Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

New Media, Society and Political Communication

Yıl 2020, Sayı: 9, 147 - 155, 30.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Akdal, T. (2020). Haber ve Demokrasi İlişkisinde Hak Haberciliğinin Önemi ve Yeni Medyanın Rolü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 251-278). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Aktaş, M., & Özdemir, P. (2020). Yeni Medya, Kriz ve Risk İletişimi: Sosyal Medya Bağlamında Araştırma Yönelimleri ve İhmal Edilen Konular. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 516-533). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Asıl, S., & Çetin, M. (2020). Yeni Medya ve Gözetim. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 278-302). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Aydoğdu, A. G., & İlhan, E. (2020). Veri Gazeteciliği Çalışmaları. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 535-560). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Bağ, S. M. (2020). Yeni Medya ve Siyasal Eylemin Dönüşümü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 350-369). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Bridle, J. (2020). Yeni Karanlık Çağ Teknoloji ve Geleceğin Sonu (K. Güleç, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bulut, Ç. K. (2020). Yeni Medya ve Yurttaşlık: Literatür Üzerine Bir Değerlendirme. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 154-187). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Cengiz, C. (2020). Yeni Medya ve Önceleme Kuramı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 560-579). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Demir, G., & Toplu, M. (2020). Yeni Medya ve İfade Özgürlüğü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 91-121). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Demircan, B. (2020). Politik Öznenin Özneleşen Yeni Medya İle İkilemi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 137-154). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Dönmez, İ. H. (2010). İnternet Haberciliğinde Tıklanma Kaygısı ve Kapan Manşetler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (14), 105-127.
  • Dönmez, İ. H., & Yurdakul, H. (2019). Twitter ve Yeni Olanaklar: Sosyal Medyayla Birlikte Dönüşen Pazarlama ve Tüketim Biçimleri Üzerine Bir Literatür İncelemesi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Bilgi, Doğruluk ve Twitter (ss. 217-237). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Dönmez, İ. H., Yurdakul, H., & Taşmurat, T. (2020). Dijitalleşme ve Akademik Yayıncılık: İletişim Fakültesi Dergileri Üzerine Nicel Bir Araştırma. Selçuk İletişim Dergisi, 13(3), 1231-1263.
  • Ellul, J. (2003). Teknoloji Toplumu (M. Ceylan, Çev.). İstanbul: Bakış Yayınları.
  • Eryılmaz, Ç. (2020). Bir Yerel Çevre Derneğinin Gündem Belirleme Süreci. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 579-601). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Gere, C. (2019). Dijital Kültür (N. Pembecioğlu, Ed.; A. Akın, Çev.). Konya: Salon Yayınları.
  • Gezen, A. K. (2020). Yeni Medya ve Siyasal Toplumsallaşma. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 187-207). Ankara: Ütopya Yayınları. Groys, B. (2017). Akışta: İnternet Çağında Sanat (E. Kılıç, Çev.). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Groys, B. (2020). Yeni Üzerine: Geçmişle Gelecek Arasında Kültürel Ekonomi (Z. Baransel, Çev.). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Güven, S. (2020). Siyasal İletişim Açısından Kurumsal Kimlik Çalışmaları ve İnternet. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 491-516). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Habermans, J. (2017). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü (T. Bora & M. Sancar, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Hülür, H. (2020). New Media Control and Capital: Commercialization of Privacy and The Problem of Access. Yeni Medya, (8), 1-9.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2016a). İzleyiciden Kullanıcıya Yapı-Özne Sarkacı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya Kullanıcının Yükselişi (1.Baskı, ss. 7-39). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2016b). Yeni Medya Kullanıcının Yükselişi. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2017a). Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2017b). Yeni Medya ve Geleceğin Gazeteciliğini Çerçevelemek. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği (1.Baskı, ss. 9-39). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2019a). Bilgi, Doğruluk ve Twitter. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2019b). Küresel İnsansın Hayal Alanı Olarak Twitter’ı Anlamak. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Bilgi, Doğruluk ve Twitter (ss. 9-39). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2019c). Twitter Araştırmalarının Bir Panoraması. İçinde H. Hülür, & C. Yaşın (Ed.), Twitter Araştırmaları (ss. 9-43). Ankara: Ütopya Yayınları. Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2019d). Twitter Araştırmaları. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2020a). Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2020b). Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişimin Dönüşümü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 9-89). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kayıhan, B. (2020). Gazetelerin Geleceği Açısından Second Life’daki Pratikler. Yeni Medya, (8), 10-24.
  • Keskin, F. (2020). Dijital Müzakereci Demokrasi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve siyasal İletişim (ss. 121-137). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kıran, Ö. (2020). Sosyal Medya ve Benlik Sunumu. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 369-387). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kurt, Ş. K., & Tekeli, E. S. (2020). Sahte ve Hızlı: Doğruluk Sonrası Çağda Covid-19 Haberlerinin Sosyal Ağlarda Dolaşımı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 601-624). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Küngerü, A. (2020). Doğruluk Sonrası Siyaset ve İletişim. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 389-411). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Mert, Y. L. (2020). Siyasal İletişim Aracı Olarak Podcast Kullanımı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 471-491). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Milberry, K. (2010). Wiki Tarzı: Değişim Tasarlamak, Demokrasi Uygulamak. İçinde C. Atay, G. Ruivenkamp, J. Jongerden, & M. Öztürk (Çev.), Teknoloji ve Toplum Yıkıcı Bir Direniş ve Yeniden Yapılanma (ss. 47-81). İstanbul: Kalkedon.
  • Pavlik, J. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik (M. Demir & B. Kalsın, Çev.). Ankara: Phoenıx Yayınları.
  • Sarı, G. (2020). Dijital Feminizmin Mücadele Alanı Olarak Hashtagler. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 332-350). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Sepetci, T. (2020). Yeni medyada Yankı Odaları Etkisi Üzerine Bir Literatür İncelemesi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 225-251). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Stevenson, N. (2015). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi (G. Orhon & B. E. Aksoy, Çev.). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şahan, S., & Çetin, M. (2020). Yeni Medya ve Dijital Kamu Diplomasisi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 429-455). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şahin, M. (2020). Yeni Medya ve Spin Doktorları. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 455-471). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Törenli, N., & Kayın, Z. (2020). Yeni Medya Endeksli Bir Siyaset Tarzı Olarak e-Katılım: Tanımlar ve Tartışmalar. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 207-225). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Türk, M. S., & Avcı, Ö. (2020). Yeni Medya ve Propaganda. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 411-429). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yaşın, C., & Hülür, H. (2019). Geçmişten Günümüze Bilgi ve Yöntemin Temelleri. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Bilgi, Doğrulu ve Twitter (ss. 39-85). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yeniçeri, B. (2020). Büyük Veri ve Siyasal Seçim Kampanyaları Hakkında Yapılmış Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 302-332). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yurdakul, H. (2020). Bilgi, Doğruluk, Twitter. Yeni Medya, 2020 (8) , 86-91. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yenimedya/issue/56548/786501

Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İleti̇şim

Yıl 2020, Sayı: 9, 147 - 155, 30.12.2020

Öz

Teknolojik gelişmelerin nüfuz ettiği alanların başında gelen iletişim sahası teknolojinin entegre doğasıyla beraber yeni bir form kazanarak insan yaşamı ile daha çok bütünleşme göstermektedir. Ayrıca teknolojinin insan yaşamı ile bütünleşmesi iletişim araçlarının teknolojiyle bütünleşmesiyle yakından ilgilidir. Bu açıdan “Teknoloji Toplumu” eserinde Ellul (2003, s. 14) teknolojinin insan faaliyetlerinin tamamını kapsayan yapısından söz etmektedir. James Bridle (2020) teknolojinin bizi götürdüğü yerde deliye mi döneceğiz, yoksa huzur mu bulacağız sorusundan yola çıkarak “Yeni Karanlık Çağ, Teknoloji ve Geleceğin Sonu” adlı eserinde teknolojinin toplumları ve bizleri hızla dönüştürdüğünü, teknolojik sistemlere olan yoğun ilgimizin düşünme biçimimizi de belirlediğini ileri sürmektedir.
Söz temelli dünyadan, metin temelli dünyaya geçen insanlık, teknolojinin iletişimsel süreçteki en önemli kırılma anıyla birlikte tipografik insanı oluşturmuştur. Bugün ise teknolojinin hızlı gelişimi dijital insanı var etmektedir. Söz konusu bu durum teknolojinin toplumsal alanı değiştirme, dönüştürme veya yeniden organize etme özelliğine işaret etmektedir (Milberry, 2010, s. 52). Bugün teknolojinin var olanı dönüştüren yapısında büyük bir pay sahibi olan alan ise medyadır. Yeniliklerin hem topluma yayılması hem de medya araçları üzerinden toplum tarafından bizzat deneyimlenmesi teknolojinin toplumsal alanı organize etmesinde etkili olmaktadır. O halde denilebilinir ki teknolojiyle karşılaşmamız ve inanılmaz olan değişim yeteneğini deneyimlememiz medya aracılığıyla olmakta zaten bizzat medyanın kendisi inanılmaz ve eşi görülmemiş bir şekilde teknolojik açıdan gelişmektedir (Gere, 2019, s. 12). Bu açıdan günümüz insanın iletişim araçlarıyla olan ilişkisi geçmişe göre daha üst düzeyde olmaktadır. Groys (2017, s. 119) insanın çağdaş iletişim ortamlarına ilgisinin yine iletişim araçlarınca artığı ifade edilirken; teknolojinin kitle iletişim araçları sayesinde dünyevi alanın dört bir yanına yayıldığını da vurgular (Groys, 2020, s. 95). Böylece teknoloji yeni bir dünyanın mihenk taşı haline gelir.

