Bu çalışma literatüre dayalı değerlendirme içeren bir çalışma olup, masaüstü sömürgecilik kavramı ekseninde birer masaüstü sömürgecilik uygulamaları olan ücretsiz e-posta uygulaması ve güvenlik sorunları, e-kitap uygulaması, uluslararası ekonominin oyuncularından bir diğeri olan yazılım firmalarının pazarlama stratejileri ele alınmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde askeri sömürgecilikten masaüstü sömürgeciliğe geçilen süreçte ekonomik yapıdaki değişim, kapitalizmin aşırı üretim krizleri ve küresel ölçekte yeniden yapılanması, neo-liberalizmin küresel olarak hegemonik duruma gelmesi açıklanmıştır. İkinci bölümde e-uygulamalar ve yazılımlar aracılığıyla nasıl kitlelerin düşüncelerine, yakın çevresine ait bilgilere ulaşılarak büyük şirketlerin pazarlama stratejileri oluşturduğuna ayrıca şahsi bilgilerin araştırma yapan diğer şirketlere nasıl pazarlandığına yer verilmiştir. Üçüncü bölüm olan sonuç kısmındaysa yaşamın her alanını ticarileştiren ve metalaştıran küresel dayatmalar karşısında yeni iletişim teknolojilerinin yazılım ya da uygulamalarıyla mücadele yöntemi, olanakları üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Şubat 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 7 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.