188
  • Gunduz, U. & Pembecioglu, N.(2014): “The Role of Social Media in the Sharing and Delivery of Authoritative and Governmental Issues”, European Journal of Research on Education, Special Issue: Contemporary Studies in Social Science,ISSN: 2147-6284, 24-40.
  • Hainla, Liis(2017) “21 Social Media Marketing Statistics You Need to Know in 2017”, https:// www.dreamgrow.com/21-social-media-marketing-statistics/, Date of Access: 7 June 2017.
  • Handel, Steven. (2011) “Classification of Emotions”, http://www.theemotionmachine.com/ classification-of-emotions, Date of access: 24 May 2011.
  • James, William (1884). “What Is an Emotion?”, Mind. 9 (34): 188-205.
  • Plutchik, R (2001). “Nature of emotions”, American Scientist. 89 (4): 344-350.
  • Scherer, K. R. (2005). “What are emotions? And how can they be measured?”, Social Science Information, London: Sage Publications, 44 (4): 695-729
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Uğur Gündüz Bu kişi benim

Nilüfer Pembecioğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gündüz, U., & Pembecioğlu, N. (2017). The Use And Impact Of Words On Social Media. Yeni Medya(2), 43-52.