Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir E-Ticaret Stratejisi: İçerik Pazarlaması

Yıl 2020, Sayı: 8, 25 - 40, 28.08.2020

Öz

Bir e-ticaret strateji olan içerik pazarlaması açıkça belirlenmiş hedef tüketici kitlesinin ilgisini çeken konularda bilgi değerine sahip, fayda sağlayan ve süreklilik arz edecek biçimde üretilen alakalı içeriğin oluşturulması ve dağıtılması anlamına gelmektedir. İçerik pazarlaması yöntemleri günümüz yeni iletişim teknolojileri çağında firmaların sürdürülebilir bir pazarlama başarısı elde edebilmeleri için bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu zorunluluktan yola çıkarak çalışma bir e-ticaret stratejisi olarak içerik pazarlamasının araştırma, strateji, üretim, uygulama ve tanıtım yöntemleri üzerinde durmayı, e-ticaret platformlarında ne tür içeriklerin üretilebileceğini başarılı markaların içerik pazarlaması örnekleriyle anlatmayı ve içerik pazarlamasının nasıl olması gerektiğini açıklamayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Adobe, (2017). Creative Meet Up Live Stream, https://youtu.be/DzUJ9OFxR08, Erişim Tarihi: 20.11.2017.
  • Aghaei, S., Nematbakhsh, M. A. ve Farsani, H. K., (2012). “Evolution of the World Wide Web: From Web 1.0 to Web 4.0”, International Journal of Web & Semantic Technology. Vol.3, No.1, 1-10.
  • Altaş, Anıl, (2010). E-ticaret: Satışta Tsunami Etkisi, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • Bannerman, Natalie, (25 Mart 2020). "Women are 20% less likely to use mobile internet than men, says report, https://www.capacitymedia.com/articles/3825170/women-are-20-less-likely-to-use-mobile-internet-than-men-says-report, Erişim Tarihi: 24.05.2020.
  • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, (2019). Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Üç Aylık Pazar Verileri Raporu 2019: 4. Çeyrek, https://btk.gov.tr/uploads/pages/pazar-verileri/4-ceyrekraporu-2019-final.pdf, Erişim Tarihi: 28.05.2020.
  • Bullas, Jeff, (2013). Red Bull: Is This The Top Content Marketing Company In The World?,http://www.jeffbullas.com/is-this-the-top-content-marketing-company-in-the-world/, Erişim Tarihi: 9.11.2017.
  • Content Marketing Institute, What Is Content Marketing, http://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/, Erişim Tarihi: 8.11.2017. Content Marketing Institute, (2016). B2B Content Marketing 2017: Benchmarks, Budgets&Trends North America, http://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2016/09/2017_B2B_Research_FINAL.pdf, (Erişim Tarihi: 8.11.2017)
  • Demand Metric, Infographic: Content Marketing, https://www.demandmetric.com/content/infographic-content-marketing, Erişim Tarihi: 14.11.2017. Expert System, (2017). Main Features of Web 3.0, www.expertsystem.com/web-3-0/ 5, Erişim Tarihi: 8.11.2017.
  • Lampitt, Brett, (2012). How the Michelin Guide Inspired Chefs Worldwide, http://www.telegraph.co.uk/sponsored/motoring/driving-routes/9625036/michelin-guide-restaurant-chefs.html, Erişim Tarihi: 9.11.2017.
  • Lieb, Rebecca, (2012). Content Marketing: Think Like a Publisher-How to Use Content to Market Online and in Social Media, USA: Que Publishing. Malone, Ryan, (2012). Five Components of an Integrated Content Marketing Plan. https://www.smartbugmedia.com/blog/five-components-of-an-integrated-content-marketing-plan, Erişim Tarihi: 20.11.2017.
  • McMillen, Jacob, (2016). 6 Exceptional Content Marketing Examples You Should Emulate In 2016, https://ahrefs.com/blog/content-marketing-examples/, Erişim Tarihi: 20.11.2017.
  • Mucuk, İsmet, (2004). Pazarlama İlkeleri ve Örnek Olaylar, İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Öztürk, Ayşe Betül, (2016). E-ticaret Sektörü, İktisadi Araştırmalar Bölümü:Eylül 2016, Türkiye İş Bankası, https://ekonomi.isbank.com.tr/ContentManagement/Documents/sr201609_e-ticaretsektoru.pdf, Erişim Tarihi: 26.05.2020.
  • Prabhaker, P. R., Goldhar, J. D. ve Lei, D., (1995). "Marketing Implications of Newer Manufacturing Technologies" Journal of Business & Industrial Marketing. Vol.10, No.2, 48-58.
  • Pulizzi, Joe, (2012). 2013 B2C Content Marketing Research: Benchmarks, Budgets and Trends, http://contentmarketinginstitute.com/2012/11/2013-b2c-consumer-content-marketing/, Erişim Tarihi: 19.11.2017.
  • Pulizzi, Joe, (2013). What Content Marketing's History Means for Its Future, http://contentmarketinginstitute.com/2013/09/content-marketing-history-and-future/, Erişim Tarihi: 9.11.2017.
  • TÜİK, (2019). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması 2019, http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1028, Erişim Tarihi: 24.05.2020.
  • TÜBİSAD, Deloitte, Similar Web, İnveon, (Nisan 2020). Türkiye’de E-Ticaret: 2019 Pazar Büyüklüğü, https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/technology-media-and-telecommunications/articles/turkiyede-e-ticaret-2019-pazar-buyuklugu.html, Erişim Tarihi: 24.05.2020.
  • TÜSİAD ve Deloitte Digital, (2019). "E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar: 2019", https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consumer-business/e-ticaretin-gelisimi-sinirlarin-asilmasi-ve-yeni-normlar.pdf, Erişim Tarihi: 25.05.2020.
  • Vargo, L. S., Maglio, P. P., ve Akaka, A. M., (2008). “On value and value co-creation: A service systems and service logic perspective”, European Management Journal, Volume: 26, Issue:3, 145-152.
  • Vaynerchuk, Gary, (2014). Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikâye Anlatmak, (Çev.) Mirel Benveniste, İstanbul: MediaCat Kitapları.
  • We Are Social, (2020). Digital 2020: Global Digital Overview, https://wearesocial.com/digital-2020, Erişim Tarihi: 24.05.2020.
  • Wilkie L. William, Moore S. Elizabeth, (2012). "Expanding Our Understanding Of Marketing In Society", Journal of the Academy of Marketing Science, Volume 40, Issue:1, 53-73.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Betül Yeniçeri

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 29 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Yeniçeri, B. (2020). Bir E-Ticaret Stratejisi: İçerik Pazarlaması. Yeni Medya, 2020(8), 25-40.