Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

New Media Control and Capital: Commercialization of Privacy and the Problem of Access

Yıl 2020, Sayı: 8, 1 - 9, 28.08.2020

Öz

İnternet ve yeni medya sitelerinin ifade özgürlüğü ve demokratik katılımın önündeki geleneksel engelleri zayıflattığı yaygın olarak kabul edilmektedir. İnternet, iletişim alanında devrimci ve katılımcı bir gelişme olarak görülmektedir. Genel olarak, çevrimiçi ağların çeşitli toplumsal ve bireysel amaçlar için kullanılabileceği ve insanların kendi gizliliklerini açığa vurmadan çevrimiçi ağları kullanabilecekleri düşünülmektedir. En yaygın görüş ise insanların İnternette kendilerini daha kolay ve özgür bir şekilde ifade ettikleridir. Bununla birlikte, herkesin İnternete sınırsız erişimi yoktur ve erişimi olanlar arasında okuryazarlık, kabiliyet, hız vs. açısından önemli eşitsizlikler ve farklılıklar bulunmaktadır. Bu tartışmalara dayalı olarak bu makalede şu sorulara cevap aranmaktadır: Çevrimiçi erişim ve gizlilik açısından yeni medyanın temel sorunları nelerdir? Egemen gözetim biçimlerini ve yeni medya vasıtasıyla sermaye birikimini dikkate alarak gizlilik ve erişimin mevcut biçimlerini nasıl anlayabiliriz? Bu sorulara verilen yanıtlara bağlı olarak yeni medyayı iletişim alanında gerçek bir ilerleme olarak görebilir miyiz? Bu makale, İnternete ve yeni medyaya kuramsal yaklaşımları gizlilik ve erişimle ilgili eleştirel görüşler üzerinde odaklanarak değerlendirmektedir.

Kaynakça

  • Allmer, T. (2013). “Critical Internet Privacy Studies”, Fast Capitalism, 10(1), pp. 71-80.
  • Fuchs, C. (2010a). “Class, Knowledge and New Media”, Media, Culture and Society, 32(1), pp. 141-150.
  • Fuchs, C. (2010b). “The Political Economy of Privacy on Facebook”, Television & Media, 13(2), pp. 139-159.
  • Fuchs, C. (2013). “Social Media and Capitalism”, In Producing the Internet. Critical Perspectives of Social Media, ed. by Tobias Olsson, pp. 25-44. Göteborg: Nordicom.
  • Fuchs, C. (2014). “Digital Prosumption Labour on Social Media in the Context of the Capitalist Regime of Time”, Time & Society, 23(1), pp. 97-123.
  • Fuchs, C. and Sevignani, S. (2013). “What is Digital Labour? What is Digital Work? What’s their Difference? And why do these Questions Matter for Understanding Social Media?”, tripleC, 11(2), pp. 237-293.
  • Chiristensen, M. (2016). “Cultures of Surveillance. Privacy and Compliant Exchange”, Nordicom Review, 37(special issue), pp. 177-182. Georgalou, M. (2016). “‘I Make the Rules on My Wall’: Privacy and Identity Management Practices on Facebook”, Discourse and Communication, Vol 10(1), pp. 40-61.
  • Haight, M., Quan-Haase, A. and Corbett, B. A. (2014). “Revisiting the Digital Divide in Canada: The Impact of Demographic Factors on Access to the Internet, Level of Online Activity, and Social Networking Site Usage”, Information, Communication and Society, 17(4), pp. 503-519.
  • Micheli, M. (2016). “Social Networking Sites and Low-Income Teenagers: Between Opportunity and Inequality”, Information, Communication & Society, 19(5), pp. 565-581.
  • Montgomery, K. C. (2015). “Youth and Surveillance in the Facebook era: Policy Interventions and Social Implications”, Telecommunications Policy, 39, pp. 771-786.
  • Quinn, K. (2016). “Why We Share: A Uses and Gratifications Approach to Privacy Regulation in Social Media Use”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, 60(1), pp. 61-86.
  • Schyff, K.V.D., Flowerday, S., & Furnell, S. (2020). “Duplicitous Social Media and Data Surveillance: An Evaluation of Privacy Risk”, Computers and Security, 94. https://doi.org/10.1016/j.cose.2020.101822. Erişim Tarihi: 10.04.2020.
  • Sourbati, M. (2012). “Disabling Communications? A Capabilities Perspective on Media Access, Social Inclusion and Communication Policy", Media, Culture & Society, 34(5), pp. 571-587.
  • Van Dijck, J. (2009). “Users like you? Theorizing Agency in User-Generated Content”, Media, Culture & Society, 31(1), pp. 41-58.
  • West, S. M. (2017). “Data Capitalism: Redefining the Logics of Surveillance and Privacy”, Business & Society. https://doi.org/10.1177/0007650317718185. Erişim Tarihi: 17.04.2020.
  • Zhou, B. (2011). “New Media Use and Subjective Social Status”, Asian Journal of Communication, 21(2), pp. 133-149.