Kaynakça

  • Akdal, T. (2020). Haber ve Demokrasi İlişkisinde Hak Haberciliğinin Önemi ve Yeni Medyanın Rolü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 251-278). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Aktaş, M., & Özdemir, P. (2020). Yeni Medya, Kriz ve Risk İletişimi: Sosyal Medya Bağlamında Araştırma Yönelimleri ve İhmal Edilen Konular. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 516-533). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Asıl, S., & Çetin, M. (2020). Yeni Medya ve Gözetim. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 278-302). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Aydoğdu, A. G., & İlhan, E. (2020). Veri Gazeteciliği Çalışmaları. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 535-560). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Bağ, S. M. (2020). Yeni Medya ve Siyasal Eylemin Dönüşümü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 350-369). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Bridle, J. (2020). Yeni Karanlık Çağ Teknoloji ve Geleceğin Sonu (K. Güleç, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Bulut, Ç. K. (2020). Yeni Medya ve Yurttaşlık: Literatür Üzerine Bir Değerlendirme. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 154-187). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Cengiz, C. (2020). Yeni Medya ve Önceleme Kuramı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 560-579). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Demir, G., & Toplu, M. (2020). Yeni Medya ve İfade Özgürlüğü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 91-121). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Demircan, B. (2020). Politik Öznenin Özneleşen Yeni Medya İle İkilemi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 137-154). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Dönmez, İ. H. (2010). İnternet Haberciliğinde Tıklanma Kaygısı ve Kapan Manşetler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (14), 105-127.
  • Dönmez, İ. H., & Yurdakul, H. (2019). Twitter ve Yeni Olanaklar: Sosyal Medyayla Birlikte Dönüşen Pazarlama ve Tüketim Biçimleri Üzerine Bir Literatür İncelemesi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Bilgi, Doğruluk ve Twitter (ss. 217-237). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Dönmez, İ. H., Yurdakul, H., & Taşmurat, T. (2020). Dijitalleşme ve Akademik Yayıncılık: İletişim Fakültesi Dergileri Üzerine Nicel Bir Araştırma. Selçuk İletişim Dergisi, 13(3), 1231-1263.
  • Ellul, J. (2003). Teknoloji Toplumu (M. Ceylan, Çev.). İstanbul: Bakış Yayınları.
  • Eryılmaz, Ç. (2020). Bir Yerel Çevre Derneğinin Gündem Belirleme Süreci. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 579-601). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Gere, C. (2019). Dijital Kültür (N. Pembecioğlu, Ed.; A. Akın, Çev.). Konya: Salon Yayınları.
  • Gezen, A. K. (2020). Yeni Medya ve Siyasal Toplumsallaşma. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 187-207). Ankara: Ütopya Yayınları. Groys, B. (2017). Akışta: İnternet Çağında Sanat (E. Kılıç, Çev.). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Groys, B. (2020). Yeni Üzerine: Geçmişle Gelecek Arasında Kültürel Ekonomi (Z. Baransel, Çev.). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Güven, S. (2020). Siyasal İletişim Açısından Kurumsal Kimlik Çalışmaları ve İnternet. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 491-516). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Habermans, J. (2017). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü (T. Bora & M. Sancar, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Hülür, H. (2020). New Media Control and Capital: Commercialization of Privacy and The Problem of Access. Yeni Medya, (8), 1-9.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2016a). İzleyiciden Kullanıcıya Yapı-Özne Sarkacı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya Kullanıcının Yükselişi (1.Baskı, ss. 7-39). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2016b). Yeni Medya Kullanıcının Yükselişi. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2017a). Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2017b). Yeni Medya ve Geleceğin Gazeteciliğini Çerçevelemek. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya Geleceğin Gazeteciliği (1.Baskı, ss. 9-39). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2019a). Bilgi, Doğruluk ve Twitter. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2019b). Küresel İnsansın Hayal Alanı Olarak Twitter’ı Anlamak. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Bilgi, Doğruluk ve Twitter (ss. 9-39). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2019c). Twitter Araştırmalarının Bir Panoraması. İçinde H. Hülür, & C. Yaşın (Ed.), Twitter Araştırmaları (ss. 9-43). Ankara: Ütopya Yayınları. Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2019d). Twitter Araştırmaları. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (Ed.). (2020a). Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Hülür, H., & Yaşın, C. (2020b). Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişimin Dönüşümü. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 9-89). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kayıhan, B. (2020). Gazetelerin Geleceği Açısından Second Life’daki Pratikler. Yeni Medya, (8), 10-24.
  • Keskin, F. (2020). Dijital Müzakereci Demokrasi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve siyasal İletişim (ss. 121-137). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kıran, Ö. (2020). Sosyal Medya ve Benlik Sunumu. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 369-387). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kurt, Ş. K., & Tekeli, E. S. (2020). Sahte ve Hızlı: Doğruluk Sonrası Çağda Covid-19 Haberlerinin Sosyal Ağlarda Dolaşımı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 601-624). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Küngerü, A. (2020). Doğruluk Sonrası Siyaset ve İletişim. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 389-411). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Mert, Y. L. (2020). Siyasal İletişim Aracı Olarak Podcast Kullanımı. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 471-491). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Milberry, K. (2010). Wiki Tarzı: Değişim Tasarlamak, Demokrasi Uygulamak. İçinde C. Atay, G. Ruivenkamp, J. Jongerden, & M. Öztürk (Çev.), Teknoloji ve Toplum Yıkıcı Bir Direniş ve Yeniden Yapılanma (ss. 47-81). İstanbul: Kalkedon.
  • Pavlik, J. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik (M. Demir & B. Kalsın, Çev.). Ankara: Phoenıx Yayınları.
  • Sarı, G. (2020). Dijital Feminizmin Mücadele Alanı Olarak Hashtagler. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 332-350). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Sepetci, T. (2020). Yeni medyada Yankı Odaları Etkisi Üzerine Bir Literatür İncelemesi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 225-251). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Stevenson, N. (2015). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi (G. Orhon & B. E. Aksoy, Çev.). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şahan, S., & Çetin, M. (2020). Yeni Medya ve Dijital Kamu Diplomasisi. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 429-455). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Şahin, M. (2020). Yeni Medya ve Spin Doktorları. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 455-471). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Törenli, N., & Kayın, Z. (2020). Yeni Medya Endeksli Bir Siyaset Tarzı Olarak e-Katılım: Tanımlar ve Tartışmalar. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 207-225). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Türk, M. S., & Avcı, Ö. (2020). Yeni Medya ve Propaganda. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 411-429). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yaşın, C., & Hülür, H. (2019). Geçmişten Günümüze Bilgi ve Yöntemin Temelleri. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Bilgi, Doğrulu ve Twitter (ss. 39-85). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yeniçeri, B. (2020). Büyük Veri ve Siyasal Seçim Kampanyaları Hakkında Yapılmış Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme. İçinde H. Hülür & C. Yaşın (Ed.), Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İletişim (ss. 302-332). Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Yurdakul, H. (2020). Bilgi, Doğruluk, Twitter. Yeni Medya, 2020 (8) , 86-91. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yenimedya/issue/56548/786501
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Eleştirileri
Yazarlar

Hasan Yurdakul 0000-0002-5606-6469

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 13 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Yurdakul, H. (2020). Yeni Medya, Toplum ve Siyasal İleti̇şim. Yeni Medya, 2020(9), 147-155.