Haber mizampajı okuyucunun hangi haberlere yoğunlaşacağının mimarisidir. Bu çalışmada, geleneksel medya temsilcisi olan gazetedeki haber mizanpajının, yeni medya internet gazeteciliğindeki dönüşümü incelenmiştir. Bu incelemede gazete ve internet haber sitesi kıyaslaması örnek olarak seçilen haberler üzerinden yapılmıştır. Örnekler, Hürriyet Gazetesi ve internet haber sitesi uzantısı olan hurriyet.com.tr de yer alan haberlerdir. Bu haberler mizanpajın/tasarımın nesneleri olan başlık, gövde metni, fotoğraf kullanımı ve tipografi (yazı karakteri) üzerinden kıyaslanmıştır. Böylece dönüşüm sürecinin hangi aşamada olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 6 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.