New Media Control and Capital: Commercialization of Privacy and the Problem of Access

Yıl 2020, Sayı: 8, 1 - 9, 28.08.2020

Öz

İnternet ve yeni medya sitelerinin ifade özgürlüğü ve demokratik katılımın önündeki geleneksel engelleri zayıflattığı yaygın olarak kabul edilmektedir. İnternet, iletişim alanında devrimci ve katılımcı bir gelişme olarak görülmektedir. Genel olarak, çevrimiçi ağların çeşitli toplumsal ve bireysel amaçlar için kullanılabileceği ve insanların kendi gizliliklerini açığa vurmadan çevrimiçi ağları kullanabilecekleri düşünülmektedir. En yaygın görüş ise insanların İnternette kendilerini daha kolay ve özgür bir şekilde ifade ettikleridir. Bununla birlikte, herkesin İnternete sınırsız erişimi yoktur ve erişimi olanlar arasında okuryazarlık, kabiliyet, hız vs. açısından önemli eşitsizlikler ve farklılıklar bulunmaktadır. Bu tartışmalara dayalı olarak bu makalede şu sorulara cevap aranmaktadır: Çevrimiçi erişim ve gizlilik açısından yeni medyanın temel sorunları nelerdir? Egemen gözetim biçimlerini ve yeni medya vasıtasıyla sermaye birikimini dikkate alarak gizlilik ve erişimin mevcut biçimlerini nasıl anlayabiliriz? Bu sorulara verilen yanıtlara bağlı olarak yeni medyayı iletişim alanında gerçek bir ilerleme olarak görebilir miyiz? Bu makale, İnternete ve yeni medyaya kuramsal yaklaşımları gizlilik ve erişimle ilgili eleştirel görüşler üzerinde odaklanarak değerlendirmektedir.

Kaynakça

  • Allmer, T. (2013). “Critical Internet Privacy Studies”, Fast Capitalism, 10(1), pp. 71-80.
  • Fuchs, C. (2010a). “Class, Knowledge and New Media”, Media, Culture and Society, 32(1), pp. 141-150.
  • Fuchs, C. (2010b). “The Political Economy of Privacy on Facebook”, Television & Media, 13(2), pp. 139-159.
  • Fuchs, C. (2013). “Social Media and Capitalism”, In Producing the Internet. Critical Perspectives of Social Media, ed. by Tobias Olsson, pp. 25-44. Göteborg: Nordicom.
  • Fuchs, C. (2014). “Digital Prosumption Labour on Social Media in the Context of the Capitalist Regime of Time”, Time & Society, 23(1), pp. 97-123.
  • Fuchs, C. and Sevignani, S. (2013). “What is Digital Labour? What is Digital Work? What’s their Difference? And why do these Questions Matter for Understanding Social Media?”, tripleC, 11(2), pp. 237-293.
  • Chiristensen, M. (2016). “Cultures of Surveillance. Privacy and Compliant Exchange”, Nordicom Review, 37(special issue), pp. 177-182. Georgalou, M. (2016). “‘I Make the Rules on My Wall’: Privacy and Identity Management Practices on Facebook”, Discourse and Communication, Vol 10(1), pp. 40-61.
  • Haight, M., Quan-Haase, A. and Corbett, B. A. (2014). “Revisiting the Digital Divide in Canada: The Impact of Demographic Factors on Access to the Internet, Level of Online Activity, and Social Networking Site Usage”, Information, Communication and Society, 17(4), pp. 503-519.
  • Micheli, M. (2016). “Social Networking Sites and Low-Income Teenagers: Between Opportunity and Inequality”, Information, Communication & Society, 19(5), pp. 565-581.
  • Montgomery, K. C. (2015). “Youth and Surveillance in the Facebook era: Policy Interventions and Social Implications”, Telecommunications Policy, 39, pp. 771-786.
  • Quinn, K. (2016). “Why We Share: A Uses and Gratifications Approach to Privacy Regulation in Social Media Use”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, 60(1), pp. 61-86.
  • Schyff, K.V.D., Flowerday, S., & Furnell, S. (2020). “Duplicitous Social Media and Data Surveillance: An Evaluation of Privacy Risk”, Computers and Security, 94. https://doi.org/10.1016/j.cose.2020.101822. Erişim Tarihi: 10.04.2020.
  • Sourbati, M. (2012). “Disabling Communications? A Capabilities Perspective on Media Access, Social Inclusion and Communication Policy", Media, Culture & Society, 34(5), pp. 571-587.
  • Van Dijck, J. (2009). “Users like you? Theorizing Agency in User-Generated Content”, Media, Culture & Society, 31(1), pp. 41-58.
  • West, S. M. (2017). “Data Capitalism: Redefining the Logics of Surveillance and Privacy”, Business & Society. https://doi.org/10.1177/0007650317718185. Erişim Tarihi: 17.04.2020.
  • Zhou, B. (2011). “New Media Use and Subjective Social Status”, Asian Journal of Communication, 21(2), pp. 133-149.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Himmet Hülür 0000-0002-5863-4976

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2020
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Hülür, H. (2020). New Media Control and Capital: Commercialization of Privacy and the Problem of Access. Yeni Medya, 2020(8), 1-9.